Er der nogen der kender dette spil? - spil~
Fra : E. K. Ødegaard

Dato : 06-02-02 21:09

Hej Alle

Er der nogen der kender dette spil?
Dette spil havde jeg meget glæde af omkring 1970- 1975.

I en flad æske ligger 2 rækker a´ 7-8 kvadratiske brikker der er delt
diagonalt, den ene halvdel er rød den anden er hvid. Bag på hver brik
står tallene fra 1 til 14-16. I æsken står der også tallene fra 1 til
14-16.
Til dette hører en eller flere bøger med opgaver a´ 14- 16, for hver
opgave man løser skal man lægge den tilsvarende brik på et bestemt
felt i æsken. Når man har løst et sæt opgaver og således fået lagt
alle brikkerne i æsken, lukker man æsken vender den og åbner den igen.
Her vil så være dannet et mønster af de kvadatiske brikkers farvede
side og man vil kunne i facitlisten bag i bogen kunne se om mønsteret
er rigtigt
Det ser nogenlunde sådan ud, jeg har lavet en mere udførlig tegning
der ligger i den vedhæftede fil.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
l l   l   l   l   l   l   l   l
l   l   l   l   l   l   l   l   l
l l   l   l   l   l   l   l   l
l   l   l   l   l   l   l   l   l

Kender du dette spil har du det selv eller ved du hvor man få fat i
det. Jeg har forhørt mig i boghandleren men uden held.

Mvh Elenna
ved email fjern ordet "fjern" fra adressen