Er hadesites lovlige ?
Fra : Nils Claessen

Dato : 06-02-02 17:15

Hej
Gør indehaveren af dette hade site
http://statoilvask.subnet.dk/
noget ulovligt og i givet fald hvad ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-02 17:37

Jeg synes det er okay - Blev ved med det....yahoo

Fra : Claus MC

Dato : 06-02-02 17:39

"Nils Claessen" <n.claes@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Gør indehaveren af dette hade site
> http://statoilvask.subnet.dk/
> noget ulovligt og i givet fald hvad ?
>
> mvh

Med venlig hilsen...står der også på siden. Vedkommende har ikke nosser til
at stå frem med hverken navn eller nummerplade ! Du kender ham måske ?.

Et skud fra hoften: (Citat start)

Dette skal de gøre ved at tilbyde 10 stk guldvask på en anden station.
Såfremt dette ikke sker, så vil dette site blive videreudviklet og kopieret
til tusindvis af nye site, og prisen vil stige tilsvarende for Statoil for
at få det fjernet igen.

</citat slut>

......noget med straffeloven:

§ 260. Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes for ulovlig tvang den,
som

2) ved trussel om at anmelde eller åbenbare et strafbart forhold eller om at
fremsætte sande ærerørige beskyldninger tvinger nogen til at gøre, tåle
eller undlade noget, for så vidt fremtvingelsen ikke kan anses tilbørlig
begrundet ved det forhold, som truslen angår.

Jeg ved ikke om det kan gå ind under "sande ærerørige beskyldninger" - jeg
tvivler nu !

Det bliver vel højst noget med et civilretsligt søgsmål om hvorvidt den
korrekte vare er leveret. Men man er stadig en *kylling* når man laver en
sådan webside uden at stå frem !

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-02 17:53

Du har ret Claus - Personen er nok en tøz, for en seriøs mand er ikke bange
for noget som helst. Man skal stå ved det som man skriver med. ups....så må
jeg nok også få navn på....tsk tsk

Harkonnen

Fra : Claus MC

Dato : 06-02-02 17:57

"Harkonnen" <chaos> skrev i en meddelelse
> Du har ret Claus - Personen er nok en tøz, for en seriøs mand er ikke
bange
> for noget som helst. Man skal stå ved det som man skriver med. ups....så

> jeg nok også få navn på....tsk tsk

LOL, med det sprog er der vist andre, der også er tøser (Kan udtales med
frygtelig mange stemte s´er) LOL

/Claus

Fra : Gevaldi

Dato : 06-02-02 17:56

"Nils Claessen" <n.claes@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9Ec88.518$B43.67400@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Gør indehaveren af dette hade site
> http://statoilvask.subnet.dk/
> noget ulovligt og i givet fald hvad ?

Hvor ved vi fra det ikke er dig selv der
har lavet siten og bare skal have lidt
billig reklame/ros.

/Gevaldi

Fra : Christian

Dato : 06-02-02 19:01

Og så prøvede ekspedienten også at prakke ham på en bærepose!!!!
Uforskammet !

Christian

Fra : BB

Dato : 06-02-02 19:22

"Christian" <webspam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og så prøvede ekspedienten også at prakke ham på en bærepose!!!!
> Uforskammet !
>
> Christian
>
> "Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvorfor er bilen ikke bare lidt våd. Og der er heller ikke våde hjulspor på
vejen?

VH
BB.

Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.

Fra : Snoop

Dato : 06-02-02 21:09

> Hvorfor er bilen ikke bare lidt våd. Og der er heller ikke våde hjulspor
på vejen?

Har du aldrig hørt om en tørvask?

/Snoop\

Fra : Eliasen

Dato : 06-02-02 19:57

"Christian" <webspam@mail.dk> wrote in message
> Og så prøvede ekspedienten også at prakke ham på en bærepose!!!!
> Uforskammet !

Mon ikke den var tænkt til at bære de 10 Guldvaske-kort fra en anden
vaskehals-udbyder?
--
/ Eliasen - Ta' til genmaile på eliasen_remove@mail1.stofanet.dk

Fra : Peter Hansson

Dato : 06-02-02 20:05

"Eliasen" <eliasen_remove@muuuuh.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian" <webspam@mail.dk> wrote in message
> Mon ikke den var tænkt til at bære de 10 Guldvaske-kort fra en anden
> vaskehals-udbyder?
> --
Så er de lidt foran nede på den lokale Q8. Her tilbyder de 2 Platinvaske
gratis når du køber en Guldvask til 98kr.

PH

Fra : Snoop

Dato : 06-02-02 21:11

Nu synes jeg også lige, at man skal bemærke, at denne station ligger på
Sjælland. Jeg arbejder selv på en Statoil, dog i midtjylland, og der giver
vi altid penge retur eller en ny vask, hvis vasken ikke har været
tilfredsstillende.
Men dette vil jeg sige, at manden bag denne side, burde ikke angribe hele
Statoil koncernen, men kun den lokale station.
Bare fordi man har kendt dum person ved navn Søren, er alle, som hedder
Søren jo ikke dumme...

/Snoop\
(Som er en tilfreds Statoil medarbejder)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-02-02 20:50

"Snoop" <snoop@fedt.dk> wrote in

> Men dette vil jeg sige, at manden bag denne side, burde ikke
> angribe hele Statoil koncernen, men kun den lokale station.

Og da slet ikke når Statoil stationer, ligesom de fleste
tankstationer, er forpagtet, det er ikke engang altid det er
benzinselskabet der ejer selve bygningen!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Ditte Roldborg

Dato : 07-02-02 02:49

Nils Claessen <n.claes@hotmail.com> wrote:

> Hej
> Gør indehaveren af dette hade site
> http://statoilvask.subnet.dk/
> noget ulovligt og i givet fald hvad ?

Jeg tror det ikke. Manden (i flg. emailadr. hedder han Torben, hvilket
så vidt jeg ved er et drengenavn...) udtrykker jo blot sin retfærdige
harme over at blive snydt af forretningen. Den slags kan man læse hver
dag i en hvilken som helst avis - ikke mindst EB.

--
Mvh Ditte Roldborg

Fra : Kenneth Bojsen

Dato : 07-02-02 13:14

"Nils Claessen" <n.claes@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Iøvrigt, på min lokale bilvask står der altså at ved MPV, varevogne ikke kan
garanteres for kvaliteten / sikkerheden, og at man bør håndstyre vaskerne...

Og så er det da iøvrigt en smule utroværdigt at man ikke oplyser i det
mindste sit navn på sin hadeside ?

Mvh
Kenneth

Fra : boe

Dato : 07-02-02 13:25

"Kenneth Bojsen" <kennethprivat@tjmail.dk> wrote in message

> Iøvrigt, på min lokale bilvask står der altså at ved MPV, varevogne ikke
kan
> garanteres for kvaliteten / sikkerheden, og at man bør håndstyre
vaskerne...

Så burde prisen også være lavere for varevogne og MPV, hvis man på forhånd
erkender, at resultatet muligvis ikke bliver godt. Eller pengene burde
automatisk gives tilbage hvis resultatet viste sig ikke at være godt. Eller
man burde slet ikke tillade varevogne i vasketunnelen.
Man kan da ikke bare tilbyde en service, og så lægge ansvaret for resultatet
over på kunden...

> Og så er det da iøvrigt en smule utroværdigt at man ikke oplyser i det
> mindste sit navn på sin hadeside ?

Enig.

Mvh Bo

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-02-02 14:04

Scripsit "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>

> Man kan da ikke bare tilbyde en service, og så lægge ansvaret for resultatet
> over på kunden...

Joda. Kunden er jo selv herre over om han accepterer tilbuddet.

--
Henning Makholm "Det är alldeles för ansvarsfullt att skaffa en
flickvän. Det är ju som att skaffa en hundvalp."

Fra : Peter G C

Dato : 07-02-02 14:10

[klip]

> Joda. Kunden er jo selv herre over om han accepterer tilbuddet.

Enig. Kunden skal selvfølgelig oplyses om forholdene.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : boe

Dato : 07-02-02 14:16

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> Scripsit "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>

> Joda. Kunden er jo selv herre over om han accepterer tilbuddet.

Jeg indrømmer, at jeg ikke tænkte særligt juridisk her
Straffen kom også prompte

Mvh Bo

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-02-02 20:01

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

>Jeg indrømmer, at jeg ikke tænkte særligt juridisk her

Muligt, men moralsk har jeg heller ingen problemer med fremgangsmåden.

Skulle en vaskehals-ejer ud fra et moralsk synspunkt give rabat, hvis
køber ikke vil være i stand til at udnytte den tilbudte ydelse 100%.

Skulle en vaskehals-ejer ud fra et moralsk synspunkt forbyde køber at
tage chancen for et dårligt resultat?

Næ, ud fra et moralsk synspunkt skal vaskehals-ejeren bare sørge for,
at køber ved, hvad han går ind til. Så her er der tilsyneladende fuld
overensstemmelse mellem (i hvert fald min) moral og jura.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Peter G C

Dato : 07-02-02 20:10

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Muligt, men moralsk har jeg heller ingen problemer med fremgangsmåden.

Moral hører til i en anden NG

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : boe

Dato : 07-02-02 20:31

> [...]
>
> Skulle en vaskehals-ejer ud fra et moralsk synspunkt give rabat, hvis
> køber ikke vil være i stand til at udnytte den tilbudte ydelse 100%.

Tjah, du har naturligvis ret til at mene, at det er ok. Jeg mener bare, at
det er Statoils eget problem, at de har købet et anlæg, som ikke kan vaske
varevogne rene. Som følge heraf, mener jeg at de bør give rabat til
varevogne.

Men lad det nu ligge.

Mvh Bo

Fra : Peter Hansson

Dato : 08-02-02 09:30

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er Statoils eget problem, at de har købet et anlæg, som ikke kan vaske
> varevogne rene. Som følge heraf, mener jeg at de bør give rabat til

Alene det faktum at Statoil har en vaskehal indikerer vel, at det er muligt
at få vasket sin bil.
Man skal vel ikke som forbruger forvente at der tages alle mulige forbehold
m.h.t. kvaliteten. Det skal vel fremgå klart såfremt det skal indgå i et
evt. aftalegrundlag.
Når man oveni f.eks. skal bombarderes med dev. radioreklamer om Statoils
fortræffelige vaskehaller, påtager en franciecesingtager (det er sg. nok
forkert stavet)vel også en vis forpligtigelse ved at leje navnet og deltage
i den mere generelle markedsføring.

Så det der med at kunden er bundet af aftalen fordi en tilfældig ekspedient
siger et eller andet om at eks. MPV´er ikke bliver helt rene, og at
forpagtere af Statoil stationer ikke har noget at gøre med hinanden tillader
jeg mig at sætte spørgsmålstegn ved.

PH