Dårlig forbindelse på opkald fra udlandet ~
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 06-02-02 17:52

Jeg har et problem med modtagelsen af opkald fra udlandet (Israel) til
min mobiltelefon (Orange m. hhv. Ericsson T10, Bosch 509, Nokia 3210)
i det centrale Slagelse, hvor der skulle værer 100 pct. dækning.

Det er sjældent at jeg kan føre en samtale, lyden kommer i bidder og
ham der ringer op kan ikke høre mig. SMSer kommer fint igennem.
Det er kun et problem, når det er opkald fra udlandet. Lokale opkald
og opkald fra andre landsdele er ikke noget problem.
Det samme opkald fra udlandet til en fastnettelefon går glat igennem

Jeg troede det var sådan, at opkald til mobilnettet gik via fastnettet
til centrale mobiltelfonmaster og videre ud til de mindre modtagere,
hvorfor opkald fra andre lande ikke burde være anderledes end opkald
fra andre landsdele. Derfor burde lokale opkald være af lige så
god/ringe kvalitet som langdistandeopkald. Tager jeg fejl?

vh
Lars