Flyt mapper i X
Fra : Mads

Dato : 06-02-02 23:17

Hey, jeg har et problem, som jeg svagt mindes engang har været vendt her i
gruppen.

Sagen er, at jeg frygteligt gerne ville have min applications og min users
mappe til at ligge på en anden partition end den, X-mappen også ligger på.
Men det er ikke helt uproblematisk at flytte dem fra den ene partition til
den anden, fordi jeg får en besked om, at emnet ejes af root. Jeg kan heller
ikke slette de omtalte mapper - fordi de ejes af root.
Og så er det åbenbart heller ikke muligt, at få X til at godkende
Users-mappen, hvis den ligger på en anden disk

Jeg har prøvet at oprette mig selv som rodbruger i netinfo manager, men der
hjælper heller ikke.

Hvad gør jeg ?

mvh
-Mads

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-02-02 23:25

Mads <allingstrup@e-box.dk> wrote:

> Sagen er, at jeg frygteligt gerne ville have min applications og min users
> mappe

Opret symbolic links og hold nallerne _langt_ væk fra selve netinfo
databasen (Pil kun ved den, hvis du ved hvad du gør, og siden du spørger
her er jeg sikker på det ikke er tilfældet)

- jeg har skrevet et par artikler i løbet af den seneste måned med
forslag og fremgangsmetoder... læs dem og stil spørgsmål hvis du er i
tvivl om noget.

<icq:131382336>

Fra : hansler

Dato : 20-02-02 11:01

although i'm not sure if some people are gonna yell at me now for doing
something horribly wrong, but i found out its easiest to restart in os9.x,
and move the files/folders there... it didn't give me any troubles so far.
(or of course go into the terminal and change the read/write privileges...)

hansler

--
This message is confidential. If you are not the intended receipient, please
delete the message including all its attachments, and /or notify me. You are

Fra : Jesper

Dato : 20-02-02 20:07

hansler <hansler@mac.com> wrote:

> [...]
> (or of course go into the terminal and change the read/write privileges...)

That's the most difficult way of doing it. Start up SNAX, open a copy of
SNAX with root privileges in SNAX and you can do the same thing.
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread