Cacao-skaller/flis
Fra : Finn

Dato : 06-02-02 18:16

Hej Gruppe

Er der nogen der har erfaring med cacao-skaller som bunddække.

Hvor hurtig bliver det omsat i forhold til alm. barkflis?

Dufter det af cacao?

Jeg påtænker at forsøge at få lov til at bruge det på et urne gravsted
i stedet for alm. perlesten.

Mvh. Finn

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-02-02 18:33

On Wed, 6 Feb 2002 18:16:21 +0100, Finn wrote:

> [...]
>
>Dufter det af cacao?
>
>Jeg påtænker at forsøge at få lov til at bruge det på et urne gravsted

En af Poul Erik Krogens historier var om damen der kom ind til
blomsterhandleren for at købe noget til mandens gravsted.
"Hvad har I?".
"Jaeh, vi har liljer, tulipaner og ....".
"Har I ikke noget purløg?".
"Purløg???".
"Ja, du ved... manden var tosset med flæskepandekage"

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-02 18:46

On Wed, 6 Feb 2002 18:16:21 +0100, "Finn" <cartman@hansen.dk> wrote:

>Er der nogen der har erfaring med cacao-skaller som bunddække.

Ikke helt 'hands on'-erfaring men har dog set det brugt rundt omkring.
Selv bruger jeg det pt. kun i krukker.

>Hvor hurtig bliver det omsat i forhold til alm. barkflis?

Der skal ca. en cm ny kakaoflis på hvert år for at opretholde
virkningen.

Det gode ved cacaoskallerne er at når der kommer vand/fugtighed til dem,
så kitter de helt sammen. Det kan jo især være en fordel heroppe i det
nordlige hvor det blæser meget og tit. (Hvis man da kan finde 3
sammenhængende dage med nogenlunde stille vejr, for det tager 2-3 dage
inden de rigtig hænger sammen har jeg lagt mærke til.)

>Dufter det af cacao?

Ja. Men kun den første uges tid.
Selv syntes jeg det er en behagelig duft, jeg har endda overvejet at
bruge det til bunddække i en stor potteplante jeg har stående i stuen

>Jeg påtænker at forsøge at få lov til at bruge det på et urne gravsted
>i stedet for alm. perlesten.

Det burde du nu nok få lov til....
Det bliver brugt på flere kirkegårde her omkring, dog mindes jeg ikke at
have set det på gravstederne, men på øvrige tilplantede arealer er det
ret brugt - og det virker godt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 07-02-02 05:33

Tak for svaret Mads, det vil jeg arbejde videre med.

Finn