Folketinget og Motorcykler?
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-02 00:10

Ja - hvad sker der mon derinde, nu hvor vi har fået en regering / et
folketinget, der er fór nedsættelsen af afgifterne...

Tjaa - ikke meget - min søgning på motorcykel relatede emner for den seneste
periode, gav ikke mange resultater. Lidt dukkede der dog op...

Se f.eks. her:
Fra den 3-10-01 ??? (før valget??)

TRAFIKMINISTEREN
Ændring af færdselsloven (Okt I)
Der foreslås en række ændringer af færdselsloven bl.a. vedrørende selepligt
og fritagelse for styrthjelmspligt for fører af tohjulet motorcykel, tilsyn
med børns anvendelse af sikkerhedsseler i busser, hjemmel til opkrævning af
betaling for fornyelse af kørekort til lastbil og bus samt forhøjelse af
prisen for løse prøveskilte.

Okay - et dårligt forslag synes jeg selv, med undtagelse af hvis der
henvises til brugen af BMW's C1...

Men der var som sagt ikke noget... Så jeg har lige sendt en mail ud til
henholdsvis skatteministeren og et menigt medlem i Dansk Folkeparti - med
håbet om at de så har sagen i baghovedet - og måske inden så længe - vil
fremsætte forslaget igen.

Jeg er ikke klar over hvor DMC er i sagen (Eller MCTC, der påstår at de også
arbejder politisk (not!)
Med Venlig Hilsen

Allan Rasmussen
Motorcyklist

Fra : Armand

Dato : 07-02-02 00:55

Allan Rasmussen <jawa350 AT hotmail.com> skrev i en
> [...]
> og fritagelse for styrthjelmspligt for fører af tohjulet motorcykel,
> Okay - et dårligt forslag synes jeg selv, med undtagelse af hvis der

- - - Og dét var det!

> [...]
med
> håbet om at de så har sagen i baghovedet - og måske inden så længe -

Menigt medlem?
Folketingsmedlem af DF, mener du vel??

> Jeg er ikke klar over hvor DMC er i sagen (Eller MCTC, der påstår at
de også
> arbejder politisk (not!)

Mon ikke at de klogt lader vandene falde til ro først :-/
Lige nu står der jo røg ud af ørene på alle p.g.a. Finansloven!!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-02 02:26

> - - - Og dét var det!

I thought so!

> Menigt medlem?
> Folketingsmedlem af DF, mener du vel??

Ja - okay - så et medlem af folketinget - et af dem man næsten aldrig hører
om - der jo rent faktisk 179 af dem derinde!

> Mon ikke at de klogt lader vandene falde til ro først :-/
> Lige nu står der jo røg ud af ørene på alle p.g.a. Finansloven!!

Jo - da - Det gav jeg da også udtryk for i min mail - men rart at vide at de
har det i baghovedet. Jeg er f*ndme ved at være træt af at vente - Der er jo
lavet et grundigt udvalgsarbejde - så det er bare at smække sagen igennem
møllen på 1 - 2 måneders tid. Det kan de sagtens overkomme, sideløbende med
deres udlændinge-, skattestop-, sygehus-op-prioriterings-, ældreomsorgs-,
o.s.v.-politik...

Mvh
Allan Rasmussen
Motorcyklist (som gerne vil ha' en lille 125'er til 15000,-)

Fra : Armand

Dato : 07-02-02 18:52

> Jo - da - Det gav jeg da også udtryk for i min mail - men rart at vide
at de
> har det i baghovedet.

Aprospos:
Gu' ved om Mosten MC har honoreret DMC på nogen måde for at have gået
ind i
sagen og derved reddet (været stærkt medvirkende?) deres Race-day i
forgangne sæson.
Klubben var efter min opfattelse helt nede på sokkeholderne og på
grænsen til opgivelse blot p.g.a. politimesterens skepsis før DMC
fattede (principiel) interesse for sagen!

Sagsforløbet er en tydelig demonstration af at DMC arbejder for
motorcyklismen i bred forstand, og står i skarp kontrast til at det er
et fåtal der støtter organisationen
:-|

For lige at snage jer gruppebrugeres samvittighed:
Hvordan står det til med jeres solidaritet med motorcyklismen ?
Er det kun snak og gode intentioner, eller hva'?

--
Armand.
(ultra pro-DMC, og tidligere organistaions-slave)

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-02 19:16

> For lige at snage jer gruppebrugeres samvittighed:
> Hvordan står det til med jeres solidaritet med motorcyklismen ?
> Er det kun snak og gode intentioner, eller hva'?

Har meldt konen ind i DMC - hun fik det i fødselsdagsgave... Nej hvor blev
hun glad! Hun snakker stadig med veninderne om det - ind i mellem.
Jeg selv er medlem af MCTC.

Allan, Mc'ist

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-02-02 19:29

> For lige at snage jer gruppebrugeres samvittighed:
> Hvordan står det til med jeres solidaritet med motorcyklismen ?
> Er det kun snak og gode intentioner, eller hva'?

Jeg er medlem af DMC Efter de talrige opfordringer her i ng'en tænkte
jeg at jeg nok hellere måtte tage mig sammen og melde mig ind Jeg tror
egentlig også at smutter med på et kørekursus i år Så kan jeg rigtigt
lære Fazeren at kende

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-02-02 19:36

> [...]
> jeg at jeg nok hellere måtte tage mig sammen og melde mig ind Jeg tror
> egentlig også at smutter med på et kørekursus i år Så kan jeg rigtigt

Jeg har også været medlem af DMC et lille stykke tid, og overvejer også
kraftigt om jeg ikke skulle tage bronzekursus i april.. Det foregår i Vejle,
og så er der jo ikke langt hjem til forældrene i Fredericia.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-02-02 07:51

> [...]
>
> --
> Armand.
> (ultra pro-DMC, og tidligere organistaions-slave)

Har meldt mig ind på deres stand i Fredericia sidste week-end. det skulle jo
se ud som om PerP. lavede noget og fik indpisket nogen

Nej seriøst DMC er et foretagende hvor man med alt tydelighed kan se hvad
man får for pengene, modsat hviss andre orginasationer her i landet.

-
Morten Dahl

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-02-02 09:09

"Morten Dahl" skrev
> [...]
>
> Nej seriøst DMC er et foretagende hvor man med alt tydelighed kan se hvad
> man får for pengene, modsat hviss andre orginasationer her i landet.

Hvis det er Mc Touring Club du hentyder til, så er jeg ikke enig.
Hvis man ser på hvor meget man betaler i forhold til hvad man får, så er der
ingen grund til at klage.
For 190.- kr får man touring nyt samt mc-guiden, hvad er det lige at
mc-revyen koster?
Hvis MCTC ikke havde en formue, så ville der ikke være nogen der klagede!!!
Det vil være forkert at sameligne de 2 foreninger, da de har hver deres
område.
Af samme grund er jeg også medlem i begge foreninger.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Armand

Dato : 09-02-02 10:56

Brian Lænø <brian-la@adslhome.dk> skrev i en

> [...]
deres
> område.
> Af samme grund er jeg også medlem i begge foreninger.

Foreninger? Vil du vaske din mund i sæbe!
DMC er ikke en selskabelig forening; men en hårdt arbejdende
organisation, og deri udgør definitionen i sig selv den betydelige
forskel der er på de to!

--
Armand.
(ex organisations-slave)

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-02-02 13:50

"Armand" skrev

> [...]
> DMC er ikke en selskabelig forening; men en hårdt arbejdende
> organisation, og deri udgør definitionen i sig selv den betydelige

skurre boble boble
jeg skal (boble) aldrig sige det mere

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Per Pedersen

Dato : 09-02-02 11:27

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> område.
> Af samme grund er jeg også medlem i begge foreninger.

At være medlem af samme forening er det ypperste man kan være. Så får man
det bedste danske MC-magasin fra MCTC og det bedste politiske stof fra DMC.
Men hvorfor skal det være sådan?? Det skal det fordi at de to foreninger
endnu ikke har fundet ud af at slå pjalterne sammen til stor bagdel for
begge foreninger. En fussion vil give os danske motorcyklister en ikke
ubetydelig større magt overfor myndighederne da man med en fussion vil
repræsentere knap 25.000 mc-ister i Danmark.

Men, men, men....Hvorfor er der så stadig to foreninger????? Tja, det hænger
i den grad samnen med at MCTC åbenbart ikke synes at en fussion er godt. Ved
sidste MCTC-generalforsamling blev der fremsat forslag om en form for en
paraplyorganisation a lá DMU, hvor DMC skulle tage sig af det politiske. Men
det blev nedstemt. Og det er, nu kommer mit bedste franske,
kraftederme-fandetagemig-sgu og i helvede uforståeligt!! MCTC gør, med en
forkastelse af et forslag der på længere sigt vil forbedre vilkårene for
alle danske motorcyklister, sig til inddirekte modstandere af at bedre
motorcyklismens vilkår her i landet. Groft sagt.

Ahhh, nu fik jeg luft igen. Vågn nu op, Århus!!! Vi står stærkere når vi
står sammen!!

Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen
Medlem af DMC som vil være den første til at tegne et medlemsskab af DMCTC
eller eller hvad det måtte komme til at hedde....

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-02 12:49

"Per Pedersen" <per_p@nospamwanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ahhh, nu fik jeg luft igen. Vågn nu op, Århus!!! Vi står stærkere når vi
> står sammen!!

Personligt har jeg nu altid syntes det er lidt barnligt at de to foreninger
ikke kan arbejde sammen, så min holdning er: Lad de to dinosaurer fortsætte
deres smålige rivaliseren, og lad os i stedet satse på FDM.
Forenede Danske Motorejere kunne sagtens repræsentere både 2 og 4 hjul, og
de har bedre styr på disciplinerne end MCTC og DMC og har væsentlig større
gennemslagskraft i det danske politiske miljø.

Så FDM er MIN organisation! (nåja, og DMU selvfølgelig).

Rittig
(PS: Per, det skal vi nok diskutere over en flok øl en dag, og der skal ikke
være for få!)

Fra : Armand

Dato : 09-02-02 19:30

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> [...]
større
> gennemslagskraft i det danske politiske miljø.
> Så FDM er MIN organisation! (nåja, og DMU selvfølgelig).

Hø!
Prøv lige at sætte dig ind i FDM's struktur og se hvor din
medlemsindflydelse står dér!
Det er sgu' lige før at det er lettere at komme forbi Hr. Skrydstrup

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-02-02 21:06

> Prøv lige at sætte dig ind i FDM's struktur og se hvor din
> medlemsindflydelse står dér!
> Det er sgu' lige før at det er lettere at komme forbi Hr. Skrydstrup

Nå, er det så let? Jamen, så er det jo ikke noget problem!
Gunnar er særdeles samarbejdsvillig hvis han ser en god idé. Jeg har haft et
glimrende samarbejde med ham i en lang periode. Han er professionel på den
bedste måde, og da jeg troppede op og klagede mig over at der ikke rigtig
var noget off-road stof, lavede vi den aftale at jeg kunne få en side eller
to i hvert blad, hvis det jeg kom med var læseværdigt. Den ordning fungerede
fint i en periode, og løb egentlig kun ud i sandet fordi jeg ikke syntes jeg
kunne komme på emner nok, der kunne interessere publikum. Jeg havde håbet at
der ville blive mulighed for at jeg kunne medvirke ved en off-road test, men
det er jo lissom importørerne der bestemmer om der er noget der kan testes,
og med det "overvældende" udbud af off-road cykler der er i DK, ja, så blev
det lissom ikke til så meget.
Hvis jeg også har direkte adgang til FDM's blad, tjah, så lad os dog komme
igang

Helt seriøst: Selvfølgelig vender FDM ikke på en tallerken, og koncentrerer
sig om motorcyklisme, men de HAR lobbyister, de HAR politisk engagement og
de HAR opbakning bag deres ord. Hvis vi kunne stille med nogle ildsjæle som
ville lave arbejdet og samarbejde med deres øvrige organisation også om
emner der ikke lige har med motorcykler at gøre, så tror jeg vi kunne opnå
meget.
Det sker sikkert aldrig.
Men ved du hvad der heller ikke sker? De 25.000 blad-abbonenter hos MCTC
melder sig ikke ind i DMC, for de er hamrende ligeglade med politik, og
betaler gerne den ekstra afgift de derfor er pålagt. Og de 2500 DMC'er (og
deres aktivister i særdeleshed) melder sik ikke pludselig ind i MCTC og
laver et langsigtet arbejde på at påvirke MCTC indefra, så de politiske
opgaver kan løses i det regi.
Vi kommer aldrig nogen vegne! Vi kan, i et storslået og i ordets mest
kedelige forstand: Enestående tilfælde, mønstre omkring 3.000 motorcykler i
en demonstration som er absolut uden effekt. Kun nogle forhåbninger kunne
vækkes i de fremmødte, da Freddy Flak (S) lovede til højre og venstre fra
talerstolen, men de forhåbninger døde lige så stille over tid.

Det er forunderligt at se en tilfældig, smårabiat højrefløjspolitiker
pludselig tale vores sag, og se en lille flok engagerede mennesker fra en
uorganiseret nyhedsgruppe pludselig kunne arbejde lidt sammen, og få både
DMC og embedsmænd i tale. Det førte ikke til så meget, men det illustrerede
at det der virkelig flytter noget, er når nogle få individer går sammen, og
bliver enige om at nu skal der ske noget! Det hedder initiativ, og alle
store ting er sket efter at nogle få ildsjæle har taget et initiativ.
Ildsjæle alene kan lave meget arbejde, og skabe mange ideer, men de kan i et
moderne politisk system sjældent (eller aldrig?) flytte noget, dertil
kræves - ikke personlig gennemslagskraft, men politisk tyngde, og det kommer
oftest fra store organisationer.

Når en supertanker drejer, så er det faktisk fordi der står blot TO mand
(kaptajn og styrmand) på broen og gør noget.

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 09-02-02 22:02

Claus Rittig skrev ...

>Når en supertanker drejer, så er det faktisk fordi der står blot TO mand
>(kaptajn og styrmand) på broen og gør noget.

Det kan godt være der kun er to mand,
men sådan en stor kolos drejer man ikke bare i en underkop hvis der opstår forhindringer.

Det kræver både planlægning og fremsynethed.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-02 18:17

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være der kun er to mand,
> men sådan en stor kolos drejer man ikke bare i en underkop hvis der opstår
forhindringer.
> Det kræver både planlægning og fremsynethed.

Det har du selvfølgelig helt ret i. Så hvis man vil have drejet en
supertanker, så skal man starte med at finde nogle folk der har tid,
ressourcer og "dedication" til at gå ind i opgaven. Og det skal være folk
som tror på at det kan lykkes.

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 11-02-02 13:55

Claus Rittig skrev ...
> [...]
>supertanker, så skal man starte med at finde nogle folk der har tid,
>ressourcer og "dedication" til at gå ind i opgaven. Og det skal være folk

Nemlig, i en hver stor organisation vil der altid være nogle som vil modarbejde.
Måske ikke i ond tro, men fordi de plejer at gøre det på en bestemt måde
og så skal der tungtvejende argumenter til for at ændre retning radikalt.

Jeg tror ikke at FDM vil tage mc'ister mere alvorligt en bilisterne,
det er hovedsagen dem der i sidste ende er grundlaget for FDM.

Desværre findes der også bilister som mener at motorcykler skal være forbudt,
er de mellem i FDM og vil gøre deres indflydelse gælden hvad gør FDM så ?

--
[...]

(Kvalitets Rødvin smager godt. P. Brixtofte, Gran Canaria 24°c)

Fra : Foo Bar

Dato : 10-02-02 00:19

Du har en masse gode og fornuftige argumenter, men det lader dog trods alt
til at de indbyrdes uenigheder i organisationerne/foreningerne er for store
til at medlemmerne er villige til at 'forhandle synspunkter' (dvs. blive
henholdsvis mere/mindre politiske) til fordel for mere politisk
gennemslagskraft.

Umiddelbart kan jeg ikke (i hvert fald uden at skabe en 'religionskrig',
hvilket ingen af os behøver!) se nogen anden mulighed end at genoverveje
Per's forslag om at samle alle disse fraktioner i en paraply-organisation.
Det synes jeg er en glimrende idé, da jeg personligt vældig gerne så Danmark
som et foregangsland for 'forenede motorcyklister' i en politisk arbejdende
organisation i stil med FDM - men selvfølgelig med fokus på motorcyklisme
(hvilket jeg - desværre! - har meget svært ved at se skulle kunne ske under
FDM...)

Claus.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-02 18:31

"Foo Bar" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at medlemmerne er villige til at 'forhandle synspunkter' (dvs. blive
> henholdsvis mere/mindre politiske) til fordel for mere politisk

Ja, og det kan godt være at jeg er for opgivende overfor samarbejdet mellem
DMC og MCTC. Jeg er en af dem som er VIRKELIG irriteret over at der ikke
findes et FDMC eller at de to foreninger ikke er slået sammen eller i det
mindste samarbejder tæt.
Men jeg har hørt på de evindelige diskussioner i årevis, og de har aldrig
været ført på et særlig lødigt niveau. Jeg er en kynisk demotiverende faktor
her, jeg ved det, men de to foreninger kommer aldrig til at samarbejde.

> [...]
> Per's forslag om at samle alle disse fraktioner i en paraply-organisation.

Forslaget er særdeles fornuftigt, ingen tvivl om det. Men jeg tror ikke på
at det nogensinde lykkes - desværre! Måske forstår jeg det godt lidt, for
jeg har også været i bestyrelsen for en lille forening der oparbejdede en
stor formue, for derefter at blive udsat for det ene fusionsforslag efter
det andet fra en søster-forening. Alle argumenterne var sunde nok, men vi
tog dem aldrig alvorligt fordi vi regnede med at de kun var ude efter
pengene. Jeg har været med til mange fine møder med mange fine skjulte
dagsordener.

> [...]
arbejdende
> organisation i stil med FDM - men selvfølgelig med fokus på motorcyklisme

NØRJH, hvor er vi enige! Her i landet har vi verdens bedst fungerende
demokrati, hvorfor hulen kan vi så ikke også have en velfungerende
motorcyklist organisation?

> (hvilket jeg - desværre! - har meget svært ved at se skulle kunne ske
under
> FDM...)

Jah, det har du da ret i, men jeg prøver også bare at få øje på mulige
alternativer, når nu DMCTC ikke ser ud til at kunne blive til noget. Måske
er FDM-tanken slet ikke så åndssvag? Hvis nu FDM kun ser det som en marginal
udvidelse af sine aktiviteter, hvis de godt er klar over at nogle (mange?)
af deres medlemmer også kører motorcykel, og hvis de har bemærket at den
lokale BMW læskur-forhandler nu også har to-hjulere, så kan det være de er
interesserede?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 10-02-02 03:16

> [...]

om
> emner der ikke lige har med motorcykler at gøre, så tror jeg vi kunne

Jeg har snippet meget ud ovenfor, alene fordi vi er enige - GS bliver vi
sikkert aldrig enige om for vi har åbenbart mødt ham i hver af hans
kapper

Men min kommentar gik nu mere på FDM's struktur.
FDM styres af et representantskab der vælges i et antal "valgkredse";
men opstillingen hertil og markedsførelsen af sig selv med henblik på
indvalg er temmelig tung, for ikke at sige umulig bl.a. fordi at
medlemmerne er totalt fremmedgjorte overfor hinanden.
Alene derudfra anskuer jeg FDM's top for at være en tæt og sammenspist
elite, hvis mening om trafik-danmark ikke lige kan rokkes fra den ene
dag til
den anden :-/ (skepsis-smiley efter tilladelse fra Pein!)

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-02-02 18:38

> Jeg har snippet meget ud ovenfor, alene fordi vi er enige - GS bliver vi
> sikkert aldrig enige om for vi har åbenbart mødt ham i hver af hans
> kapper

Garanteret!

> Men min kommentar gik nu mere på FDM's struktur.

Der er flere veje ind til inflydelsen i en organisation.

> [...]
> indvalg er temmelig tung, for ikke at sige umulig bl.a. fordi at
> medlemmerne er totalt fremmedgjorte overfor hinanden.

På en måde minder FDM om MCTC. Begge har mange medlemmer som er alt andet
end aktive. Det kan være en stor fordel for nogle aktive med samme mål.

> Alene derudfra anskuer jeg FDM's top for at være en tæt og sammenspist
> elite, hvis mening om trafik-danmark ikke lige kan rokkes fra den ene
> dag til
> den anden :-/

Naturligvis. Men hvem siger de er helt ligeglade med motorcyklisme? Det er
de samme politikere der er samarbejdspartnere, det er de samme opgaver som
skal løses... Hvis "vi" nu stillede med arbejdskraften, hvorfor skulle de så
ikke være interesserede? Der er jo ingen grund til at lave revolutioner i
FDM, for den organisation virker jo ganske glimrende. Nogen burde lufte
tanken, og høre om deres interesse kan vækkes.

Nå, som jeg skrev andetsteds i tråden: Det sker heller ikke. (tror jeg).

Rittig

Fra : Armand

Dato : 10-02-02 22:44

> [...]

> På en måde minder FDM om MCTC. Begge har mange medlemmer som er alt
> andet end aktive. Det kan være en stor fordel for nogle aktive med

Til MCTC's generalforsamling er alle medlemmer obligatorisk indbudte.
Til FDM's genaralforsamling sendes et antal representanter som indvælges
igennem en afstemningsmulighed medlemmerne har. Hvem der-, og hvorledes
man- stiller op er straks sværere gennemskueligt, ligesom muligheden for
at påberåbe sig opmærksomhed overfor de medlemmer der engagerer sig ved
at stemme ser håbløs ud.> > > > > > > > > > > > > > > >
> [...]
> revolutioner i FDM, for den organisation virker jo ganske glimrende.
> Nogen burde lufte tanken, og høre om deres interesse kan vækkes.

Tjaeh :-/

Jeg synes forøvrigt at FDM er meget anonym i den egentlige trafikdebat
:-/
Så hvis det skal tages som tegn på engagement bliver man nok ikke
populær når man kommer med ideer omkring motorcykler :-/

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 09-02-02 13:50

"Per Pedersen" skrev

> [...]
> Medlem af DMC som vil være den første til at tegne et medlemsskab af DMCTC
> eller eller hvad det måtte komme til at hedde....

Jeg kan ikke forstå hvorfor en organisations medlemmer vil bestemme hvad en
anden forening skal gøre.
Og derefter bliver fortørnede over at den forening ikke makker ret.
Hvis man ikke er tilfreds med hvad MCTC laver, så bør man prøve at ændre
foreningen indefra som medlem.
Kan man ikke komme igennem med sin holdning, så må man accepterer flertallet
holdning.
Forstå mig ret, jeg har ikke noget imod at MCTC bliver mere politisk, men da
jeg ikke har overskud til at påtage mig arbejdet, vil jeg heller ikke
forlange at andre skal.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-02-02 08:20

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<a3uer9$t01$6@news.cybercity.dk>...

> For lige at snage jer gruppebrugeres samvittighed:
> Hvordan står det til med jeres solidaritet med motorcyklismen ?

Kammerat (F)Armand - jeg er med
Men nu du nævner det kan jeg faktisk ikke huske om jeg har betalt for 2002
- det må jeg vist hellere undersøge...

Og så har jeg fået at vide at jeg også skal lave noget i forb. med FIM
Rally i Aalborg. Jeg kan både feje og tale skole-engelsk.

--
Mikkel
På MZ i dag for første gang i 3 uger. Mmmmmm rart.

Fra : Mickey

Dato : 08-02-02 16:39

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> wrote in message
> Og så har jeg fået at vide at jeg også skal lave noget i forb. med FIM
> Rally i Aalborg. Jeg kan både feje og tale skole-engelsk.

Hvornår er det nu at det er, det hersens FIm-ting?

/Morten C.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 08-02-02 19:10

"Mickey" <_news@my4ever.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår er det nu at det er, det hersens FIm-ting?
>
> /Morten C.

Read all about it:
http://www.fimrally2002.dk/

S.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-02 17:42

> Mon ikke at de klogt lader vandene falde til ro først :-/
> Lige nu står der jo røg ud af ørene på alle p.g.a. Finansloven!!

Tjoo - men nu har jeg lige fået følgende lovning - efter at have diskuteret
udgifterne ved et sådant forslag (som nogle nok husker mente de borgerlige
partier dengang - før de fik ansvaret for økonomien - at det reelt ikke
ville koste noget at nedsætte afgifterne - da det større salg ville udligne
de mistede indtægter- og dermed ikke berøre det samlede provenu - hvis de
stadig mener det (hvilket nok er tvivlsomt) så kunne det da være at de ville
sætte gang i sagen, i år, og ikke vente til næste år).

Mikkel Dencker, Skatteordfører for Dansk Folkeparti, afsluttede vores
korrespondance således:

-----

Hej Allan

Du kan være sikker på at jeg husker sagen.
Mht. provenuet, så er det jo et spørgsmål om tro, hvorvidt man regner
med provenutab eller neutralitet. Nu hvor V og K er i regering og har
ansvaret, har de muligvis ændret mening.
Men jeg vil selvølgelig gribe chancen når den byder sig til at ændre på
tingene.

Jeg prøver at nævne emnet for Venstres ordfører når jeg skal have møde
med ham. Så må vi se hvad der sker...

Mvh.
Mikkel Dencker

-----