Applet fejlmeddelelse???
Fra : Iwan

Dato : 06-02-02 22:27

Jeg har lavet en applet der ved init(), kommer med denne fejlmeddelelse i
java konsollen:

com.ms.security.SecurityExceptionEx[TSPCanvas.<init>]: java.io.IOException:
bad path: E:\Dokumenter\Java\Diverse\tsp\tsp\java\util\Collection.class
at com/ms/security/permissions/FileIOPermission.check
at com/ms/security/PolicyEngine.deepCheck
at com/ms/security/PolicyEngine.checkPermission
at com/ms/security/StandardSecurityManager.chk
at com/ms/security/StandardSecurityManager.checkRead
at java/io/File.isDirectory
at sun/net/www/protocol/file/FileURLConnection.connect
at sun/net/www/protocol/file/FileURLConnection.getInputStream
at com/ms/vm/loader/ResourceLoader.getURLData
at com/ms/vm/loader/ResourceLoader.getCodebaseRelativeData
at com/ms/vm/loader/ResourceLoader.getClassData
at com/ms/vm/loader/URLClassLoader.findClass
at com/ms/vm/loader/URLClassLoader.loadClass
at java/lang/ClassLoader.loadClassInternal
at TSPCanvas.<init>
at HIC.<init>
at com/ms/applet/BrowserAppletFrame.newInstance
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.run
at java/lang/Thread.run

java.lang.InstantiationException: HIC
at com/ms/applet/BrowserAppletFrame.newInstance
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.processSentEvent
at com/ms/applet/AppletPanel.run
at java/lang/Thread.run

Jeg er ikke klar over hvad fejlen er. Umiddelbart ser det for mig ud til at
den fejler ved import af java.util.*.
Appleten er lavet i SDK 1.4 beta, her virker den, men i min 1.3.1 virker den
ikke???

På forhånd tak

Jens Jørgensen
----
"Beginning something, is the first step to falure!"
- Homer Simpson

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 06-02-02 22:34

Iwan wrote:

> [...]
> java.io.IOException: bad path:
> E:\Dokumenter\Java\Diverse\tsp\tsp\java\util\Collection.class

Her har du fejlen klart og tydeligt. Det kan vel ikke siges klarer, du
mangler nok at håndtere dine exceptions.

Mvh.
Martin Ehmsen

Fra : Iwan

Dato : 07-02-02 19:57

Jeg tror nu ikke lige det er det :)

Her er fejlen:
com.ms.security.SecurityExceptionEx[TSPCanvas.paint]: java.io.IOException:
bad path: E:\Dokumenter\Java\Diverse\tsp\java\util\AbstractList.class
[...]

Det den prøver at oprette er en ArrayList, men den fejl der kommer er en
SecurityException, og senere i fejlmeddelelsen prøver den at
File.isDirectory, hvilket for mig viser at den forsøger at tilgå den lokale
hd og forklarer dermed den SecurityException der opstår.

Jeg vil lave en ArrayList til at håndtere nogle objekter. Fejlen kommer når
jeg forsøger at construct dem (se nedenstående uddtag) i de sidste to linier
(lines = new ArrayList(); og points= new ArrayList();). Der er der ikke
nogle fejlmeddelelse hvis jeg fjerner disse linier, men så kan jeg jo ikke
anvende dem:)

class TSPCanvas extends Canvas
{
private ArrayList lines ;
private ArrayList points;

public TSPCanvas()
{
super();
lines = new ArrayList();
points= new ArrayList();
}

mvh
Jens

Fra : Lars Mosegård

Dato : 07-02-02 22:55

"Iwan" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at com/ms/security/StandardSecurityManager.chk
> at com/ms/security/StandardSecurityManager.checkRead

ArrayList kom med fra Java 1.2.
Microsoft (com.ms.*) har da ikke lavet en Java 1.2 kompatibel VM!?

Mvh
Lars

Fra : Iwan

Dato : 09-02-02 17:54

Hej Lars!

Det var lige det jeg skulle bruge, jeg har konverteret til alm arrays i
stedet for de "nye" klasser jeg anvendte og nu virker det!!!

Tak

Jens

Fra : Lars Mosegård

Dato : 09-02-02 23:06

> Det var lige det jeg skulle bruge, jeg har konverteret til alm arrays i
> stedet for de "nye" klasser jeg anvendte og nu virker det!!!

Du kan også bruge klassen Vector, hvis du har brug for en dynamisk datastruktur.
Men husk at bruge de "gamle" metoder (f.eks. addElement() og elementAt() ) og
IKKE 1.2 metoderne fra List interfacet (f.eks. add() og get())

Lars

Fra : i know you

Dato : 09-02-02 11:40

Spørg din mor om problemet, hun hart PC kørekort så hun har mere forstand på
computere end dig.

Vi ses Jxxx Iwan Jxxxxxxx

Fra : Brian Matzon

Dato : 09-02-02 13:07

"i know you" <NOSPAM@ForMe.dk> wrote in message news:3c64fc8b$0$62881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Spørg din mor om problemet, hun hart PC kørekort så hun har mere forstand på
> computere end dig.
>
> Vi ses Jxxx Iwan Jxxxxxxx

Jeg ved ikke hvilke NG's du normalt frekventerer, men i denne gider vi ikke hverken at bruge
båndbredde på at dwl headers til sådanne kommentarer, ej heller at læse sådan noget lort.
At du så skriver sådan en kommentar anonymt gør det ikke bedre!

FUT: dk.snak.mudderkastning

/Brian Matzon