Vedr. våbenskabe
Fra : per jørgensen

Dato : 06-02-02 20:39

Hej alle

Det forekommer mig at jeg har hørt noget om at våbenskabet skal være boltet
til væg eller gulv hvis det vejer mindre end et tons (hvad formentligt alle
alm. jægeres våbenskabe gør!!). Er der nogen der kan uddybe de regler, og er
der nogen der ved om alle skabe der er godkendt er forberedt for
fastboltning??. Jeg er iøvrigt nød til at bolte mit nye skab fast til
væggen. Min kone ville IKKE kunne lide at se undertegnede bore store huller
i hendes velholdte parketgulv!!!.

Knæk og bræk
Per Jørgensen

Fra : Michael Frandsen

Dato : 07-02-02 17:15

hej
iflg pjece om opbevaring af skydevåben som kan hentes på www.crimeprev.dk
står "sikringsskab med en vægt på under 1000 kg skal være forsvareligt
fastboldtet til gulv, væg eller ligende. et våbenskab bør anbringes i et
rum, som kan aflåses, og hvor ingen andre har adgang. for at undgå, at hele
skabet med indhold stjæles. skal skabet fastboltes til en stabil
bygningsdel. lad en fagmand gøre de." alle skabe har mig bekendt forborede
huller til at fastbolte det til væggen/gulvet med og jeg har ladet mig
fortælle af en lokal betjent at man helst ser at det sker med mindst 2 stk
10mm bolte af en længde på min 100 mm

Fra : Jack Jensen

Dato : 09-02-02 22:16

"Michael Frandsen" <m.frandsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huller til at fastbolte det til væggen/gulvet med og jeg har ladet mig
> fortælle af en lokal betjent at man helst ser at det sker med mindst 2 stk

For mig at se er det endnu et idiotisk politisk tiltag!

Hvem skulle slæbe et skab på "bare" 100 kg ubesværet ud af et hus?
Det er jo totalt galimatias at man skal bolte det fast til en væg!!!!

Jeg har sgu da aldrig hørt noget lignende før!

Det er typisk "skrivebordsgeneralsarbejde".

Hvad fan..n tænker de idioter på?!?

Mvh
Jack

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 10-02-02 21:15

> [...]
>
> Jeg har sgu da aldrig hørt noget lignende før!
>
> Det er typisk "skrivebordsgeneralsarbejde".

Hej Jack
Der er fortilfælde, hvor hele våbenskabet med indhold af dyre våben, blev
revet ud af vægen og båret/kørt væk fra adressen, efter at vedkommende havde
haft våben til salg, med adresse angivelse.
Så loven er nåk ikke så tosset endda.
Mvh. Bjarne Aa

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 10-02-02 22:36

Har du aldrig tænkt på rokkergrupper, tror de kommer allene? Her på Bornholm
tømte de en hel skydeklub for våben!
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer

Fra : Elnegaard

Dato : 12-02-02 18:47

Hej Jack

Endnu et af disse indlæg som savner enhver grund .. ja uden den, at man lige
skal svine nogen til.

Jeg sidder her med Næstved Tidende (døgnrapporten). I går blev der i
Herlufmagle Håndværkervej 39 stjålet et pengeskab. Herudover (samme døgn)
blev der på Sparresholmvej stjålet et våbenskab med en halvautomatisk
karabin en Winchester riffel alt med ammo. Jo tyve vil gerne have disse
skabe idet man på lande anvender dem til at samle alle værdier - det er jo
en fin "pakkeløsning"

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 13-02-02 09:29

Tja.....
et par gode expansions bolte i vægen, det sikre ikke 100% men det hjælper og
når så skabet også vejer 150 kilo skal det da være et par hærdebrede folk
der skal fjerne det.
Steen

Fra : Niels Riis

Dato : 13-02-02 10:10

Steen Holmgaard <holmgaard@fakse.dk> skrev
> [...]
og
> når så skabet også vejer 150 kilo skal det da være et par hærdebrede folk

Jeg er ret sikker på at have læst at lovkravet til fastgørelse af våbenskabe
hedder noget med 4 bolte, hver med en mindste-længde på 10 cm, og hver med
en mindste tykkelse på 10 mm.

Niels Riis - der ikke husker hvor han læste det, men mener det var i Jæger
for et års tid siden

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 13-02-02 16:36

Et par bolte i vægen, er nok lige lidt nok! Mit våbenskab er boltet fast med
4 bolte, så man skal faktisk rive vægen ned for at fjerne våbenskabet, der
bla. indeholder en Moosberg 12/89 pumpgun med amu. S å jeg har sikret mig,
også med alamer i hele huset!
mvh.
Jørgen Folkmann sommer

Fra : Jack Jensen

Dato : 22-02-02 20:25

> [...]
> en mindste tykkelse på 10 mm.
>
> Niels Riis - der ikke husker hvor han læste det, men mener det var i Jæger

Ja og det har du fuldstændig ret i Niels.

Mvh
Jack

Fra : Jack Jensen

Dato : 18-02-02 13:05