/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki G?? 400
Fra : Neser


Dato : 06-02-02 17:01

Davs...

Har et mindre spørgsmål fra en arbejdskolega, som lige har erhvervet sig en
Suzuki GSX400 fra '84.
Han sagde den var uden kåbe og så var det at jeg begyndte at snakke om at
det så ikke var en GS'er, eller om den manglede kåben.
Vi kom så til at diskutere om hvad foskellen på GSX og GS var, jeg mente at
en GSX'er havde kåbe, og en GS'er ikke har, men er det rigtigt, og hvad er
forskellene egentligt??

--
- Neser
Neser@neser.dk
http://www.neser.dk
En GPZ600R rykker bestemt mere end en Kadett 1,3S



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-02-02 17:15

> Vi kom så til at diskutere om hvad foskellen på GSX og GS var, jeg mente
at
> en GSX'er havde kåbe, og en GS'er ikke har, men er det rigtigt, og hvad er
> forskellene egentligt??

GS er to ventiler pr cylinder.
GSX er 4 ventiler pr cylinder

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)




Peter Wodskou (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Wodskou


Dato : 06-02-02 19:44

Rigtigt; Xét signalerer 4 ventiler pr. cylinder. Der kan dog også være tale
om en GSX 400 FZ, produceret 1981 - 82, 4 cylindre, 16 V, født uden kåbe af
nogen slags. Den kaldtes også "Mini - Katana", men var kædetrukket, hvor
Katanaen var med kardan. Jeg sender gerne et billede at modellen, men ved
ikke hvordan gruppen har det med vedhæftede filer...

Venlig hilsen
Peter
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
news:a3rktg$pqf$1@eising.k-net.dk...
> > Vi kom så til at diskutere om hvad foskellen på GSX og GS var, jeg mente
> at
> > en GSX'er havde kåbe, og en GS'er ikke har, men er det rigtigt, og hvad
er
> > forskellene egentligt??
>
> GS er to ventiler pr cylinder.
> GSX er 4 ventiler pr cylinder
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
>
>
>



Armand (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-02 23:43


Peter Wodskou <wodskou@mail.dk> skrev i en
news:3c6179f5$0$22346$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Rigtigt; Xét signalerer 4 ventiler pr. cylinder. Der kan dog også være
tale
> om en GSX 400 FZ, produceret 1981 - 82, 4 cylindre, 16 V, født uden
kåbe af
> nogen slags. Den kaldtes også "Mini - Katana", men var kædetrukket,
hvor
> Katanaen var med kardan.

Katanaén!?
Den originale Katana var en 750'er, og der blev også solgt en
nærmest identisk 1100'er - Begge med kædetræk!
650'eren er den der er solgt flest af herhjemme (og dén har rigtigtnok
kardan!);
men det gør vel ikke den til Katanaén :-/

Tilbage til 400'eren:
Ligesom Honda har brugt i mange år, har Suzuki designeret den
firecylindrede GSX400 med et efterfølgende F (som i: "Four" ell. fire)!

Den to-cylindrede 400 findes både i en tidlig to ventilet "GS'er", såvel
som den fireventilede "GSX'er"
Den umiddelbare forskel på alle Suzuki's GS og GSX -motorer, er at de
forkromede pynteskjolde på siderne af topstykket er runde på GS'erne og
rektangulære på GSX'erne!
Paradoksalt nok er der senere solgt en GS450'er (á samme ydelse som GSX
400'eren), som ligner de to 400'ere til forveksling, og så vidt jeg
husker ikke har runde pynteskjolde :-/

--
Armand.





Jakob Barfod (07-02-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 07-02-02 11:14

"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3c6179f5$0$22346$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Rigtigt; Xét signalerer 4 ventiler pr. cylinder. Der kan dog også være
tale
> om en GSX 400 FZ, produceret 1981 - 82, 4 cylindre, 16 V, født uden kåbe
af
> nogen slags. Den kaldtes også "Mini - Katana", men var kædetrukket, hvor
> Katanaen var med kardan. Jeg sender gerne et billede at modellen, men ved
> ikke hvordan gruppen har det med vedhæftede filer...

Og så er der jo det, at modellen, som i Europa hedder GSX-F (og som er
kædetrukket), stadig hedder "Katana" i USA.

--
Jakob



Ped (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 06-02-02 17:47



Neser wrote:

> Davs...
>
> Har et mindre spørgsmål fra en arbejdskolega, som lige har erhvervet sig en
> Suzuki GSX400 fra '84.
> Han sagde den var uden kåbe og så var det at jeg begyndte at snakke om at
> det så ikke var en GS'er, eller om den manglede kåben.
> Vi kom så til at diskutere om hvad foskellen på GSX og GS var, jeg mente at
> en GSX'er havde kåbe, og en GS'er ikke har, men er det rigtigt, og hvad er
> forskellene egentligt??

Hej,

Iflg. MC-revyen fra 1984 er der det år kun een GSX400 (fuldt navn: GSX400FWS)
på markedet. Det er en 4-cylindret, 16 ventilet maskine med styrkåbe og et rapt
udseende a'la GSX550 og GSX750. En GSX400 uden kåbe optræder i MC-revyen 1982,
hvor den hedder GSX400EX, og er den tidlige udgave af den senere ret kendte
GS450 (som jeg selv havde et par år), men hvor dens 2 cylindre har 4 ventiler
hver, hvor GS'eren kun havde 2. I 1981 hed den GSX400ST, og den havde en lille
styrkåbe. Så X'et står først og fremmest for 4 ventiler pr. cylinder.
Spørgsmålet er så, om det er en 2-cylindret eller 4-cylindret kollegaen har?
Hvis det er en 2-cylindret kan det være en sent solgt '82 (eller '83) GSX400EX
- det passer nemlig med den manglende kåbe.

M.v.h.

Jens L. Pedersen



Neser (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 06-02-02 17:51

> Spørgsmålet er så, om det er en 2-cylindret eller 4-cylindret kollegaen
har?
>
Den er med 2 cylindre, da han nævnte noget om en 2-1 udstødning.

> Hvis det er en 2-cylindret kan det være en sent solgt '82 (eller '83)
GSX400EX
> - det passer nemlig med den manglende kåbe.
>
Tjah, det må det jo så være...

Takker...

--
- Neser
Neser@neser.dk
http://www.neser.dk
En GPZ600R rykker bestemt mere end en Kadett 1,3S



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste