html til email
Fra : Asmus U2

Dato : 06-02-02 18:52

Hej,

jeg sidder og skal sende en email til nogen for skellige, som jeg har
valgt at lave en slags kartotek for på en html side.

kan man lave teksten på forhånd ligesom man kan med subject?

eller er jeg nødt til at lave det på en anden måde?

håber der er nogen der kan hjælpe mig

MVH

Asmus

--

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Rune Glerup

Dato : 06-02-02 19:00

Asmus U2 skrev:

> jeg sidder og skal sende en email til nogen for skellige, som jeg har
> valgt at lave en slags kartotek for på en html side.
>
> kan man lave teksten på forhånd ligesom man kan med subject?

Det kan man. Du kan fx bruge
<http://developer.netscape.com/viewsource/husted_mailto/mailtoApp.html>
der er en slags dovenlars-løsning, for os, der ikke gider gå rundt og
huske på syntaksen i mailto-URI'er.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Vi troede, det var den personlige computer der havde magien."

Fra : Asmus U2

Dato : 06-02-02 21:20

On Wed, 6 Feb 2002 18:59:34 +0100, Rune Glerup <rune@kaboom.dk> wrote:

>Det kan man. Du kan fx bruge
><http://developer.netscape.com/viewsource/husted_mailto/mailtoApp.html>
>der er en slags dovenlars-løsning, for os, der ikke gider gå rundt og
>huske på syntaksen i mailto-URI'er.

tak, jeg ville nu gerne prøve den lidt mere besværlige måde.

jeg kan enten få den til at skrive i subject eller i body, men ikke i
begge dele

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-02 21:36

<mailto:navn@domaine.dk?subject=Emne%20står%20her&body=Hej%20med%20dig%0D%0Any%20linje.>

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rune Glerup

Dato : 06-02-02 23:43

Asmus U2 skrev:

> jeg kan enten få den til at skrive i subject eller i body, men ikke i
> begge dele

Det problem har jeg ikke. Den genererer udmærket på min computer, eks.

<mailto:asmusu2@post.tele.dk?Subject=mailto-
URIs&Body=Hejsa.%0D%0ADette%20er%20en%20test%20i%2C%20hvordan%20man%20via
%20en%20simpel%20dynamisk%20side%20kan%20f%E5%20genereret%20kode%20til%20
en%20mailto-URI.%0D%0A%0D%0A/Rune>

Fra : Asmus U2

Dato : 07-02-02 22:41

On Wed, 06 Feb 2002 21:20:06 +0100, Asmus U2 <asmusu2@post.tele.dk>
wrote:

>tak, jeg ville nu gerne prøve den lidt mere besværlige måde.
>
>jeg kan enten få den til at skrive i subject eller i body, men ikke i
>begge dele

Tak skal i have for hjælpen

MVH

Asmus