Bytte defekt mobil
Fra : MiN

Dato : 06-02-02 14:47

Jeg mener at have hørt, efter den nye lov, som også omfattede de nye 2 års
garanti, blev indført er det nu muligt at forlange en vare ombyttet istedet
for repareret! Er det rigtigt? Jeg er blevet tilbudt at min mobiltelefon,
som mangler vibrator kan blive repareret, men at det vil tage 4-5 uger,
hvilket jeg ikke kan vente på, kan jeg udnytte de nye regler her eller ikke?
Håber I kan hjælpe mig:)

// Marc

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-02-02 15:21

Scripsit "MiN" <min@*REMOVE*clandos.dk>

> Jeg mener at have hørt, efter den nye lov, som også omfattede de nye 2 års
> garanti, blev indført

Den er ikke vedtaget endnu.

> er det nu muligt at forlange en vare ombyttet istedet
> for repareret! Er det rigtigt?

Hvis lovforslaget [1] bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det
ganske rigtigt køberen der kan vælge mellem omlevering og afhælpning.
Loven kommer til at virke med tilbagevirkende kraft for alle køb der
er foretaget i 2002.

[1] http://www.ft.dk/Samling/20012/lovforslag_oversigtsformat/L9.htm

--
Henning Makholm "Jeg forstår mig på at anvende sådanne midler på
folks legemer, at jeg kan varme eller afkøle dem,

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 16:12

Henning Makholm <henning@makholm.net> skrev:

> Hvis lovforslaget [1]

Der er ikke noget hvis. Som forbruger kan man "bare" holde sig til
direktivet som den kommende lovgivning er en implementering af.
(Naturligvis med de forbehold angående direkte virkning, der tidligere
er blevet debatteret)

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 06-02-02 16:20

"MiN" <min@*REMOVE*clandos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som mangler vibrator kan blive repareret, men at det vil tage 4-5 uger,
> hvilket jeg ikke kan vente på, kan jeg udnytte de nye regler her eller

Jeg ville nok vælge at gå hen et sted hvor jeg kan få den lavet mens jeg
venter.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

http://www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : Henning

Dato : 06-02-02 18:38

>Jeg ville nok vælge at gå hen et sted hvor jeg kan få den lavet mens jeg
>venter.
Det er bare ikke noget du selv bestemmer - det gør butikken, hvor du
haer købt den

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 06-02-02 21:29

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare ikke noget du selv bestemmer - det gør butikken, hvor du
> haer købt den

Hvis det er en Nokia telefon, og vist nok også de fleste andre, så er der en
del steder man kan gå ind. I EMTS som ligger flere steder, så behøver man
ikke engang at tage sin kvittering med. De data de skal bruge står på
telefonen, og de laver den mens man venter.

Fra : MiN

Dato : 06-02-02 23:51

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke engang at tage sin kvittering med. De data de skal bruge står på
> telefonen, og de laver den mens man venter.

I skal ha mange tak alle sammen!

Kai--> Hvorhenne er det muligt?? Gerne for en siemens!

// Marc

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 07-02-02 22:53

> I skal ha mange tak alle sammen!
>
> Kai--> Hvorhenne er det muligt?? Gerne for en siemens!

www.emts.dk

Klik på international og så klik på dk på kortet. Så kan du se hvor de bor.

Jeg har forøvrigt ikke noget at gøre med dem, andet end de har lavet min
telefon et par gange.

Fra : MiN

Dato : 08-02-02 12:31

> [...]
bor.

> Jeg har forøvrigt ikke noget at gøre med dem, andet end de har lavet min

Det er ikke nødvendigt alligevel nu - jeg fik svar fra siemens dagen efter
jeg havde skrevet:) der ligger et værksted jeg frit kan besøge i
Taastrup(ikke så forfærdeligt langt). Jeg tager ud og snakker med dem når
jeg har lidt tid!!
// Marc