Problemer med kæresten...
Fra : Some@one.dk

Dato : 07-02-02 01:24

Hej alle som læser dette.
Jeg har et problem. Og jeg håber at i vil give nogen gode råd, om ikke
andet, så kommer jeg da ihvertilfald ud med mine tanker...

Jeg bor sammen med min kæreste, vi har været sammen i fire år, og
flyttede sammen for alvor for 1½ år siden.
For ca. ½ år siden flyttede vi i en tre-værelses lejlighed.
Efter det, er det bare gået ned af bakke i vores forhold. Jeg skylder
hende en masse penge. Primært penge for indskyd osv. sm hun lånte på
sin

kassekredit. Vi har fornyligt lavet en aftale, så jeg betaler dem af
til hende, og hun har dem allesammen indenet et ½ år.

Nåh, men sagen er den at hun fik den ide, at hun ville møde nye
mennesker. Det gjorde hun så igennem dating. Ikke fordi jeg har noget
specielt imod det.

Det var mere den måde hun opførte sig over for mig, med det.
Hvis hun sad foran computeren og chattede, lukkede hun straks vinduet
når jeg kom. Det samme hvis hun fik en sms-besked ell. lign.
Så er det jo klart at man bliver mistroisk.

Det jeg så gør, at jeg knækker hendes password, går ind på hende
profil, på dating.dk og læser hendes post. Det var faktisk meget
uskyldigt, det der var

derinde. Jeg fortalte hende det, og hun blev selvfølgelig sur

Nåh, mit problem er, at den ene side af mig vil gerne have at hun
tager i byen med sine venner og har det sjovt. Men den anden del af
mig, bliver meget

jealux, og ked af det hver gang. Især efter nogen gange hvor hun sov
ude men "glemte" at ringe hjem.

Min største frygt er nok at hun går ud og er mig utro. Inderst inde
tror jeg ikke hun kunne finde på det. Men jeger alligevel bange for at
det skulle ske.
Hun vil ikke gå i byen sammen med mig.

Jeg ved ikke rigtigt om vi er kærester mere. Altså vi bor jo sammen.
Vi spiser sammen og gør alt det som vi gjorde før i tiden. Bare lige
undtagen at kysse

og dyrke sex. Jo det sker engang imellem. Og så kysser vi da også, men
næste dag er vi ikke kærester mere.
Måske lyder det som et drømmeforhold for nogen, det er det måske også.
Men det er svært når jeg har været sammen med hende i fire år.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu.
Den ene del af mig gider ikke være kæreste med hende mere. Det er som
om hun trækker mig rundt. F.eks kysser vi kun når hun vil kysse. Vi er
kun

"kærester" når hun vil. Måske er det fordi at jeg er let at overtale.
Eller fordi jeg stadig elsker hende meget. Jeg ved det ikke.
Men den anden del vil gerne have, at vi blev kærester igen. Og at vi
kunne have det som før.

Forleden dag, satte vi os ned og snakkede om det. Jeg forklarede hende
at jeg ikke ville det på denneher måde mere, men sjovt nok ville hun
ligepludselig

en helt masse. Men dag natten var slut og dagen begyndte, så var hun
kold som is igen.
Hvad er det for noget. Er det kvinde-psyke, eller er det mig der er
dum?

Jeg håber at i kan og vil give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal
tackle detteher.
Det er jo også et problem at vi bor sammen. Jeg kan jo ikke bare lige
flytte. Det sakl også lige siges at lejligheden står i hendes navn. Så
hvis det er, så

er det mig der skal flytte. Og som i sikkert ved er det ikke lige til
at få en lejlighed.

Tak fordi du læste :)

Fra : Sophie Lee

Dato : 07-02-02 02:02

Some@one.dk <virker@ikke.dk> wrote in message

> Nåh, men sagen er den at hun fik den ide, at hun ville møde nye
> mennesker. Det gjorde hun så igennem dating. Ikke fordi jeg har noget
> specielt imod det.

Virkede det ikke allerede mistænksomt at hun ville møde nye mennesker gennem
dating??? Hvis jeg ville lære nye mennesker at kende ville jeg have meldt
mig ind på en klub eller lignende...ikke prøve "dating"... :|

> [...]
> når jeg kom. Det samme hvis hun fik en sms-besked ell. lign.
> Så er det jo klart at man bliver mistroisk.

Spurgte du så hende de gange hun opførte sig lidt...lumsk om hendes
opførelse? Jeg tænker på at det ofte hjælper at man åbner for munden fremfor
at lade følelserne og tankerne løbe ukontrolleret.

> [...]
> profil, på dating.dk og læser hendes post. Det var faktisk meget
> uskyldigt, det der var derinde. Jeg fortalte hende det, og hun blev

Forståeligt nok...på den anden side burde hun også kunne forstå hvorfor du
var nysgerrig...men det ville hun jo kun vide forudsat at du havde spurgt
hende hvorfor hun opførte sig så underligt..._inden_ du crackede hendes
password.

> [...]
> mig, bliver meget
> jealux, og ked af det hver gang. Især efter nogen gange hvor hun sov

Not good

> Min største frygt er nok at hun går ud og er mig utro. Inderst inde
> tror jeg ikke hun kunne finde på det. Men jeger alligevel bange for at
> det skulle ske.
> Hun vil ikke gå i byen sammen med mig.

Ahwa? :(

Umiddelbart lyder det ikke som om I har meget af et forhold tilbage. Hun er
"iskold", I hverken kysser eller dyrker sex, hun vil møde andre
mennesker...for mig vil jeg tage det som kendetegn for at et forhold er ved
at falde sammen. Nu har jeg godt nok kun haft to kærester før, så jeg kan
ikke ligefrem bryste af at være erfaren. Åben dialog mener jeg er vigtigst i
jeres situation.

Fra : Anita

Dato : 07-02-02 12:44

"Some@one.dk" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Hej alle som læser dette.
Hejsa

> Jeg har et problem. Og jeg håber at i vil give nogen gode råd, om ikke
> andet, så kommer jeg da ihvertilfald ud med mine tanker...

Jeps, og det kan ofte være en god start at få sat ord på sit probem.

> [...]
> sin kassekredit. Vi har fornyligt lavet en aftale, så jeg betaler dem af
> til hende, og hun har dem allesammen indenet et ½ år.

Fair nok.

> [...]
> når jeg kom. Det samme hvis hun fik en sms-besked ell. lign.
> Så er det jo klart at man bliver mistroisk.

Absolut, det ville jeg også være blevet.

> [...]
> uskyldigt, det der var
> derinde. Jeg fortalte hende det, og hun blev selvfølgelig sur

Klart. Det er et stort tillidsbrud. Så du burde vel egentlig have talt med
hende om det først. Og forklaret at det virkede meget mistænkeligt når hun
forsøgte at hemmeligholde hvad hun havde gang i på nettet. Men det er nok
vigtigt at du ikke lader det gentage sig, hvis du vil genvinde den tabte
tillid.

> [...]
> mig, bliver meget
> jealux, og ked af det hver gang. Især efter nogen gange hvor hun sov

Det viser da også i høj grad mangel på respekt.

> Min største frygt er nok at hun går ud og er mig utro. Inderst inde
> tror jeg ikke hun kunne finde på det. Men jeger alligevel bange for at
> det skulle ske. Hun vil ikke gå i byen sammen med mig.

Hvorfor vil hun dog ikke det?

> [...]
> Måske lyder det som et drømmeforhold for nogen, det er det måske også.
> Men det er svært når jeg har været sammen med hende i fire år.

Nej, det lyder bestemt ikke som et drømmeforhold. Det lyder som et forhold
der udelukkende kører efter din kærestes hoved. Og det lyder lidt som om at
forholdet egentlig ER forbi for hende. Hun er allerede ude med lygten efter
'noget bedre' og hun træder på dig. Dette kan jo fortsætte længe, da du
desværre finder dig i det. Du har ikke fra starten sat grænser for, hvad du
ville acceptere i dit parforhold. Hun kører "spillet", og du følger pænt
med. Hvis jeg var dig, ville jeg så småt begynde at indstille mig på at
forholdet var på vej mod enden, og måske gøre hende klart at hvis ikke det
forandrer sig meget snart, kan du ikke fortsætte forholdet. (Husk selvf. at
forklare meget præcist, hvad du er utilfreds med. Måske skrive det ned, så
du ikke glemmer halvdelen).

> [...]
> om hun trækker mig rundt. F.eks kysser vi kun når hun vil kysse. Vi er
> kun "kærester" når hun vil. Måske er det fordi at jeg er let at overtale.

Tja, du holder vel stadig af hende. Men der ER altså grænser for, hvad man
behøver at finde sig i. Og det er DIG der sætter den grænse!

> Eller fordi jeg stadig elsker hende meget. Jeg ved det ikke.
> Men den anden del vil gerne have, at vi blev kærester igen. Og at vi
> kunne have det som før.

Men det er nok ikke realistisk at få det til at være som før. Det nytter i
hvert fald ikke, hvis det kun er dig der vil det.

> [...]
> at jeg ikke ville det på denneher måde mere, men sjovt nok ville hun
> ligepludselig en helt masse. Men dag natten var slut og dagen begyndte,

Ja, og hvad er det så værd, hvis hun "kun" kan være sød og dejlig når du
beder hende om det? Burde det ikke være naturligt for hende?

> Hvad er det for noget. Er det kvinde-psyke, eller er det mig der er
> dum?

Både og, tror jeg. Din dumhed består i at finde dig i for meget pis fra
hendes side. Men at hun opfører sig underligt kan jo aldrig blive dit
ansvar. Du kan jo kun se på hendes adfærd og mærke at det ikke er
tilfredsstillende i et parforhold.

> Jeg håber at i kan og vil give mig nogle gode råd til hvordan jeg skal
> tackle dette her.

Som jeg skriver længere oppe: Begynd at forberede dig på at det lakker mod
enden. Gør de nødvendige tiltag for at du kan komme videre med dit liv (Dyrk
familie og venner lidt mere, søg lejlighed osv.)

> Det er jo også et problem at vi bor sammen. Jeg kan jo ikke bare lige
> flytte.

Hvorfor ikke? Når det er hendes lejlighed, kan du jo smutte når det passer
dig.

> Det skal også lige siges at lejligheden står i hendes navn. Så
> hvis det er, så er det mig der skal flytte.

Jeps, og det er der jo ikke noget at gøre ved. Det har du jo vidst da I
flyttede sammen.

> Og som i sikkert ved er det
> ikke lige til at få en lejlighed.

Nej, det er sandt, men derfor gælder det jo også om at komme igang med at
søge, så hurtigt som muligt. Og ikke mindst spare sammen, for det er jo dyrt
at flytte.

> Tak fordi du læste :)

Det var så lidt. Håber det kunne sparke dig igang med at beslutte om du skal
sige "Tja, det var vist dét forhold" Eller "Arj, lad mig lige kæmpe for det
én sidste gang, og hvis det så ikke du'r, så smutter jeg sgu"
- Spild ikke dit liv på en kæreste der ikke værdsætter dig!

Venligst Anita

Fra : Zappo:\)

Dato : 07-02-02 14:00

Et godt råd ......

Tag og se dig om efter en anden kæreste ...
Hænger hun først på dating siderne er der ikke noget at gøre . Det må jo
være fordi hun ikke er lykkelig i forholdet . Det var ikke lige det mest
geniále at hacke hendes password, men hvem har ikke prøvet det ?
Det skaber bestemt ikke tillid ....

Se at komme ud af røret og komme videre - det løb er sq nok desværre kørt

Held og lykke

Zapp

Fra : Puk

Dato : 07-02-02 18:13

"Zappo:)" <watchu@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke lige det mest
> geniále at hacke hendes password, men hvem har ikke prøvet det
?

Det har jeg ikke, og jeg kunne ikke drømme om at gøre det.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-02-02 21:37

"Some@one.dk" skrev

Hej Some@one.dk

Hvis du vil bruge en falsk emailadresse, er det meget bedre at du
bruger en som ender på .invalid i stedet for på .dk (ingen mailservere
skal spilde ressourcer på at forsøge at sende emails til dig).

> [...]
> sin kassekredit. Vi har fornyligt lavet en aftale, så jeg betaler dem
> af til hende, og hun har dem allesammen indenet et ½ år.

Jeg har læst resten af indlægget førend jeg besvarer dette, førend jeg
gjorde det tænkte jeg på at svare noget andet.

Skynd dig alt du kan, at få den gæld ud af verden. Grunden er, at hun
sikkert har tabt en del respekt for dig på grund af gælden.

> Nåh, men sagen er den at hun fik den ide, at hun ville møde nye
> mennesker. Det gjorde hun så igennem dating. Ikke fordi jeg har noget
> specielt imod det.

Underligt, så vidt jeg ved er dating.dk da ellers befolket med folk som
vil i bukserne på hinanden. Hvis jeg havde en kæreste og hun ville møde
nye mennesker på den måde, så ville jeg nok mene at det var tid for en
ret alvorlig samtale hvor jeg udtrykker mine tvivl om meningen med at
være samme og bo sammen.

> [...]
> når jeg kom. Det samme hvis hun fik en sms-besked ell. lign.
> Så er det jo klart at man bliver mistroisk.

Som enkeltstående tilfælde, så er der ikke noget galt med det, men som
du senere skriver, kan der være risiko for at der er sket mere og så er
det lidt træls.

Som enkeltstående tilfælde mener jeg, at det er i orden at hun bliver
sulten ude, det er ikke i orden at stille sulten ude. Ok, jeg er lidt
begrænset på det område, bær over med mig.

> Det jeg så gør, at jeg knækker hendes password, går ind på hende
> profil, på dating.dk og læser hendes post.

Uha, det er nok ikke lige det du skal gøre i fremtiden. Hvis ikke du
stoler på hende, er det meget bedre at sige det til hende og fortælle
hende hvorfor du mistror hende.

At du knækker kodeordet viser med al tydelighed at du ikke har tillid
til hende, det er naturligt at hun er skuffet over din manglende til-
lid.

> Jeg fortalte hende det, og hun blev selvfølgelig sur

Klart.

> [...]
> mig, bliver meget jealux, og ked af det hver gang. Især efter nogen
> gange hvor hun sov ude men "glemte" at ringe hjem.

Den eneste måde der dur, er at i får nogle aftaler for den slags ting
og at i begge overholder det og forstår konsekvenserne af hvis en af
jer overtræder den aftale.

> Min største frygt er nok at hun går ud og er mig utro.

Utro? Det er dit mindste problem.

På mig virker det som om hun er på vej væk fra dig. Det der holder hen-
de tilbage er sikkert din gæld og hendes frygt for at du i raseri ikke
vil tilbagebetale den.

> Inderst inde tror jeg ikke hun kunne finde på det.

Du tror at hun kun leger med tanken om at forlade dig og finde en an-
den?

Nu er det svært at vurdere hende, ud fra hvad du fortæller, kvinder er
normalt mere gennemtænkte end mænd, mange af dem er også mere forsigti-
ge end mænd. Så når de kaster sig ud i et eventyr, kan du trygt stole
på at hun har overvejet diverse udfaldsvinkler der kan komme på sagen.

> Hun vil ikke gå i byen sammen med mig.

Det er også bedre at du bruger dine penge til at betale din gæld til
hende (det mener jeg med rimelighed godt man kan udlede af at hun ikke
vil gå i byen med dig). Det kan også være at hun synes at du er
%nedsættende ord%.

> Jeg ved ikke rigtigt om vi er kærester mere.

Det er nok mest praktisk, hvis du lader som om i blot deler en lejlig-
hed og tager det derfra. Det kan kun blive værre, ved at hun smider
dig på gaden.

> Altså vi bor jo sammen. Vi spiser sammen og gør alt det som vi gjorde
> før i tiden. Bare lige undtagen at kysse og dyrke sex.

Manglende kys og sex, kan du ikke tage som bevis for noget, nogle
kvinder føler sig ikke for gode til ikke at bruge sex og kærtegn som
våben (ja, jeg ved godt at mænd kan være ligeså ufølsomme).

Du kan trygt tage det som et vink med en vognstang om, at der er noget
i forholdet der er helt galt for hende. Af en eller anden grund kan hun
ikke fortælle dig det og udtrykker det med handling (eller manglende
handling) overfor dig.

> Jo det sker engang imellem.

Kødets lyster er nogle gange uovervindelige.

> Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu.

Du skal se at få munden på gled, hvis du fortsat vil have at i skal
være sammen når du er færdig med at betale din gæld.

Det du skal få munden på gled med, er hvad du egentlig vil med hende.

I har været sammen i 4 år og hun har sikkert gennemtænkt hendes ønsker
til et et seriøst forhold (f.eks. børn). Hvis du ikke vil hjælpe til
med at opfylde hendes ønsker (jeg gætter bare helt vildt ligenu, og
tager sikkert fejl), bliver hun nødt til at finde en anden som kan
hjælpe hende med det.

Jeg synes ikke at det er urimeligt, at have visse forhåbninger til et
forhold som er 4 år gammelt.

> Den ene del af mig gider ikke være kæreste med hende mere.

Glem den del, den er spild af tid.

> Det er som om hun trækker mig rundt. F.eks kysser vi kun når hun vil
> kysse.

Hun har "The Upperhand", på grund af bl.a. økonomi, er det hende der
har bukserne på, overfor dig. Det er tydeligt at det ikke gør dig
tilpas at være i den rolle, det er faktisk også tydeligt at det ikke
passer hende særligt godt.

Det er meget simpelt, tænkt tilbage til da i mødte hinanden, hvad er
forskellen på dig til nu?

I har begge to ændret jer meget, sandsynligvis, og har slebet nogle
kanter af hos hinanden. I har en fælles historie, hvor i sammen har
oplevet gode og dårlige ting (det giver dig et kæmpestort plus i den
store regnskabsbog).

Enten er i "vokset" fra hinanden, eller også er i vokset tættere på
hinanden og der er bare et par småsten (din gæld til hende) på vejen.

Nedture i et parforhold, kan godt være en god ting, når man har over-
stået nedturen.

> Vi er kun "kærester" når hun vil.

Sådan er verden: Ham med mest guld bestemmer!

> Måske er det fordi at jeg er let at overtale.

Det kan være, at du er letantændelig, det kan også være at du rent
faktisk elsker kvindemennesket og vil bruge en god del af resten af
dit liv sammen med hende. Uanset hvad du vil, så husk at kommunikere
det videre til hende, det er vigtigt.

> Forleden dag, satte vi os ned og snakkede om det.

God ide.

> Jeg forklarede hende at jeg ikke ville det på denneher måde mere, men
> sjovt nok ville hun ligepludselig en helt masse.

I situationen kom hun nok til at tænke på de gode ting i har haft sam-
men tidligere og måske endda på hvordan det muligvis kunne blive i
fremtiden.

Jeg tror at situationen viser, at hjertet overtod fra hjernen. Jeg kan
selvfølgelig tage fejl af, at det var medlidenhed hun viste dig i sted-
et for.

> eller er det mig der er dum?

Ja. Det virker helt klart for mig, som om du ikke ved at hun har mis-
tet noget hun har følt for dig tidligere og at du må gøre en større
ekstraindsats for at hun kan få det tilbage (du knækkede hendes kode-
ord, det tager sikkert lang tid førend hun stoler på at du ikke kaster
dig ud i et lignende stunt i fremtiden).

For at du kan bevare dit helbred, er det nok nødvendigt at du allerede
nu begynder at se dig om efter et andet sted at bo, så du ikke havner
på gaden.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Krumme

Dato : 09-02-02 16:09

"Some@one.dk" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle som læser dette.

> Tak fordi du læste :)

LØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØB.
sådan startede min skilsmisse sig nemlig, tag et godt råd og led efter en
anden sød pige.

Krumme