Rensning af eternittag ..
Fra : Gaffa

Dato : 07-02-02 00:26

Er det lovligt selv at rense et eternit skifer tag ?

Hvor kan man evt. leje en sådan rensemaskine ?

Hvordan skal taget efterbehandles ?

Hilsen
Gaffa

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : Per H

Dato : 07-02-02 07:03

On Thu, 7 Feb 2002 00:25:51 +0100, "Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk>
skrev:

>Er det lovligt selv at rense et eternit skifer tag ?

ja

>Hvor kan man evt. leje en sådan rensemaskine ?

det tror jeg ikke at du kan leje. der skal sikkert prof til, og det er
ikke billigt.

>Hvordan skal taget efterbehandles ?

males med eternitmaling.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Gaffa

Dato : 07-02-02 07:45

Tak for dit svar.

Er der evt. andre måder at rense taget på bortset fra den omtalte
rensemaskine ?

Hilsen
Gaffa

Fra : Kiksekage

Dato : 09-02-02 00:33

"Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c622273$0$89078$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak for dit svar.
>
> Er der evt. andre måder at rense taget på bortset fra den omtalte
> rensemaskine ?

Skal være denne maskine af hensyn til opsamling af asbest.
Spørg i Teknisk forvaltning i din kommune.

Mh

Fra : NIELS NIELSEN

Dato : 08-02-02 19:58

Jeg kunne forestille mig at man kunne bruge fliserenseren til en
højtryksrenser til formålet.
Den ligner en del den de professionelle bruger.
Du skal måske konstruere den lidt om med større hjul o. lign.
Hvordan du så får renset spulevandet bagefter, det er en anden sag 1

Mvh. Niels

Fra : Gert

Dato : 09-02-02 03:51

> [...]
> Gaffa
>
> --
> Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Hejsa

Jeg kan huske dengang min rensede taget på stalden (bølgeplader eternit) der
brugte han en højtryksrenser, og efterbehandlede det med tjære, en stor
omgang men det blev flot.

Med venlig Hilsen

Gert Ringholm Møller

Fra : Per H

Dato : 10-02-02 17:00

On Sat, 9 Feb 2002 03:50:56 +0100, "Gert" <locate@worldonline.dk>
skrev:

> [...]
>brugte han en højtryksrenser, og efterbehandlede det med tjære, en stor

hvis der er aspest i pladerne, så husk at gøre det om natten så ingen
ser det. Ellers reiskerer du en regning på forurening af jorden , så
man må gå fra hus og hjem.

/Per Hansen

icq 8212837