Hvor ofte, når det gælder rensning
Fra : Johnny

Dato : 06-02-02 19:44

Hej NG

Jeg har lige et lille spørgsmål ang. rensning af mit akvarie.
Hvor ofte skal det renses? Jeg har et 250L. med Malawi'er og en Fluval 4
pumpe.
Har en gang fået at vide at malawi'er skal ha' lidt "hårdt" vand men passer
det?
Med venlig hilsen
Johnny P.

Fra : thomas schreiber

Dato : 09-02-02 23:02

Ja. De skal have alkalisk vand. Rens pumpen ca. hver 2 måned, og skifte 1/4
vand hver 8 - 12 dag... - så bliver de glade. .o)

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Katjastrofen

Dato : 10-02-02 09:27

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
1/4
> vand hver 8 - 12 dag... - så bliver de glade. .o)

Tjaeh, jeg ville mene minimum en tredjedel hver uge! - hårdt arbejde, men du
opnå.. at fiskene bliver "gladere" når vi nu bruger disse termer

katjastrofen....

Pumpen ville jeg måske også rense lidt ofterere... - men sørge for at bevare
noget af bakteriekulturen