Hvilken plante er dette ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 06-02-02 14:32

Godda alle,

Jeg har netop gået i min have og kunne se at der er flere planter op bl.a
nogle men en masse røde knolde/hoveder, så dem kunne jeg godt tænke mig at
vide hvad dette er for nogle planter.

Interesseret kan se et billede af dem på :
http://www.shannon-fly-dressing.com/plante/index.htm

Jeg takker for hjælpen

Venligst
Finn Jensen, som også savner sol og varme og som går og hiver i de små
planter for at de skal vokse hurtigere

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-02 15:27

On Wed, 6 Feb 2002 14:32:28 +0100, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.com> wrote:

> [...]
>vide hvad dette er for nogle planter.
>
>Interesseret kan se et billede af dem på :

Ha, den er for nem
Det er en rabarber.
Dog kan jeg ikke sige dig om det er en almindelig rabarber eller en
prydrabarber.

>Jeg takker for hjælpen

Selv tak.

>Finn Jensen, som også savner sol og varme og som går og hiver i de små
>planter for at de skal vokse hurtigere

Virker det?
Og hvordan undgår du at drukne når du går derude?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-02-02 16:41

> Ha, den er for nem
> Det er en rabarber.
> Dog kan jeg ikke sige dig om det er en almindelig rabarber eller en
> prydrabarber.

HVAD !. Har jeg rabarber i min nye have ????. Og så lige der .
Suk naturen er ond !

> Virker det?
> Og hvordan undgår du at drukne når du går derude?

Jeps...masser af kolort så gror det som betalt
Og ang. regnen så er jeg derfra hvor vi bruger Sydvest

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-02 16:51

On Wed, 6 Feb 2002 16:40:30 +0100, "Finn Jensen"

>HVAD !. Har jeg rabarber i min nye have ????. Og så lige der .
>Suk naturen er ond !

Hvad har du mod rabarber? Den er rigtig god at plante i skellet ud mod
markerne, der kan den holde kvikgræsset ude.
Og du kan jo bare grave den op hvis den er så træls. Selv om det er en
større operation.
Prydrabarber er i øvrigt ret flotte, men de visner meget tidligt på
sommeren.

>Jeps...masser af kolort så gror det som betalt
>Og ang. regnen så er jeg derfra hvor vi bruger Sydvest

Her ville en tørdragt være mere passende. Der er forbavsende meget
vand....

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 06-02-02 22:25

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message
> [...]

det skal lige siges at rababer faktisk koster rigtig mange penge i en
planteskole! uden at vide hvad det er for nogle du har, så skal du i
hvertfald ikke smide dem ud