Hvor mange Tropheus i 200L?
Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 06-02-02 20:02

Hej NG,

Hvor mange Tropheus kan man have i et 200L akvarie?

Lige nu er de ca. 5 cm men de bliver jo større...

Mvh
Nikolaj

Fra : anja

Dato : 05-02-02 07:38

De skal ca. have 20 liter vand pr. fisk, og så må jeg desværre opfordre dig
til at købe et større akvarie når de bliver ældre, de skal have mere plads
end en meter i længden at svømme på. Skriv endelig ind om dine erfaringer,
jeg synes det er meget spændende at høre om Tropheus.

Hilsen Anja

Nikolaj Tuxen Gerstrøm <nikolaj@jalokin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c617dc2$0$22395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : thomas schreiber

Dato : 07-02-02 16:41

1

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 09-02-02 09:20

Er der virkelig ingen der kan komme med nogle anbefalinger?

Mvh
Nikolaj

Fra : J@N

Dato : 09-02-02 09:48

"Nikolaj Tuxen Gerstrøm" <nikolaj@jalokin.dk> skrev i en meddelelse
> Er der virkelig ingen der kan komme med nogle anbefalinger?
>
> Mvh
> Nikolaj

200 liter er for lille til Tropheus. Når fiskene vokser til bliver de
ekstremt agressive i fangenskab og du er nødt til at have en stor gruppe,
helst på 10-15 stk jo flere jo bedre, derfor skal du op på mindst 500 liter.
Jeg giver Thomas ret, selvom det er skrevet med en smule ironi :1 stk
Tropheus i et 200 liter, om ikke andet vil man ende op med 1 stk sidst.

Jan

Fra : Nikolaj Tuxen Gerstr~

Dato : 10-02-02 08:48

Hej Jan,