Hvor er det deprimerende.......
Fra : Christian Knudsen

Dato : 06-02-02 17:42

Hvor er det deprimerende, at se billeder af motorcykler, og høre hvordan
folk har været ude og køre, når vi andre kyllinger ikke tør pga
forsikringen. Ellers havde jeg selv været derude....suk
De sidste to gange jeg har kørt bil, er jeg begge gange kørt forkert. Jeg
har begge gange glemt at dreje af i et kryds, fordi jeg bare tænkte mc, og
på bare at køre derudaf uden nogen egentlig destination. Trist, når man så
opdager at man er kommet 5 km for langt....heh
Håber også der er andre derude, der føler sig klemt mellem forsikringen og
lysten til at køre. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste.

mvmch

Christian (der glæder sig som et stort barn til at komme ud på vejene igen
på 2 hjul igen - 4 hjul bliver aldrig det samme)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-02-02 18:21

jeg har en gang glemt min taske i toget fordi min hoved så på det gode vejr
og tænkte på min mc

--
Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 06-02-02 18:35

> jeg har en gang glemt min taske i toget fordi min hoved så på det gode
vejr
> og tænkte på min mc
ææh Pyha, så er jeg ikke den eneste.
Jeg tænkte godt nok bare på min nyindkøbte RC-bil jeg sad med i skødet.

Sååee.

Mvh

Tim - Uden taske, incl Palm Pilot osv

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-02-02 21:11

min palm pilot var i min jakke lomme og jakken huskede jeg.

Men DSB havde fundet tasken, men firmaet software i, så jeg var heldig
Thomas

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 06-02-02 22:42

> min palm pilot var i min jakke lomme og jakken huskede jeg.
>
> Men DSB havde fundet tasken, men firmaet software i, så jeg var heldig

Jeg fik dog også min taske igen. Dog uden indhold

Men hva faen. Nu har jeg 2 palm3 liggende i skuffen som jeg ikke bruger til
en dyt,. Såee. Der er måske en der er blevet mere glad for den en jeg

Mvh

Tim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-02-02 18:25

> Hvor er det deprimerende, at se billeder af motorcykler, og høre hvordan
> folk har været ude og køre, når vi andre kyllinger ikke tør pga
> forsikringen. Ellers havde jeg selv været derude....suk

Så er det vel bare at udvide forsikringen til at dække i februar også?

> Håber også der er andre derude, der føler sig klemt mellem forsikringen og
> lysten til at køre. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste.

Tja, der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.. Jeg skal hente min MC på fredag,
og så håber jeg bare det bliver godt vejr i weekenden.

signing off.. Martin Sørensen
- XS400 Seca, der snart skal luftes

Fra : Foo Bar

Dato : 06-02-02 21:53

> Så er det vel bare at udvide forsikringen til at dække i februar også?

Tænk lige en gang ekstra over det. En bekendt som har kasko på sin maskine
havde samme tanke og ringede til TopDanmark for at høre hvad det skulle
koste at 'tyvstarte' på sæsonen. Svaret er (for de par-og-tyve dage der er
tilbage til 1. marts) 25% af den årlige kasko-præmie!!! *Giiiiisp!*

Claus,
som-har-en-helårsdækkende-ansvarsforsikring-og-bare-glæder-sig-til-det-holde
r-op-med-at-regne...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-02 22:27

I et anfald af ekstremt overmod skrev Foo Bar:

> [...]
> koste at 'tyvstarte' på sæsonen. Svaret er (for de par-og-tyve dage der er
> tilbage til 1. marts) 25% af den årlige kasko-præmie!!! *Giiiiisp!*

Det er vel for alle tre måneder ekstra, ikke?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Foo Bar

Dato : 07-02-02 01:26

> Det er vel for alle tre måneder ekstra, ikke?

Ikke utænkeligt at det dækker alle tre månder udenfor sæsonen - men nu er de
to af dem jo forsvundet bagud i kalenderen, hvorfor skulle man dog så betale
for en periode der ER gået?

Synes da til nød at det ville være rimeligt at betale en forholdsmæssig
andel!? F.eks. svarer perioden fra starten af indeværende måned til starten
af sæsonen jo til 1/3 af 'forbudt-sæsonen' - så 1/3 af ekstra-prisen (på.
f.eks. 25%) er vel mere "rimelig"? (Ved godt at det er et sjældent brugt
begreb i forsikringsverdenen... *Suk!*)

Claus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-02-02 07:18

> [...]
> f.eks. 25%) er vel mere "rimelig"? (Ved godt at det er et sjældent brugt

Da jeg havde motorcyklen forsikret ved TopDK, synes jeg bestemt at jeg kunne
udvide forsikringen mod at betale 1/9 af grundbeløbet pr. måned. Men det var
også kun ansvarsforsikring.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 06-02-02 23:41

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
> Så er det vel bare at udvide forsikringen til at dække i februar også?

Det er sjovt som at (næsten) alle, også de der blot har en ældre
mellemklasse-model
(no offence) til alm. transport, regner vinteren for en umulighed og
stalder op :-/
Når man tænker tilbage på de seneste tre vintre har der næppe været én
med mere end 14 dages mc-kritisk vejr (for indeværende blot ca. tre
stykker til d.d.!).
Istedet vælger mange at bruge pengene på et billigt bilvrag, der ruster
op senest indenfor næste synsperiode, eller buskort og timer spildt på
den daglig transport!

Hvorfra kommer den tvangstanke at man ikke kan køre motorcykel om
vinteren???

--
Armand
(dog forlængst så gammel og magelig, samt med familie-øse, så han ikke

Fra : Christian Knudsen

Dato : 07-02-02 01:15

>Armand wrote: Hvorfra kommer den tvangstanke at man ikke kan køre
motorcykel om
> vinteren???
>
>For mit vedkommende fra pengepungen...desværre. Ellers havde jeg også været
derude..

christian

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-02-02 07:20

> motorcykel om
> derude..

Det samme her.. Jeg købte et månedskort i december til bussen for 230.00.
Det havde været noget dyrere og risikofyldt (ingen kasko) at tage mc'en.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 07-02-02 17:56

>For mit vedkommende fra pengepungen...desværre. Ellers havde jeg også
været
> derude..

Tjener du da mindre om vinteren end om sommeren, hvor du tilsyneladende
har bedre råd? :-/

--
Armand.
(i snage/drille -humør)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 10-02-02 01:31

> [...]
> været
>
> Tjener du da mindre om vinteren end om sommeren, hvor du tilsyneladende

Hehe - ok godt point.

Faktisk tjener jeg mere om sommeren, men det er nu ikke derfor. Jeg vil ikke
have råd til at udvide min forsikring til de sidste 3 måneder eller købe en
anstændig mc til de tre måneder. Desværre - det er lige til at få tudefjæs
på over.

christian

Fra : Monsieur

Dato : 12-02-02 19:22

HMM hvilken forsikring har du??

Min tager kun 66 kr pr måned for de 3 måneder !! hvilket er 198,- i min
lommeregner, så er det vist nok kun om du vil have mcèn ud at trille!!
MVH

Jens

NU bliver det forår

Fra : Christian Knudsen

Dato : 16-02-02 23:54

Det var da billigt. Jeg betaler over 198 for en uge....gulp - det er lige
gået op for mig nu.....
jeg kan ikke rigtig gøre det billigere, når jeg ikke kan forsikres hos runa
og ikke har så meget ancinitet......desværre

hulk hulk

christian

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 07-02-02 09:08

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
igen
> på 2 hjul igen - 4 hjul bliver aldrig det samme)

Det er ikke det eneste der er deprimerende... Jeg lå under bimmeren i går
aftes og skruede efter at have kørt hele vinteren. Da jeg kom til at se det
øverste af forgaflen oppe under kåben, de nederste steldele, bolthovederne
til sidevognen m.m. blev jeg rigtig deprimeret over den røde nubrede
overflade der var kommet de steder. En vinterforsikring løser ikke alle
problemer, men kan tværtimod være kilde til nye
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Søren Lindholt

Dato : 08-02-02 09:58

Jørgen Mangor Iversen <mangor@12move.dk> wrote in article
<a3tck8$87k$1@sunsite.dk>...
> [...]
> overflade der var kommet de steder. En vinterforsikring løser ikke alle
> problemer, men kan tværtimod være kilde til nye
Her må vi så lære af madkasseskikken med en god gang tectyl, voks eller
noget andet der kan konservere de rå ting vinteren over, det kan sagtens
være noget der kan vaskes af igen. Berner laver en fin voks på spray, så
det gør alle andre sikkert også. Men den skal naturligvis på INDEN vinteren

--
Søren
spraydåsesamler@motortosse.dk

Fra : S.G

Dato : 08-02-02 19:46

jeg sad idag efter skole, tog mig sammen og ville hente min mc (har jo GF,
så må køre helårligt), suser ned til GF og vil hente pladerne. SÅ HAR DE
LUKKET.. det tog mig 2 timer om at overbevise mig selv, samt at rydde op i
et skur, så den evt kunne stå der hvis vejret skulle vende... Hulk, men jeg
regner med at hente den i uge8 nu... så er det bare med at få pladerne med,
og håber på vejet holder.. Den skal trods alt køres fra Tønder til Odense
Sebastian, RF400R
Odense