Gældsanering
Fra : kbdut

Dato : 06-02-02 22:03

Er der nogen der ved hvad en advokat koster, og er der nogen standard
priser for en gældsanering, her tænkes på advokatsalær?
Er prisen også når advokaten er med som bisidder eller er det nok at
benytte den advokat som fogedretten kalder ind til selve gældsaneringen?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 07-02-02 20:50

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> Er prisen også når advokaten er med som bisidder eller er det nok at
> benytte den advokat som fogedretten kalder ind til selve gældsaneringen?
Hi kbdut.

1. Det koster omkring 12-1900 kr i timen og alt faktureres ned til 5-10
minutter.
2. men stiller du overhovedet det rigtige spørgsmål?
Gældssanering er en sag for Sø og Handelsretten, og der hjælper de
faktisk med at få sagens kerne frem gratis.
Det du skal vurdere er: Er du villig til og i stand til at at etablere
en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over
5 år f.eks. Du skal også kunne gøre rede for din situation, din indtaægt
dine udgifter og din evne til at
betale de 20- 70% tilbage. Så kan du regne med hjælp og får en
gældssanering.
Men er du et håbløst tilfælde får du ikke bevilget sanering!

www.skatteborgerne.dk Jørgen Larsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-02 21:53

Jørgen Larsen wrote:

> Det du skal vurdere er: Er du villig til og i stand til at at etablere
> en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
> en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over

Der er ikke krav om, at man skal kunne betale 20 procent eller mere af
gælden under en gældssanering. Ordningen er rent faktisk beregnet til
dem, der ikke har mulighed for (og ikke har udsigt til) at kunne betale
så meget af gælden.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-02-02 22:37

"Jørgen Larsen" wrote:

> 1. Det koster omkring 12-1900 kr i timen og alt faktureres ned til 5-10
> minutter.

Det ville da være et fint job, kan du henvise til stillimger ?
Det dyreste jeg er bekemdt med er 1100 kr pr time, så'n normalt,
men nu kun for IT-konsulenter ?

Men nogle advokater er jo hurtige

> [...]
> en rimelig sandsynlig afdragsordning, hvor du i hvert fald sandsynliggør
> en tilbagebetaling på 20% elelr helt smere over

Næ, for den lokale fogedret, og de betaler advokatbistand.

Og du skal betale dit overskud efter minimumsbehov, som er meget
forskellig vurderet, rundt i landet, -kbh kan kun leve 1000 kr
dyrere end andre i landet, -forstå det hvem der kan..

> www.skatteborgerne.dk Jørgen Larsen.

Og det er en anbefaling ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Peter G C

Dato : 08-02-02 08:58

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det ville da være et fint job, kan du henvise til stillimger ?

Jeg tror, at Jørgen Larsen henviser til en advokats salær inkl. moms. Jeg
har hørt tal fra 1100 til over 2000 kr pr. time. Det er meget normalt.

[klip]

> Og det er en anbefaling ?

LOL - det må du nok spørge om.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Hansson

Dato : 08-02-02 09:20

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, for den lokale fogedret, og de betaler advokatbistand.

Efter KL §197 stk. 1 er det skifteretten der er det rigtige sted at begære
gældsanering.

> Og du skal betale dit overskud efter minimumsbehov, som er meget
> forskellig vurderet, rundt i landet, -kbh kan kun leve 1000 kr
> dyrere end andre i landet, -forstå det hvem der kan..

Der er ikke krav om at man skal betale en vis %. En kendelse kan principielt
gå ud på at der skal afdrages 0kr. jf. KL§198.

PH

Fra : Basse

Dato : 08-02-02 12:31

Peter Hansson <phansson@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6389fc$0$89085$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Efter KL §197 stk. 1 er det skifteretten der er det rigtige sted at begære
> gældsanering.

Det er korrekt - godt vi fik sat styr på det. Hvis Skifteretten vælger at
indlede gældssaneringssag antager de en medhjælper (= advokat), som sørger
for at få klarlagt skyldnerens økonomiske situation. Udgiften til
medhjælperen betaler Skifteretten - det er altså gratis for skyldneren.
Skyldneren kan derudover godt vælge selv at antage en advokat, som skal
betales af skyldneren selv, men det burde ikke være nødvendigt.

> Der er ikke krav om at man skal betale en vis %. En kendelse kan
principielt
> gå ud på at der skal afdrages 0kr. jf. KL§198.

Hvilket betyder, at al usikret gæld bortfalder. Gæld der er sikret ved
pant/udlæg i aktiver bortfalder ikke (såvidt jeg husker).

Mvh. Rebekka

Fra : asldk.53

Dato : 12-02-03 13:14

http://www.kandu.dk/