startfirma.dk
Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-02-02 15:03

Jeg har netop sammen med 2 andre startet et site der heddder
www.startfirma.dk hvor man kan få gratis hjælp som iværksætter eller
nystarted. Ja alle er velkomne. Idéen er at iværksættere, erhvervsdrivende
og studerende skal hjælpe hinanden, og forhåbentligt føre dette noget
kontruktivt med sig. Det er startet ret godt med 120 besøgende hver dag, og
vi startede først i mandags d. 4 februar 2002. Et pointsystem gør at man
bliver nødt til selv at hjælpe fra tid til anden for at kunne stille
spørgsmål. Man får dog lidt point til at komme i gang med. Ellers skal man
tjene point ved at hjælpe andre.

Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback fra alle jer hajer i denne
nyhedsgruppe. Hvad mener du om konceptet og hvad mangler der fx. ?

mange hilsner

Henrik Olesen

www.startfrima.dk

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:05

"Henrik Olesen" <henrik@talkative.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback fra alle jer hajer i denne
> nyhedsgruppe. Hvad mener du om konceptet og hvad mangler der fx. ?

Der mangler ordentlig information....

Citat:

"Når du har særeje, er du særråden og kan dermed frit disponere over dine
ting. Det være sig i form af pantsættelse, salg, udlejning osv. Der er dog
nogle undtagelser mht. fast ejendom. Med særråden har du særhæfte. Det
betyder, at dine kreditorer kun kan gøre udlæg i dine ting. Vi har vist alle
hørt om erhvervsdrivende, der har gjort flere af sine aktiver til sin
ægtefælles særeje for ikke at miste dem ved evt. konkurs. Derfor er der
bl.a. nogle undtagelser i konkursloven.

Ovenstående gælder ikke for det, man betegner som sammenlevende (papirløst
ægteskab). Her er I to uafhængige, økonomiske personer."

- det er ikke korrekt, at det kun gælder ved særeje. Særråden og særhæften
gælder også ved fælleseje. Det fremgår af RVL § 16, stk. 1 og § 25.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-02-02 15:18

Rettelse på vej !

Mange tak :)

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:12

> Rettelse på vej !
>
> Mange tak :)

Hvad er jeres baggrund for at starte denne side? Hvor får i informationerne
fra?

Hele artiklen om ægtefællerne er ikke særlig præcis.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-02-02 15:27

Baggrunden er meget forskelligt..

Lige fra færdiguddannde til studerende inden for:

cand.merc, cand.merc.jur, cand.merc

To advokatfirmaer har valgt at levere materiale fremover.. det her
materiale var til opstart. Vi startede i mandags. Alle artikler bliver
snarest overskrevet, men det var ikke meningen der skulle være fejl i dem.
Jeg går ægtefæller igennem idag :)

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:22

> Baggrunden er meget forskelligt..
>
> Lige fra færdiguddannde til studerende inden for:
>
> cand.merc, cand.merc.jur, cand.merc

Det tænkte jeg nok

> To advokatfirmaer har valgt at levere materiale fremover..

Hvilke?

> det her
> materiale var til opstart. Vi startede i mandags. Alle artikler bliver
> snarest overskrevet, men det var ikke meningen der skulle være fejl i dem.
> Jeg går ægtefæller igennem idag :)

Det er skam en god ide, I har fundet. Men det er afgørende, at jeres
artikler er fejlfri og noget lettere at forstå. Det, jeg har læst, kræver
nogen indsigt for at forstå det. I bør nok være lidt mere pædagogiske.

Held og lykke med projektet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
FAQ: http://www.diku.dk/~makholm/dk.videnskab.jura.html

Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-02-02 15:42

Det er jeg ikke interesseret i at oplyse på nuværende tidspunkt. Der er
udsigt til samarbejde med mere end 2 firmaer. Men det vil fremgå af kommende
artikler. Jeg kan oplyse at det er større firmaer, der yder det som en
gratishjælp fordi de kan lide initiativet.

Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-02-02 15:43

Jeg så ikke først at du havde kommenteret flere gange..

Mange tak for kritikken :)

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-02-02 21:05

> [...]
> artikler er fejlfri og noget lettere at forstå. Det, jeg har læst, kræver
> nogen indsigt for at forstå det. I bør nok være lidt mere pædagogiske.

Vi har netop lavet et samarbejde med en tekstforfatterinde Cand.mag idag
pga dette indlæg fra dig :)

Fra : Peter G C

Dato : 07-02-02 21:01

"Henrik Olesen" <henrik@talkative.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Vi har netop lavet et samarbejde med en tekstforfatterinde Cand.mag idag
> pga dette indlæg fra dig :)

Fint

Så mangler I lige nogle rigtige jurister til det juridiske

- hvad kan jeg få for en artikel?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-02-02 21:15

> [...]
>
> [klip]

> Fint
>
> Så mangler I lige nogle rigtige jurister til det juridiske

Alles vores kommende artikler som advokatfirmaer levere kviteres kun med et
link. Der kommer ingen penge den ene vej, og derfor kan vi heller ikke give
nogen den anden vej. Der var ikke noget vi hellere ville :)

Artikler kommer fra folk der støtter initiativet. Så hvis du HAR artikler
liggende vil jeg meget gerne ligge dem ud hvis de er relevante for
iværksættere. Men jeg kan ikke tilbyde andet end et link.. desværre, så du
er næppe interesseret :))

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-02-02 17:23

Jeg vil lige sige at det er godt designet. Og det er flot i bruger så mange
resourcer før i går live.

Jesper

Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-02-02 18:57

Hej jesper

mange tak for den positive kritik :)

Fra : The BMA man

Dato : 07-02-02 18:17

On Wed, 6 Feb 2002 18:56:49 +0100, "Henrik Olesen"
<henrik@talkative.dk> wrote:

Hejsa
Vil du ikke være sød at skrive under det, du svarer på? - samt klippe
unødige linie væk? - Tak!

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : The BMA man

Dato : 07-02-02 18:17

On Wed, 6 Feb 2002 15:02:36 +0100, "Henrik Olesen"
<henrik@talkative.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback fra alle jer hajer i denne
>nyhedsgruppe. Hvad mener du om konceptet og hvad mangler der fx. ?

Tja - uden at have kigget på siden vil jeg da lige spørge:
Hvad er der galt med dk.erhverv?

Den kan da bruges til præcist det samme?!!?

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-02-02 19:53

> Tja - uden at have kigget på siden vil jeg da lige spørge:
> Hvad er der galt med dk.erhverv?
>
> Den kan da bruges til præcist det samme?!!?

Ja i princippet kunne den.

Idéen med portaler og websites er at samle det hele under et, både et forum
som her, men også en række redskaber/værktøjer.

Fra : Peter G C

Dato : 07-02-02 20:06

"Henrik Olesen" <henrik@talkative.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja i princippet kunne den.

Ikke bare 'i princippet' - det virker fint. Prøv også at kigge
dk.videnskab.jura

> Idéen med portaler og websites er at samle det hele under et, både et
forum
> som her, men også en række redskaber/værktøjer.

Henset til kvaliteten af artiklerne kan man stille spørgsmålstegn ved
ovenstående udsagn.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-02-02 20:37

> [...]
> dk.videnskab.jura

> forum
>
> Henset til kvaliteten af artiklerne kan man stille spørgsmålstegn ved

Kvaliteten er en opadgående kurve! Har netop skrevet dette til Erik G
Christensen.

Nej, du har altså ikke samme muligheder her. Startfirma.dk er nystartet, og
nogle ting skal være dynamiske for at fungere optimalt, fx ligesom
kontrakter på e-lov. Hvilket er et redskab og det jeg mener med reskab. Du
kan sagtens få et svar her på dk.erhverv , men der er også mange ting du
ikke kan få her...

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-02-02 20:10

Henrik Olesen wrote:

> Jeg har netop sammen med 2 andre startet et site der heddder
> www.startfirma.dk hvor man kan få gratis hjælp som iværksætter eller
> nystarted. Ja alle er velkomne.

Den har vist kørt en tid, under andet domæne, men det er ikke
min anke,
alene, at i ikke vil respektere "leverandørernes" rettigheder,
hvis vi skulle fremkomme med en "værkshøjde" beskrivelse,
så ideen er efter min mening alene baseret på, at i kan "lokke"
nogen til at skrive noget rigtigt godt, som i kan udnytte til
trafik ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Henrik Olesen

Dato : 07-02-02 20:33

> [...]
> så ideen er efter min mening alene baseret på, at i kan "lokke"
> nogen til at skrive noget rigtigt godt, som i kan udnytte til

Nej siden bliver for første gang vist til test i fredags. Åbnede officielt i
Mandags. Du har ikke set den andre steder!!! ??? !!!

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener. Materiale der er der nu er
midlertidigt, og lavet af os. Materiale i fremtiden som overskriver det
nuværende bliver lavet af advokater, revisorer etc.

Ja målet er at skabe trafik. Pointen med siden er jo at jo flere der er des
hurtigere svar får brugeren. Siden er faktisk skabt i en god tro, om du vil
det eller ej!