/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Xfut virker ikke i Xnews.
Fra : Madsen


Dato : 06-02-02 18:13

Hej,

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.

Hvad er der f.eks. i vejen med dette indlæg?
<news:Xns91ADB82419336copy.if.you.wish@195.24.12.24>

Det er et indlæg jeg har svaret hvor jeg gerne vil have at mit svar
ender i OE-gruppen og netikette-gruppen, men mit svar kommer kun i
Outlook-gruppen. Det samme skete der i går hvor jeg så troede jeg
havde kvajet mig fordi jeg kom til at lave mellemrum imellem
navnene i 'Newsgroups'-feltet, men denne gang adskilte jeg de to
grupper med et komma og uden mellemrum, og placerede admin-gruppen
i FollowUp-to feltet. Alligevel er der ikke noget indlæg i admin-
gruppen og det undrer mig en hel del.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

 
 
Knud Gert Ellentoft (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 06-02-02 18:40

6 Feb 2002 17:12:39 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Hvad er der f.eks. i vejen med dette indlæg?
><news:Xns91ADB82419336copy.if.you.wish@195.24.12.24>
>
>Det er et indlæg jeg har svaret hvor jeg gerne vil have at mit svar
>ender i OE-gruppen og netikette-gruppen, men mit svar kommer kun i
>Outlook-gruppen.

Jeg kan da finde indlægget både i netikette- og oegruppen og både
på dtext og netsite.

Og follow-up viser også netikette.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Madsen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-02-02 18:52

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jeg kan da finde indlægget både i netikette- og oegruppen og både
> på dtext og netsite.

Hmm, gad vide om netikette-gruppen så er "gået død" for mig. Jeg
har stillet Xnews til at vise læste indlæg, så det kan ikke være
fordi indlægget er blevet markeret som læst og derfor skjult.

> Og follow-up viser også netikette.

Follow-up virker også fint hvis jeg svarer på mit eget indlæg
<news:Xns91ADB82419336copy.if.you.wish@195.24.12.24> men jeg kan
ikke se indlægget i netikette-gruppen. Jeg har for noget tid siden
sendt en Xfut mere og det kan jeg heller ikke se i netiketten
<news:Xns91ADBA9B65F40copy.if.you.wish@195.24.12.24>

Mystisk.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-02-02 18:58

Madsen skrev:

> Hmm, gad vide om netikette-gruppen så er "gået død" for mig. Jeg
> har stillet Xnews til at vise læste indlæg, så det kan ikke være
> fordi indlægget er blevet markeret som læst og derfor skjult.

Jeg kom lige i tanke om OE og gik ind i netikette-gruppen med den
via Netsite, som jeg også bruger som server i Xnews.
I OE kan jeg fint se de indlæg jeg har Xfut'et til netiketten, så
det må være et eller andet i Xnews der snyder mig. Hvad det er kan
jeg pt. ikke få øje på, men jeg leder videre. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 06-02-02 19:01

6 Feb 2002 17:52:06 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

> Jeg har for noget tid siden
>sendt en Xfut mere og det kan jeg heller ikke se i netiketten
><news:Xns91ADBA9B65F40copy.if.you.wish@195.24.12.24>

Ligger både på dtext og netsite.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Madsen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-02-02 19:11

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ligger både på dtext og netsite.

Det hjalp at markere netiketten ude i gruppelisten, trykke Ctrl
+ Enter og så nulstille antallet af Retrieved, Read og Killed.
(Get special, hedder funktionen vist i Xnews.)

Tak for svar.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 06-02-02 20:36

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det hjalp at markere netiketten ude i gruppelisten, trykke Ctrl
> + Enter og så nulstille antallet af Retrieved, Read og Killed.
> (Get special, hedder funktionen vist i Xnews.)

Ja.

Når du krydsposter et indlæg (uanset [X]FUT eller ej) og åbner det
første af disse, markerer Xnews automatisk de andre som læste. Dvs.
ganske som om du havde åbnet denne anden (og tredje, fjerde.. etc.)
gruppe, læst dit tilsvarende indlæg i denne og lukket gruppen igen.


--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-02-02 21:10

Rudi Stegen skrev:

> Når du krydsposter et indlæg (uanset [X]FUT eller ej) og åbner
> det første af disse, markerer Xnews automatisk de andre som
> læste. Dvs. ganske som om du havde åbnet denne anden (og
> tredje, fjerde.. etc.) gruppe, læst dit tilsvarende indlæg i
> denne og lukket gruppen igen.

Ja, men burde det ikke stadig være muligt at se indlægget i den
gruppe der er Xfut'et til, eller hvad pokker man nu skal kalde det?
Som nævnt har jeg ikke bedt Xnews om at skjule læste indlæg.
Jeg tjekkede lige svaret i OE-gruppen og gik så efterfølgende over
i netiketten hvor jeg havde forventet at finde et indlæg magen til,
som så blot skulle være markeret som læst, men jeg fandt slet intet
indlæg.

Efter at jeg har nulstillet admin-gruppen kan jeg nu se de tre
indlæg jeg har Xfut'et til gruppen på det sidste. Det sjove er
bare, at der optræder to indlæg af hver. Altså tre tråde med to
identiske indlæg i hver tråd.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 08-02-02 14:42

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ja, men burde det ikke stadig være muligt at se indlægget i den
> gruppe der er Xfut'et til
....
> Som nævnt har jeg ikke bedt Xnews om at skjule læste indlæg.

Nej, men umiddelbart efter du har åbnet et gruppe, ser du formentlig
ikke de indlæg, du markerede som læst, da du sidst lukkede gruppen?

> Efter at jeg har nulstillet admin-gruppen kan jeg nu se de tre
> indlæg jeg har Xfut'et til gruppen på det sidste. Det sjove er
> bare, at der optræder to indlæg af hver. Altså tre tråde med to
> identiske indlæg i hver tråd.

Dét lyder mærkeligt...
Ikke fordi jeg har den fjerneste ide om hvorfor, men hvis du kigger
på deres Message-ID (altså for to identiske indlæg i samme gruppe),
er de så forskellige?

Prøv evt. at smide dem hér. Så kan vi da i det mindste få opklaret,
om besynderligheden er på andre servere og/el. maskiner.

Du kan evt. også afprøve det i Peters http://news.trc.dk/ mht.
Tiscali, Egon, Sunsite og Netsites servere.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 08-02-02 16:44

Rudi Stegen skrev:

> Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
>> Ja, men burde det ikke stadig være muligt at se indlægget i
>> den gruppe der er Xfut'et til ... Som nævnt har jeg ikke bedt
>> Xnews om at skjule læste indlæg.
>
> Nej, men umiddelbart efter du har åbnet et gruppe, ser du
> formentlig ikke de indlæg, du markerede som læst, da du sidst
> lukkede gruppen?

Jo, hvis jeg går ind i en tilfældig gruppe og læser et indlæg, så
bliver det markeret med grønt som tegn på at det er læst.
Hvis jeg så lukker gruppen og åbner det igen, så er indlægget
stadig markeret med grønt som tegn på at jeg har læst det. Hvis den
ikke gjorde det, så ville jeg først blive forvirret :)

>> Efter at jeg har nulstillet admin-gruppen kan jeg nu se de
>> tre indlæg jeg har Xfut'et til gruppen på det sidste. Det
>> sjove er bare, at der optræder to indlæg af hver. Altså tre
>> tråde med to identiske indlæg i hver tråd.
>
> Dét lyder mærkeligt...
> Ikke fordi jeg har den fjerneste ide om hvorfor, men hvis du
> kigger på deres Message-ID (altså for to identiske indlæg i
> samme gruppe), er de så forskellige?

Nej, message-id er også identisk.
De tre indlæg i dk.admin som så optræder to gange hver, er
følgende:

<news:Xns91ADBA9B65F40copy.if.you.wish@195.24.12.24>
<news:Xns91ADB82419336copy.if.you.wish@195.24.12.24>
<news:Xns91ACAC0D01428copy.if.you.wish@195.24.12.24>

I Xnews hos mig ser det sådan her ud:
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/to_af_hver.gif>

I aftes lavede jeg Xfut på et indlæg i dk.edb.system.ms-windows
over i dk.edb.hardware.drev.cd-rom. Jeg kunne se mit svar i
Windows-gruppen, men kan ikke finde det i cd-rom-gruppen. I dag er
der en der har svaret på indlægget i cd-rom-gruppen, men jeg kan
stadig kun se det han har svaret og ikke mit eget indlæg. Hans svar
har dog fået en score fordi det er svar på mit indlæg, men jeg
synes det er forvirrende at jeg ikke kan se mit indlæg i den gruppe
jeg har Xfuttet til, medmindre jeg resetter gruppen og derved lige
pludselig får to kopier af det samme indlæg.

<news:Xns91AFD152A2D1copy.if.you.wish@195.24.12.24>

<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/xfut.gif>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 08-02-02 17:48

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis jeg så lukker gruppen og åbner det igen, så er indlægget
> stadig markeret med grønt som tegn på at jeg har læst det.

Oho! Der var jo også muligheden for, at du bare ikke havde sat den
til at skjule læste indlæg, så længe du stadig havde gruppen åben.

Den anden og af dig anvendte metode, er jeg ikke hjemme i, da jeg
aldrig har brugt den. (Jeg synes, dens default med ikke at hente
læste indlæg er rar, hvorfor jeg bare har ladet den stå sådan).

Muligvis kan det skyldes, at Xnews ikke "er født til" at anvende
metoden, du bruger, hvorfor der går kage i det, når man krydsposter
(og den dér kun kan anvende sin defaultmetode) ..?

Ja, der *er* et blindt skud fra hoften

Hvis Dino bare havde været her, havde han formentlig et bedre
underbygget bud. (Gem de hér indlægs msg.id. og jag ham

>> Dét lyder mærkeligt...
>> Ikke fordi jeg har den fjerneste ide om hvorfor, men hvis du
>> kigger på deres Message-ID (altså for to identiske indlæg i
>> samme gruppe), er de så forskellige?
>
> Nej, message-id er også identisk.
> De tre indlæg i dk.admin som så optræder to gange hver, er
> følgende:
>
> <news:Xns91ADBA9B65F40copy.if.you.wish@195.24.12.24>
> <news:Xns91ADB82419336copy.if.you.wish@195.24.12.24>
> <news:Xns91ACAC0D01428copy.if.you.wish@195.24.12.24>

Hmm... Jeg havde i det mindste ret her - det *er* mærkeligt.
Jeg kan slet ikke få fat i nogen af dem i dk.admin, men de er i
dk.admin.netikette.
Det skal siges, at jeg kun har prøvet med serveren
news.worldonline.dk (jeg prøver engang senere med egon for at se, om
dén skulle have dem i dk.admin).
Det ville være rart at vide, om andre end du selv har dem i dk.admin.

EFTERLYSNING: Nogen "andre" tilstede?

> Hans svar har dog fået en score fordi det er svar på mit indlæg,
> men jeg synes det er forvirrende at jeg ikke kan se mit indlæg i
> den gruppe jeg har Xfuttet til, medmindre jeg resetter gruppen
> og derved lige pludselig får to kopier af det samme indlæg.
>
> <news:Xns91AFD152A2D1copy.if.you.wish@195.24.12.24>

Nu hev jeg endda gruppen news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom ind, men
ak! Også hér er der kun ét indlæg fra dig (dvs. der er mange, men kun
ét med ovennævnte indhold, forstås

Jeg tror med ret stor sikkerhed, der er noget kaos i din Xnews.

Jeg gætter (med langt mindre sikkerhed) på, at det på den ene eller
anden måde *kan* have forbindelse med, at du har ændret den til også
at vise de læste indlæg, når du åbner en gruppe (?)

Du kan evt. prøve at "semikolon" de aktuelle linjer i ini-filen og
se, om det skulle ændre noget. (Ikke at det er _løsningen_, da du
ikke er vild med den opsætning; men du kunne måske hitte rede i, om
det er synderen. Og dermed en mulig fejl mere i Xnews).

Og så: Find Dino og hør om han har nogen ide

Guldkilden er selvfølgelig news:news.software.readers - men den
virker jo kun, hvis du kan henvise til fænomenet i en gruppe, læserne
dér har på deres newsservere (ellers bliver det for bøvlet at
forklare). Kun få dér har jo dk-hierarkiet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 08-02-02 18:30

Rudi Stegen skrev:

> Jeg kan slet ikke få fat i nogen af dem i dk.admin, men de er i
> dk.admin.netikette.

Undskyld. Det er også der de skal være og det er også den gruppe
jeg har Xfuttet til.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 09-02-02 01:28

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Jeg kan slet ikke få fat i nogen af dem i dk.admin, men de er i
>> dk.admin.netikette.
>
> Undskyld. Det er også der de skal være

Tilgivet

Men også dér er kun et eksemplar af hvert indlæg.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (08-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 08-02-02 18:39

Rudi Stegen skrev:

> Den anden og af dig anvendte metode, er jeg ikke hjemme i, da
> jeg aldrig har brugt den. (Jeg synes, dens default med ikke at
> hente læste indlæg er rar, hvorfor jeg bare har ladet den stå
> sådan).

Jeg synes det er irriterende at den skjuler læste indlæg.
Hvis jeg f.eks. har læst et indlæg i en tilfældig gruppe og så
gerne vil læse den igen på et tidspunkt, så kan jeg jo ikke finde
den i gruppen mere. Hvad gør du i et sådant tilfælde, eller du har
måske bare klæbehjerne så du kun behøver at læse tingene een gang
;)

> Muligvis kan det skyldes, at Xnews ikke "er født til" at
> anvende metoden, du bruger, hvorfor der går kage i det, når
> man krydsposter (og den dér kun kan anvende sin defaultmetode)
> ..?
>
> Ja, der *er* et blindt skud fra hoften

Det lyder sandsynligt. Heldigvis er det heller ikke så tit jeg
laver Xfut, men alligevel... :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (09-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 09-02-02 01:41

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis jeg f.eks. har læst et indlæg i en tilfældig gruppe og så
> gerne vil læse den igen på et tidspunkt, så kan jeg jo ikke finde
> den i gruppen mere. Hvad gør du i et sådant tilfælde

Det sker ikke ret tit, men når det gør, sætter jeg den enten til at
hive nogle flere ned eller - hvis det er samme tråd - bruger Ctrl+U.

> eller du har måske bare klæbehjerne så du kun behøver at læse
> tingene een gang ;)

Min paratviden er mildt sagt overskuelig. Jeg hører blandt dem, der
har et system til at huske selv den fircifrede pinkode på min
Dankort, da jeg ellers aldrig ville kunne anvende det...

[Gæt på hvorfor din Xnews skaber sig ved krydspostning]

> Det lyder sandsynligt. Heldigvis er det heller ikke så tit jeg
> laver Xfut, men alligevel... :)

Ja, det er da træls!

Og hvor er Dino, når man skal bruge ham?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (13-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 13-02-02 22:13

Rudi Stegen skrev:

> Det sker ikke ret tit, men når det gør, sætter jeg den enten
> til at hive nogle flere ned eller - hvis det er samme tråd -
> bruger Ctrl+U.

Jeg synes min opfører sig underligt. Ikke kun det med XFUT, men
f.eks. også noget jeg oplever pt. fordi jeg kom til at slette en
hel tråd i news:dk.edb.grafik som bestemt ikke var meningen jeg
skulle slette, men den rådne Delete-tast kommer jeg tit til at
ramme med min pølse-fingre.

Jeg vil selvfølgelig gerne have tråden tilbage, så jeg valgte at
trykke på Ctrl + Enter ude i gruppelisten på gruppen, og stillede
den så til at nulstille 'Retrieved', 'Read' og 'Killed', men
resultatet er, at der nu er to kopier af hver eneste indlæg i
gruppen. Jeg prøvede så samme procedure igen og nu har jeg
gudhjælpemig tre kopier af hver eneste indlæg i gruppen. Kan man
ikke bare bede Xnews om at slette samtlige indlæg i en gruppe og
hente dem igen? Jeg troede faktisk det var det man gjorde med Get
Special.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 16:50

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg synes min opfører sig underligt.

Det er du ikke ene om, der *er* noget meget sært ved den.
Ja, det er næppe nogen hjælp, men måske en trøst at vide, du ikke er
den eneste, der undres

> f.eks. også noget jeg oplever pt. fordi jeg kom til at slette en
> hel tråd i news:dk.edb.grafik som bestemt ikke var meningen jeg
> skulle slette, men den rådne Delete-tast kommer jeg tit til at
> ramme med min pølse-fingre.

Sletter du noget ved en fejltagelse, skal du blot bruge Shift+Delete
på samme indlæg/tråd (*inden* gruppen/folderen lukkes, forstås

> jeg valgte at trykke på Ctrl + Enter ude i gruppelisten på
> gruppen, og stillede den så til at nulstille 'Retrieved', 'Read'
> og 'Killed', men resultatet er, at der nu er to kopier af hver
> eneste indlæg i gruppen. Jeg prøvede så samme procedure igen og
> nu har jeg gudhjælpemig tre kopier af hver eneste indlæg i
> gruppen.

Der er i mindste system i galskaben

Nej, jeg fatter heller ikke en brik. Jeg har efterhånden brugt en
million Xnewsversioner og har aldrig oplevet det.

Prøv evt. for testens skyld at fjerne dét med at vise læste indlæg
(bare sæt ; foran linjerne i ini-filen, hvor du tastet det ind, så du
efter testen kan få den på plads igen på en nem måde).
Prøv så at se om den stadig er sær (genstart lige først).

Du kan også prøve et par andre forsøg (ikke at de skulle hjælpe, men
er man blank, kan man jo forsøge):

Ophæv abonnementet på samtlige grupper (minustegnet når du står i
gruppevinduet), genstart og tegn det igen.
Det er rimelig enkelt, da de under samtlige grupper lægger sig i
starten af disse (hvis du ikke manuelt sætter den til at sortere dem
alfanummerisk, forstås).

Et tredje prøveskud kan være at hente seneste testversion og se, om
problemet også optræder, når denne bruges. (Det er blot en exe-fil.
Gem evt. den gamle, så du kan komme tilbage på nemmeste måde, hvis du
vil. Opgraderinger/testudgaver er udelukkende ændrede Xnews.exe-
filer, som man bare overskriver den i Xnews-folderen med. Det er
velsignende

> Kan man ikke bare bede Xnews om at slette samtlige indlæg i en
> gruppe og hente dem igen?

Jeg vil hellere sige, at jeg kan og du *burde* kunne

> Jeg troede faktisk det var det man gjorde med Get Special.

Du tror fuldstændig korrekt.

Igen: Mit bedste gæt er, at en del af de funktioner bliver syge, hvis
man sætter den til at vise læste indlæg.
Jeg ville i første omgang prøve, om dette ikke var tilfældet. (At det
så ikke hjælper, når man altså vil have den til at vise læste, er en
anden sag. Men man har i det mindste fundet grunden til fejlen).

Prøver du dette, og den stadig opfører sig sært på nævnte måder, kan
du evt. lige fjerne listen over grupper i abonnement, genstarte,
hente samtlige grupper på serveren (der *kan* ligge noget skjult i
dem, du har på disken) og smide de ønskede ind i abonnement.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 17:54

Rudi Stegen skrev:

> Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
>> Jeg synes min opfører sig underligt.
>
> Det er du ikke ene om, der *er* noget meget sært ved den.
> Ja, det er næppe nogen hjælp, men måske en trøst at vide, du
> ikke er den eneste, der undres

Ja, så er jeg straks mere rolig. Havde du derimod sagt at jeg var
alene om det, så havde jeg nok taget en skriger ;)

> Sletter du noget ved en fejltagelse, skal du blot bruge
> Shift+Delete på samme indlæg/tråd (*inden* gruppen/folderen
> lukkes, forstås

Aha. Den skal benyttes næsten gang, for det er næppe sidste gang
jeg kommer ud for det uheld.

> Prøv evt. for testens skyld at fjerne dét med at vise læste
> indlæg (bare sæt ; foran linjerne i ini-filen, hvor du tastet
> det ind, så du efter testen kan få den på plads igen på en nem
> måde). Prøv så at se om den stadig er sær (genstart lige
> først).

Det vil jeg prøve engang ved lejlighed.

> Du kan også prøve et par andre forsøg (ikke at de skulle
> hjælpe, men er man blank, kan man jo forsøge):
>
> Ophæv abonnementet på samtlige grupper (minustegnet når du
> står i gruppevinduet), genstart og tegn det igen.
> Det er rimelig enkelt, da de under samtlige grupper lægger sig
> i starten af disse (hvis du ikke manuelt sætter den til at
> sortere dem alfanummerisk, forstås).

Det prøvede jeg i går, men det hjalp ikke, så det er sikkert nogle
indstillinger i Xnews.ini som ikke er så heldige.

> Et tredje prøveskud kan være at hente seneste testversion og
> se, om problemet også optræder, når denne bruges. (Det er blot
> en exe-fil. Gem evt. den gamle, så du kan komme tilbage på
> nemmeste måde, hvis du vil. Opgraderinger/testudgaver er
> udelukkende ændrede Xnews.exe- filer, som man bare overskriver
> den i Xnews-folderen med. Det er velsignende

Ja, det er nemlig en genial ting.
I aftes valgte jeg faktisk at tage Xnews-mappen fra mit backup af
harddisken og fik dermed grafik-gruppen tilbage til normale forhold
igen, men hvis det nu er en nemmere løsning så vil jeg jo også
gerne kende den.

>> Kan man ikke bare bede Xnews om at slette samtlige indlæg i
>> en gruppe og hente dem igen?
>
> Jeg vil hellere sige, at jeg kan og du *burde* kunne

He-he. :)

>> Jeg troede faktisk det var det man gjorde med Get Special.
>
> Du tror fuldstændig korrekt.

Ok. Tak for dine tips som jeg vil prøve af og vende tilbage med
resultaterne af engang i nærmeste fremtid.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 18:01

Et tillægsspørgsmål.

Hvor er <http://rudi.nerd.dk/wol.htm> egentlig blevet af Rudi?
Har du droppet den helt?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 19:22

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvor er <http://rudi.nerd.dk/wol.htm> egentlig blevet af Rudi?
> Har du droppet den helt?

Nej, men du har ganske ret, den kan ikke fanges (jeg prøvede det
lige pga. dit spørgsmål).

Mit ret sikre gæt er, at APJ er ved at lave ommøbleringer, da dette
ikke er nogen sjælden foreteelse. På arbejde roder han med netværk,
og når han fri, roder han med netværk hjemme

Men leder du efter noget, er det hele spejlet på http://stegen.dk/
(og altså med diverse sider ved samme navn, fx wol.htm)

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 19:41

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hej Madsen, du skrev:
>
>> Hvor er <http://rudi.nerd.dk/wol.htm> egentlig blevet af Rudi?
>> Har du droppet den helt?
>
> Nej, men du har ganske ret, den kan ikke fanges (jeg prøvede det
> lige pga. dit spørgsmål).

Men nu kan man. Jeg prøvede lige, om jeg kunne ftp til den, hvilket
jeg underligt nok kunne... Så prøvede jeg browseren, og da den også
kunne fange sitet, var underligheden ikke spor underlig.

> Mit ret sikre gæt er, at APJ er ved at lave ommøbleringer, da
> dette ikke er nogen sjælden foreteelse.

Jeg fik tilsyneladende ret

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 19:41

Rudi Stegen skrev:

> http://stegen.dk/

Føjet til foretrukne :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 19:01

Rudi Stegen skrev:

> Prøv evt. for testens skyld at fjerne dét med at vise læste
> indlæg.

Hø, hø. Problemet er at jeg tilsyneladende ikke kan finde den
funktion igen, for nu kan jeg ikke få den til at holde op med at
vise læste indlæg. Jeg troede det var en indstilling i Xnews.ini,
men uanset hvad jeg slår fra, så bliver den ved med at viste læste
indlæg.

Det eneste jeg har tilføjet Xnews.ini er følgende:

[Misc]
OnOpen=acvAutoSize+
ScoreStoredHeaders=1
OnLoaded=acmRescore

Det er ingen af ovenstående der gør det, for dem har jeg prøvet at
slå fra med en ; foran.

Inde i Setup > Misc er 'Load Read Articles' heller ikke slået til,
hvis den da ellers har noget med det at gøre.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 19:31

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hø, hø. Problemet er at jeg tilsyneladende ikke kan finde den
> funktion igen, for nu kan jeg ikke få den til at holde op med at
> vise læste indlæg.

Og jeg aner ikke, hvor den er, da jeg aldrig har anvendt det

> Jeg troede det var en indstilling i Xnews.ini, men uanset hvad
> jeg slår fra, så bliver den ved med at viste læste indlæg.

Et gæt: Prøv under Setup (Ctrl+F1) => Storage - og sæt flueben i den
første (Use default - hvilket betyder den kun gemmer sendte indlæg).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 19:41

Rudi Stegen skrev:

> Et gæt: Prøv under Setup (Ctrl+F1) => Storage - og sæt flueben
> i den første (Use default - hvilket betyder den kun gemmer
> sendte indlæg).

Det var så ikke den, men jeg skal nok finde kræet. Om ikke andet,
så må jeg nogle ældre indlæg igennem i denne gruppe, for det står
her et eller andet sted. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 19:48

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Et gæt: Prøv under Setup (Ctrl+F1) => Storage - og sæt flueben
>> i den første (Use default
>
> Det var så ikke den,

Hmm... Det *var* også kun et gæt

> men jeg skal nok finde kræet. Om ikke andet, så må jeg nogle
> ældre indlæg igennem i denne gruppe, for det står her et eller
> andet sted. :)

Hvis du kan huske bare lidt om indlægget (fx navnet på skribenten
[Dino?], emnet eller..), så smæk endelig filtre på (F9), når du har
hentet et hav af indlæg.

Forøvrigt er Dino på fri fod igen, jeg så ham testgruppen i går.

(Måske holder den luskede fyr sig bevidst fra tråden hér

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 20:23

Rudi Stegen skrev:

> Hvis du kan huske bare lidt om indlægget (fx navnet på
> skribenten [Dino?], emnet eller..), så smæk endelig filtre på
> (F9), når du har hentet et hav af indlæg.

Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
Subject: Endnu en om overblikket i Xnews.
Date: 5 Jan 2002 16:04:24 GMT

<news:Xns918DADAF9D197copy.if.you.wish@195.24.12.24> men der er
lige et par timers læsning i den tråd jeg skal igennem for at være
sikker :)

<news:Xns918EBAF82EE1Ecopy.if.you.wish@195.24.12.24> ser lovende
ud, og jeg kan med 'OnLoaded=acmRescore, acvShowThUnread' i Misc-
sektionen i Xnews.ini få den til ikke at vise læste indlæg, men den
linie har den da ikke som standard, har den?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 21:08

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> jeg kan med 'OnLoaded=acmRescore, acvShowThUnread' i Misc-
> sektionen i Xnews.ini få den til ikke at vise læste indlæg, men
> den linie har den da ikke som standard, har den?

Nej. Jeg har den ikke, og jeg ikke fjernet defaultlinjer i ini-filen
(hvis noget skal væk, semikoloner jeg det

I Misc-sektionen har jeg (bl.a.):
OnLoaded=acmDeleteDups

Det bevirker, at der ikke gemmes dubletter. Men det er mig bekendt
kun møntet på bilag, ikke indlæg/artikler. Men guderne må vide, om
det også skulle gælde sådanne ..(?)
Du kan evt. sætte den ind for at, om det af uransagelige grunde
fjerner de mystiske artikeldubletter. (Jeg tror det ikke, men til
uforklalige problemer prøver man jo ofte uforklarlige løsninger

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Rudi Stegen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-02-02 21:41

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> <news:Xns918DADAF9D197copy.if.you.wish@195.24.12.24> men der er
> lige et par timers læsning i den tråd jeg skal igennem for at være
> sikker :)

Jeg fik først kigget i en pause for lidt siden.

Hvad med Dinos
Message-ID: <Sunday.06.January.2002.09.27.52.240.0000.dk.edb.internet.software.mail.news@Bedrock.DogHouse>

Har du i Xnews.ini, Misc-sektionen:
LoadReadArticles=1
?

Hvis du ikke har den, kan du evt. prøve at sætte den til 0, dvs.
LoadReadArticles=0
og håbe på at det tvinger Xnews til ikke at vise læste indlæg

(Ganske vist det samme som ingenting, men ...

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (15-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 15-02-02 17:39

Rudi Stegen skrev:

> Har du i Xnews.ini, Misc-sektionen:
> LoadReadArticles=1
> ?

Nej, der står LoadReadArticles=0
Det ændrer ikke en dyt, om der står 1 eller 0.
Det ser ud som om at Xnews hos mig har udviklet sin egen frie
vilje, men skidt pyt. Så skal den da have lov til det, for i bund
og grund vil jeg helst have at den viser læste indlæg. At det her
med Xfut så åbenbart ikke virker efter hensigten, vil jeg lære at
leve med. Der er jo altid OE at falde tilbage på hvis jeg bliver
for træt af det. ;)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-02-02 15:18

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> LoadReadArticles=1
>> ?
>
> Nej, der står LoadReadArticles=0
> Det ændrer ikke en dyt, om der står 1 eller 0.

Det begynder at ebbe ud med ideer. Der er et eller andet sært ved den
Xnews - muligvis i kombination med dit OS eller..(?)

> Det ser ud som om at Xnews hos mig har udviklet sin egen frie
> vilje, men skidt pyt.

Jeg begynder så småt at tro det

> Så skal den da have lov til det, for i bund og grund vil jeg
> helst have at den viser læste indlæg.

Ja, men det kunne da være rart at kunne bestemme selv.

Hvis du har lyst, kan jeg prøve at poste Display- og Misc-sektionen i
min Xnews.ini (de andre sektioner duer jo ikke på en andens maskine).
Så kunne du evt. prøve (efter at have gemt en kopi af din egen, så
det nemt kan omgøres) at lave en copy&paste ind i din.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (16-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 16-02-02 23:19

Rudi Stegen skrev:

> Hvis du har lyst, kan jeg prøve at poste Display- og
> Misc-sektionen i min Xnews.ini (de andre sektioner duer jo
> ikke på en andens maskine). Så kunne du evt. prøve (efter at
> have gemt en kopi af din egen, så det nemt kan omgøres) at
> lave en copy&paste ind i din.

Tak for tilbudet Rudi, men skidt med det.
Når jeg bliver for træt af det, så tror jeg at jeg prøver at
starte forfra med en geninstallering af Xnews og en frisk
Xnews.ini. Noget tyder på jeg har fået pillet lidt mere end
godt er.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 17-02-02 00:57

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Når jeg bliver for træt af det, så tror jeg at jeg prøver at
> starte forfra med en geninstallering af Xnews og en frisk
> Xnews.ini.

Hvis du når dertil, så tag evt. at slette dens nøgler i reg.basen
også (bare søg på xnews i denne).
Jeg tror ikke, det betyder noget, men i dit tilfælde... bare for at
få _alt_ væk først

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-02-02 01:10

Rudi Stegen skrev:

> Hvis du når dertil, så tag evt. at slette dens nøgler i
> reg.basen også (bare søg på xnews i denne).
> Jeg tror ikke, det betyder noget, men i dit tilfælde... bare
> for at få _alt_ væk først

Jeg tror du har ret. I mit tilfælde er det vist fornuftigt at
starte på en frisk. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-02-02 03:47

Madsen skrev:

> Jeg tror du har ret. I mit tilfælde er det vist fornuftigt at
> starte på en frisk. :)

Og det har jeg så gjort og vil nu prøve at køre med default-
indstillingerne hvad angår Storage. Førhen havde jeg den stillet
til 'Save headers and articles', men noget tyder på at det er den
funktion der kokser, men jeg er endnu ikke 100 % sikker. Det tyder
dog på det, indtil videre.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-02-02 04:50

Madsen skrev:

> Og det har jeg så gjort og vil nu prøve at køre med default-
> indstillingerne hvad angår Storage. Førhen havde jeg den
> stillet til 'Save headers and articles', men noget tyder på at
> det er den funktion der kokser, men jeg er endnu ikke 100 %
> sikker. Det tyder dog på det, indtil videre.

Tja, man undres.

Nu kører jeg med standardindstillingerne i Setup > Storage og
alligevel laver den noget koks med to af de grupper jeg abonnerer
på, hvilket drejer sig om dk.edb.grafik og dk.edb.system.ms-
windows.

Da jeg f.eks. gik ind i denne gruppe første gang, efter genistal-
lationen af Xnews, hentede den alle indlæggene i gruppen og alle
stod som ulæste. Jeg trykkede så på Shift + F8 for at markere alle
indlæg som læste og lukkede derefter gruppen.
Da jeg åbnede den igen, blev der ingen indlæg vist og i bunden stod
der 'No new articles.' Sådan formoder jeg det skal være når Storage
er stillet til Default og LoadReadArticles står til 0 i Misc-
sektionen i Xnews.ini.(?)

Det mystiske problem er, at sådan fungerer det i alle de grupper
jeg abonnerer på, lige bortset fra dk.edb.grafik og
dk.edb.system.ms-windows. I disse to grupper henter den godt nok
også samtlige indlæg når jeg går ind i grupperne første gang og den
markerer også alle indlæg som læste når jeg trykker Shift + F8, men
når jeg lukker for disse to grupper og åbner dem igen, så kan jeg
stadig se alle indlæggene i gruppen. De er markeret som læste, men
jeg kan stadig se dem alle.

Jeg kan så gå ud i gruppelisten, trykke Ctrl + Enter på f.eks.
grafik-gruppen og stille den sådan her:
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/get_special.gif> (Jeg klikker på
Reset ud for Retrieved, Read and Killed.)
Resultatet bliver, at jeg får dobbelt-indlæg i gruppen og nøjagtig
det samme sker i Windows-gruppen. Jeg har prøvet samtlige Action-
indstillingerne i Get Special-menuen og resultatet er det samme for
de to gruppers vedkommende. For hver gang jeg kører en Get Special
kommer der en kopi mere af det samme indlæg, men kun i disse to
grupper. <http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/triple.gif>

Når jeg har lukket Xnews kan jeg samtidig se at der bliver gemt en
*hdr-fil i Xnews > Data-mappen på netop disse to grupper, men ikke
på de andre grupper jeg har været inde i og det begriber jeg bare
ikke. Jeg har ingen henvisninger til disse to grupper. Groups.ini
indeholder kun følgende:

[dk.binaer]
SortOn=Subject
SortOrder=1
ColumnLayout=2
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
Archive=binaries
FullScreen=1
VerticalSplit=0
continue=1

Da det netop er grafikgruppen jeg tidligere også havde problemer
med, så er jeg ved at tro det er ovenstående der har snydt mig hele
tiden. At det samme så gør sig gældende i Windows-gruppen har jeg
ikke været klar over før nu, da jeg jo førhen havde Xnews stillet
til at den skulle vise læste indlæg, og desuden heller ikke havde
prøvet at nulstille hentede indlæg i den gruppe.

Jeg har prøvet med Xnews/L5 og nu 5.01.10, men resultatet er det
samme. Det er på WinXP Pro jeg har den kørende, som efter min over-
bevisning burde være det samme som Win2000 på dette område, men
måske man skulle prøve at smide Xnews ind på Win2000-partitionen i
stedet. Kunne bare ikke forestille mig at det ville gøre nogen
forskel.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-02-02 05:10

Madsen skrev:

> Jeg kan så gå ud i gruppelisten, trykke Ctrl + Enter på f.eks.
> grafik-gruppen og stille den sådan her:
> <http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/get_special.gif> (Jeg klikker
> på Reset ud for Retrieved, Read and Killed.)
> Resultatet bliver, at jeg får dobbelt-indlæg i gruppen og
> nøjagtig det samme sker i Windows-gruppen.

Det tyder dog på at det kun er på Netsite det forekommer.
Har lige prøvet det samme på TDC's Dtext og her sker det ikke.
Mystisk.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-02-02 14:39

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg trykkede så på Shift + F8 for at markere alle indlæg som
> læste og lukkede derefter gruppen. Da jeg åbnede den igen, blev
> der ingen indlæg vist og i bunden stod der 'No new articles.'
> Sådan formoder jeg det skal være når Storage er stillet til
> Default og LoadReadArticles står til 0 i Misc- sektionen i
> Xnews.ini.(?)

Ja.
Iøvrigt kan du også bare gå ud af gruppen med F8, der på en gang
markerer alle som læste og lukker gruppen.

> Jeg kan så gå ud i gruppelisten, trykke Ctrl + Enter på f.eks.
> grafik-gruppen og stille den sådan her:
> <http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/get_special.gif> (Jeg klikker
> på Reset ud for Retrieved, Read and Killed.)

Den direkte vej er Shift+Enter (henter alle serverens indlæg i
gruppen).

> Resultatet bliver, at jeg får dobbelt-indlæg i gruppen og
> nøjagtig det samme sker i Windows-gruppen.

Men det er det, der kun sker på Netsiteseveren, så vidt jeg har
forstået (?)
Jeg har ingen forklaring. Men i news.software.readers har der
adskillige gange været indlæg fra brugere, hvor én eller anden server
får Xnews til at lave sære ting, mens problemet ikke kan fremkaldes
med andre servere.
Så *hvis* - er du i det mindste ikke alene

> Når jeg har lukket Xnews kan jeg samtidig se at der bliver gemt
> en *hdr-fil i Xnews > Data-mappen på netop disse to grupper, men
> ikke på de andre grupper jeg har været inde i og det begriber
> jeg bare ikke. Jeg har ingen henvisninger til disse to grupper.

Af én eller anden mystisk grund lyder det som om, at Xnews opfatter
de to grupper som foldere (a la arkivet, sendt post etc.)

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 20-02-02 17:46

Rudi Stegen skrev:

> Iøvrigt kan du også bare gå ud af gruppen med F8, der på en gang
> markerer alle som læste og lukker gruppen.

Ja, den opdagede jeg også lige her for nylig. Det er en smart ting.

>> Jeg kan så gå ud i gruppelisten, trykke Ctrl + Enter på f.eks.
>> grafik-gruppen og stille den sådan her:
>> <http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/get_special.gif> (Jeg klikker på
>> Reset ud for Retrieved, Read and Killed.)
>
> Den direkte vej er Shift+Enter (henter alle serverens indlæg i
> gruppen).

Aha, den kendte jeg ikke. Jeg tror snart jeg vil have hængt en tavle
op hvor jeg med et stort fed kridt kan ridse shortcuts til Xnews på.
Med tiden kan jeg sikkert huske dem uden at kigge på tavlen ;)

>> Resultatet bliver, at jeg får dobbelt-indlæg i gruppen og
>> nøjagtig det samme sker i Windows-gruppen.
>
> Men det er det, der kun sker på Netsiteseveren, så vidt jeg har
> forstået (?)

Det mærkværdige er, at hvis jeg bruger Netsite, så er det grafik-
gruppen og windows-gruppen der driller. Bruger jeg Dtext er der intet
galt med windows-gruppen, men grafik-gruppen og denne gruppe får jeg
dubletter i hvis jeg nulstiller dem, så det er jo umuligt at spore sig
ind på. Resultatet må indtil videre være, at jeg undlader at nulstille.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-02-02 21:19

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det mærkværdige er, at hvis jeg bruger Netsite, så er det
> grafik- gruppen og windows-gruppen der driller. Bruger jeg Dtext
> er der intet galt med windows-gruppen, men grafik-gruppen og
> denne gruppe får jeg dubletter i hvis jeg nulstiller dem, så det
> er jo umuligt at spore sig ind på. Resultatet må indtil videre
> være, at jeg undlader at nulstille.

Udover batfilideen i mit forrige indlæg: Er der nogen speciel grund
til at bruge Netsite fremfor TDC's nyhedsserver?

PS: Glem mit sidespørgsmål i forrige indlæg (om om det kun var
Netsite og ikke også TDC's server, der lavede mærkværdigheden).

PPS: Ja, jeg burde læse flere indlæg, inden jeg begyndte at svare

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 20-02-02 21:38

Rudi Stegen skrev:

> Udover batfilideen i mit forrige indlæg: Er der nogen speciel grund
> til at bruge Netsite fremfor TDC's nyhedsserver?

For mit vedkommende at Netsite er hurtigere og langt mere stabil.

> PS: Glem mit sidespørgsmål i forrige indlæg (om om det kun var
> Netsite og ikke også TDC's server, der lavede mærkværdigheden).

Ok.

> PPS: Ja, jeg burde læse flere indlæg, inden jeg begyndte at svare

Det kan være lidt svært at bevare overblikket i en forholdsvis lang
tråd som denne, så det er helt i orden. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (17-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-02-02 18:48

Madsen skrev:

[Geninstallering]
> Og det har jeg så gjort og vil nu prøve at køre med default-
> indstillingerne hvad angår Storage.

Hvis jeg slår Storage til 'Save Headers eller Save headers and
articles', så bliver læste indlæg vist i grupperne uanset om jeg
har slået 'Load Read Articles' til eller fra. Hvis Storage står til
'Default' så bliver læste indlæg ikke vist i grupperne. Skal det
være sådan?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-02-02 14:20

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvis jeg slår Storage til 'Save Headers eller Save headers and
> articles', så bliver læste indlæg vist i grupperne uanset om jeg
> har slået 'Load Read Articles' til eller fra.

'Load Read Articles' er noget, du sætter i ini-filen, ikke?
(Jeg har aldrig anvendt den og kan ikke finde det i Ctrl+F1, derfor
spørgsmålet. Vi ville være på Herrens mark, hvis min udgave også var
defekt

Men mit *gæt* er, at dem med "Save headers/(...and articles)" har
fortrinsret, hvorfor de bliver vist.
Indimellem kommer der jo lidt konflikter mht. måden, et program
håndterer diverse kommandoer. Specielt hvis den ene er sat direkte
fra programmet, mens den anden (og mere eller mindre beslægtede)
manuelt er indskrevet i ini-filer.

> Hvis Storage står til 'Default' så bliver læste indlæg ikke vist
> i grupperne. Skal det være sådan?

Dér er både noget, jeg ved, og som opfører sig korrekt - ja

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 20-02-02 17:46

Rudi Stegen skrev:

> 'Load Read Articles' er noget, du sætter i ini-filen, ikke?

Den er der som standard har jeg opdaget, men står til 0(nul.)
Jeg regner med at den hænger sammen med Setup > Misc > 'Load Read
Articles.'

> (Jeg har aldrig anvendt den og kan ikke finde det i Ctrl+F1, derfor
> spørgsmålet. Vi ville være på Herrens mark, hvis min udgave også var
> defekt

Er du sikker på du ikke har den i Setup > Misc? Det har jeg i min
version som pt. også er 5.01.10 som din.

> Men mit *gæt* er, at dem med "Save headers/(...and articles)" har
> fortrinsret, hvorfor de bliver vist.
> Indimellem kommer der jo lidt konflikter mht. måden, et program
> håndterer diverse kommandoer. Specielt hvis den ene er sat direkte
> fra programmet, mens den anden (og mere eller mindre beslægtede)
> manuelt er indskrevet i ini-filer.

Det har du sikkert ret i. Det er nok ikke just med til at minimere
risikoen for fejl i hvert tilfælde.

>> Hvis Storage står til 'Default' så bliver læste indlæg ikke vist i
>> grupperne. Skal det være sådan?
>
> Dér er både noget, jeg ved, og som opfører sig korrekt - ja

Ok.
Som det ser ud pt. har jeg ikke slået 'Load Read Articles' til og det
hverken i News.ini eller i Setup > Misc.
Derimod har jeg i Setup stillet Storage til 'Save Headers', for så
viser Xnews mig læste indlæg i grupperne, for jeg kan ganske simpelt
ikke vænne mig til at den fjerner læste indlæg. Jeg har prøvet et
stykke tid, men jeg kan ikke lave andet end at trykke Ctrl + U hele
tiden for at se hele tråden og da slet ikke med den måde de fleste
vælger at qoute på. Det er umuligt for mig at følge med i en tråd så
og jeg synes pt. jeg kæmper nok med at huske genvejstaster, så jeg vil
helst ikke have flere end nødvendigt proppet ind. :)

Ulempen ved 'Save Headers' eller 'Save Headers and articles' er så
desværre, at hvis jeg trykker Ctrl + Enter på en tilfældig gruppe ude i
gruppeoversigten og derefter nulstiller 'Retrieved' og 'Read' og henter
headeren fra gruppen på ny, så får jeg dubletter i gruppen, så det må
jeg hellere lade være med at gøre. Hvis jeg gør det, så må jeg efter-
følgende inde og slette *.hdr-filen i Xnews's data-mappe for at få
fjernet dubletterne

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-02-02 21:15

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

['Load Read Articles']
>> (Jeg har aldrig anvendt den og kan ikke finde det i Ctrl+F1,
>> derfor spørgsmålet.
>
> Er du sikker på du ikke har den i Setup > Misc? Det har jeg i
> min version som pt. også er 5.01.10 som din.

Argh! Jo, den er der sørme, nu jeg fik pudset skærmen Tak.

Og ja, der er noget høvl med ver 5.02.17, hvorfor jeg hev den ud
igen.

> Som det ser ud pt. har jeg ikke slået 'Load Read Articles' til
> og det hverken i News.ini eller i Setup > Misc.
> Derimod har jeg i Setup stillet Storage til 'Save Headers', for
> så viser Xnews mig læste indlæg i grupperne, for jeg kan ganske
> simpelt ikke vænne mig til at den fjerner læste indlæg.
....
> Det er umuligt for mig at følge med i en tråd så og jeg synes
> pt. jeg kæmper nok med at huske genvejstaster, så jeg vil helst
> ikke have flere end nødvendigt proppet ind. :)

Dyret tager helt korrekt nogen tid at vænne sig til, og hvis man vil
beholde den, er det helt korrekt nødvendigt at tage det en bid ad
gangen.
Derudover er der jo forskel på, hvordan man læser på Usenet. Hvis jeg
fulgte samtlige tråde i alle abonnerede grupper, ville jeg ret klart
heller ikke kunne overskue noget som helst.

Personligt er Score.ini min bedste ven (omend der naturligvis ikke
tages hensyn i grupper, hvor mange nye eller/og fremmede dukker op).
Giv alle dem, der ikke er ligegyldige, et score på fx 100 (og byg så
opefter). Bliv ikke nervøs fordi du pludselig opdager, du har et par
hundrede navne i den (forudsat langt de fleste ikke laver høje
scores). Det hjælper på overblikket, samt at man mister et minimum af
det, der har interesse.
Derudover kan man selvfølgelig score på andet (læs Score.txt i Xnews-
folderen), men personligt er det mest navne, jeg stopper ind.

> Ulempen ved 'Save Headers' eller 'Save Headers and articles' er
> så desværre, at hvis jeg trykker Ctrl + Enter på en tilfældig
> gruppe ude i gruppeoversigten og derefter nulstiller 'Retrieved'
> og 'Read' og henter headeren fra gruppen på ny, så får jeg
> dubletter i gruppen, så det må jeg hellere lade være med at
> gøre.

Ja. Men det er da et træls problem :-/

Men det virker normalt (dvs. ingen dubletter), hvis du bruger TDC-
serveren, ikke?

> Hvis jeg gør det, så må jeg efter- følgende inde og slette
> *.hdr-filen i Xnews's data-mappe for at få fjernet dubletterne

Du kan evt. lave et batfil (som sættes til at køre minimeret og
lukker ved afslutning), som du kører, når du har lukket Xnews.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 20-02-02 21:38

Rudi Stegen skrev:

> Du kan evt. lave et batfil (som sættes til at køre minimeret og
> lukker ved afslutning), som du kører, når du har lukket Xnews.

Hmm, ja det var selvfølgelig en mulighed jeg sikkert vil benytte mig
af.

Nå, men jeg tror lige jeg slukker lidt. Lyset blinker helt vildt
herude, så jeg tror lige jeg skal have fundet nogle stearinlys og
lommelamper frem. :}

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Peder Vendelbo Mikke~ (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 21-02-02 03:59

"Rudi Stegen" wrote

> Hvis jeg fulgte samtlige tråde i alle abonnerede grupper, ville jeg
> ret klart heller ikke kunne overskue noget som helst.

Svaglæser, brug en ordentlig newsreader.

Er det ikke snart på tide at du og Madsen kommer tilbage i folden?

Med bekymret hilsen

Peder, som mener at denne gruppe er voldsomt oversvømmet efter i har
fået fingre i Xnews. I kunne egenhændigt få oprette en undergruppe til
xnews, med alle jeres indlæg.


Madsen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 21-02-02 16:59

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Er det ikke snart på tide at du og Madsen kommer tilbage i folden?

OE er stadig på harddisken og det sker da også jeg bruger den, men
jeg gider bare ikke alt det bøvl med manglende indlæg, indlæg der
forsvinder i OE6 osv. Så er de problemer jeg oplever i Xnews
alligevel minimale og langt mindre irriterende end dem jeg oplever
i OE IHMO.

> Peder, som mener at denne gruppe er voldsomt oversvømmet efter i
> har fået fingre i Xnews. I kunne egenhændigt få oprette en
> undergruppe til xnews, med alle jeres indlæg.

Nå, så galt er det vel heller ikke. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 21-02-02 17:20

Hej Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Er det ikke snart på tide at du og Madsen kommer tilbage i
> folden?

Jeg overvejer det stadig flere gange ugentlig (i starten var det
flere gange daglig).

Der er især to hindringer:
1. Når man først har vænnet sig til en bestemt nyhedslæser, ligger
den godt i hånden.
2. Jeg kan ikke (på rimelig nem måde) betjene OE udelukkende ved brug
af tastaturet og afskyr mus. Især gruppeskiftene (men også andet) er
tastaturfjentligt.

> Peder, som mener at denne gruppe er voldsomt oversvømmet efter i
> har fået fingre i Xnews.

Ja, det er ikke min skyld. Den var det ikke det første halvårs tid,
jeg (primært) anvendte Xnews.

--
Hygge fra Århus - Rudi (som elsker at sende aben videre
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 21-02-02 17:59

Rudi Stegen skrev:

> Ja, det er ikke min skyld. Den var det ikke det første halvårs tid,
> jeg (primært) anvendte Xnews.

DOH!

Jeg forstår godt en flabet hentydning, men jeg skal nok finde en
mulighed for at sparke den abe tilbage hvor den kom fra på et
tidspunkt. ;)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 21-02-02 20:05

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg forstår godt en flabet hentydning,

Nej, nej - du misforstår.

> men jeg skal nok finde en mulighed for at sparke den abe tilbage
> hvor den kom fra på et tidspunkt. ;)

Giv den til Peder. Han fylder gruppen her med indlæg om, at indlæg om
Xnews fylder for meget i landskabet

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 21-02-02 22:08

Rudi Stegen skrev:

> Nej, nej - du misforstår.

Nå, det er jo hvad der kan ske.

> Giv den til Peder. Han fylder gruppen her med indlæg om, at indlæg
> om Xnews fylder for meget i landskabet

Ja, Peder. Tænk lige over den. ;)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Klintholm (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 14-02-02 18:06

Madsen skrev:

> Jeg vil selvfølgelig gerne have tråden tilbage, så jeg valgte at
> trykke på Ctrl + Enter ude i gruppelisten på gruppen, og stillede
> den så til at nulstille 'Retrieved', 'Read' og 'Killed', men
> resultatet er, at der nu er to kopier af hver eneste indlæg i
> gruppen. Jeg prøvede så samme procedure igen og nu har jeg
> gudhjælpemig tre kopier af hver eneste indlæg i gruppen. Kan man
> ikke bare bede Xnews om at slette samtlige indlæg i en gruppe og
> hente dem igen? Jeg troede faktisk det var det man gjorde med Get
> Special.

Under Action, hvad valgte du her?
Retreive and INclude read articles?
--
mvh.
LarsK

Madsen (14-02-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 14-02-02 18:32

Lars Klintholm skrev:

> Under Action, hvad valgte du her?
> Retreive and INclude read articles?

Jeg prøvede flere ting. Den første gang mener jeg at jeg valgte
"Clear Read and Retrieved Headers" og anden gang tog jeg den du
nævner, men det gjorde ikke nogen forskel jeg kunne få øje på.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste