Power 1400cs?!
Fra : Bruun

Dato : 06-02-02 16:09

Hejsa i gruppen,

Jeg er kommet i besiddelse af en ovenstående :))

Men når jeg forsøger at lægge OS på, så kommer den op med en passwd screen?

Nogle herinde som kender en workaround på dette??

Mvh Kim Bruun

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-02 04:06

Hej Kim

Starter du fra en CD eller direkte fra maskinen? - Hvis du starter fra CD og
den kommer med password krav, så er der ikke andet at gøre end at formattere
harddisken med Diskværktøj / Drive setup fra installer CD'en. Den ligger i
'Hjælpefunktioner' / 'Helpfunctions' på CDens første vindue.

Hvis du blot starter normalt op på maskinen, kan du forsøge at starte og holde
'SHIFT' nede under starten, indtil du får beskeden 'Udvidelser slået fra' /
'Extensions disabled'. så slipper du blot og lader starten fortsætte. Så kan
du prøve at finde det program eller kontrolpanel, der sikrer beskyttelsen med
password. Hvis det er System 7.6.x eller nyere, så har Apple en original
kontrolpanel, der ligger øverst i rækken i mappen 'Kontrolpaneler'. [ka'
pludselig ikke huske, hvad den hedder(- ]

Bruun wrote:

> Jeg er kommet i besiddelse af en ovenstående :))
>
> Men når jeg forsøger at lægge OS på, så kommer den op med en passwd screen?
>
> Nogle herinde som kender en workaround på dette??

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Bruun

Dato : 08-02-02 09:34

Hej Erik,
"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in message
[...]

Jeg forsøger at starte fra en OS9 cd, men den loader ikke cd'en. Der kommer
bare en passwd prompt??

[...]

Argh :(( - det virker ikke?! Der kommer følgende op på skærmen :

Password : ____________
Hint : Aqua

Important : You must turn off password protection before using this
PowerBook in SCSI disk mode.

Tak for indsatsen.

Mvh Kim Bruun

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-02 03:09

Hej Kim

Bruun wrote:

> Jeg forsøger at starte fra en OS9 cd, men den loader ikke cd'en. Der kommer
> bare en passwd prompt??

OK, så er disken både læse og skrivebeskyttet...

Prøv så at annulere / cancel, så burde startprocessen fortsætte på CD'en, og du
vil kunne slette harddisken med Diskværktøj / Drive Setup. Men du vil så ikke
kunne redde noget af det, der ligger på disken i form af programmer og
værktøjer m.v..

> [...]
>
> Password : ____________
> Hint : Aqua
>
> Important : You must turn off password protection before using this

He..., jeg får en skør idé... Prøv at indtaste ordet 'Barbie Girl' i
forsekllige versioner , - BarbieGirl, Barbie Girl, barbie girl, barbiegirl,
barbigirl, barbi, Barbi, Barbie, barbie osv.... - Det ku' jo være en hentydning
til pladetitlen med gruppen Aqua....

Fra : Bruun

Dato : 12-02-02 14:03

Hejsa,
"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in message
Hej Kim

Bruun wrote:

> [...]

ikke
kunne redde noget af det, der ligger på disken i form af programmer og

Negativ :o\ - disken er bare låst?! Jeg tror at jeg piller Mac'n fra
hinanden og formatere den på en anden måde... Den skal eddermukme ikke tage
p*s på far her :))
´
Tak for indsatsen.

Mvh Kim Bruun