Frøkataloger
Fra : Mette Svangren

Dato : 06-02-02 11:04

Det kribler i fingrene, men endnu skal der drømmes lidt...
Kan nogen anbefale steder på nettet, hvor man kan bestille gratis eller
næsten gratis frøkataloger? Også gerne steder, hvor der er gode erfaringer
med efterfølgende at bestille fra?
Jeg er skam god ven med Google, men søgningen giver flere resultater, end
jeg lige kan overskue at læse igennem

MVH Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-02 11:26

I al beskedenhed:
http://www.gartneriet.dk/adresser/

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mette Svangren

Dato : 07-02-02 09:19

Mads henviste galant til

(snip)

"> I al beskedenhed:
> http://www.gartneriet.dk/adresser/

(snip)

Tak Mads

Pinligt, for din side er jo i forvejen i mine foretrukne, men de links havde
jeg lige overset
Jeg tror som et minimum jeg bestiller Thompson & Morgans katalog. Det er dog
ikke gratis, men £1.95 inkl. forsendelse klarer jeg nok. Skal bare liiige
ha' neglet husbondens visa!

MVH Mette (der også har fået grene ind i stuen til fremdrivning, -jaja, det
skal nok komme engang, det forår)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-02-02 10:48

On Thu, 7 Feb 2002 09:18:49 +0100, "Mette Svangren"
<svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke gratis, men £1.95 inkl. forsendelse klarer jeg nok. Skal bare liiige

Det er også et af de bedste kataloger. Jeg sendte en bestilling til dem
for nogle dage siden.

De har forøvrigt en sjov vane med at sende et ekstra eksemplar af
kataloget hvis man har handlet hos dem tidlige år, og så er sent på den
med dette års bestilling. Mit ekstra eksemplar er dog allerede blevet
delt ud til en som tager sig godt af det

>MVH Mette (der også har fået grene ind i stuen til fremdrivning, -jaja, det
>skal nok komme engang, det forår)

Ja, det føles som om det er utrolig tæt på lige nu. Sol og fuglesang
over hele linien. Og en stær som prøver at flytte ind i en mejsekasse

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 07-02-02 12:04

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90i46uk7m9grpf24pavrol3gqt1o1bicp8@4ax.com...

> Det er også et af de bedste kataloger. Jeg sendte en bestilling til dem
> for nogle dage siden.

Uhha, kunne du vente så længe???? Jeg bestilte allerede i det tidlige
efterår. I øvrigt undrer det mig, at det koster noget for at få det
tilsendt - jeg har aldrig betalt noget for det.

I øvrigt er Plants of Distinction et godt frøfirma med et stort udvalg af
mere sjældne frø. Flot katalog - og en del billigere end Thompson & Morgan.
Adressen er; www.podseeds.co.uk

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-02-02 12:11

On Thu, 7 Feb 2002 12:03:30 +0100, "Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> wrote:

>Uhha, kunne du vente så længe???? Jeg bestilte allerede i det tidlige
>efterår. I øvrigt undrer det mig, at det koster noget for at få det
>tilsendt - jeg har aldrig betalt noget for det.

Ja, jeg har for det første en evne til at købe flere frø end jeg kan nå
at få sået, så ved at vente til så sent er der altid nogle få sorter som
er udsolgt
Desuden får jeg så mange frøkataloger som helst skal sammenlignes... man
skal jo helst købe for et mindstebeløb hos de fleste, så det skal lige
passe sammen. Og de sidste kataloger kommer først i januer/februar.

Hvis man køber hos Thompson & Morgan et år, så får man kataloget gratis
året efter. Det er kun første gang de vil have betaling for det. Det er
faktisk også noget ret nyt, men det hænger nok sammen med at man kan
bestille det via nettet, så er der jo nok mange flere som vil have
det...

>I øvrigt er Plants of Distinction et godt frøfirma med et stort udvalg af
>mere sjældne frø. Flot katalog - og en del billigere end Thompson & Morgan.

... de fik også en bestilling De har nogle sjove planter som de også
gladeligt sender til danmark. Sidste år fik jeg 3 pakker fra dem, 1 med
frø og 2 slags planter jeg havde bestilt kom på forskellige tidspunkter.
Jeg gav omkring 3 pund til forsendelse, det er ca. 35 kr. For 3 pakker,
den ene med planterne kom endda som ekspresspakke.
Så kan det vist ikke gøres hverken bedre eller billigere

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 07-02-02 12:34

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1tn46ukfd78ae5kcp5p53i8lv7inhgobpm@4ax.com...
> [...]

> den ene med planterne kom endda som ekspresspakke.
> Så kan det vist ikke gøres hverken bedre eller

Ja, jeg har også bestilt nogle planter i år og bestilte to sidste år, og ja,
jeg undrer mig altså over, at de kan sende det så billigt. Jeg har før
kontaktet planteskoler i England, og portoen er skyhøj..... Men det er jo
kun dejligt, at man ikke skal lægge så mange penge oven i prisen på
planten......

Mvh. Marlene.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 06-02-02 20:31

Mette Svangren skrev:

> Kan nogen anbefale steder på nettet, hvor man kan bestille gratis eller
> næsten gratis frøkataloger?

Der er jo Isabella Smiths katalog. Et ganske fint katalog - dog
ikke med det kæmpe store frøudvalg, som man ser hos nogle af de
andre. Her er adressen til Isabellas hjemmeside for bestilling
af gratis katalog:

<http://www.isabellasmith.com>

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Mette Svangren

Dato : 07-02-02 09:21

Svend Erik skrev

(snip)

> [...]
> ikke med det kæmpe store frøudvalg, som man ser hos nogle af de
> andre. Her er adressen til Isabellas hjemmeside for bestilling

Ja, Isabellas kataloger har jeg fået gennem længere tid. Hun er lidt dyrere
end så mange andre steder, men hendes beskrivelse af planterne er dejlig
udførlig for en nybegynder som undertegnede.

MVH Mette

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 07-02-02 13:59

Prøv praktisk økologi's hjemmeside:

http://www.praktiskoekologi.dk/

Reklame: -undskyld
Det er forøvrigt også en meget lærerig forening, ifald man er til økologi.
Deres blad er simpelthed månedens læsning - og det kan slet ikke gå at smide
dem ud efter brug. Det er ren oplysning Det meste drejer sig om havedyrkning

Gitte Tj.

Fra : Marlene

Dato : 07-02-02 14:32

Maeng / Tjornehoj <maeng@home1.gvdnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c627929$0$203$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
smide
> dem ud efter brug. Det er ren oplysning Det meste drejer sig om

Yes, jeg synes også, det er fortræffeligt blad med mange gode oplysninger -
dog er det ofte ret tyndt (altså bladet!). Selve haven - Den Økologiske
Have - i Odder er absolut også et besøg værd.

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-02-02 14:51

On Thu, 7 Feb 2002 13:59:05 +0100, "Maeng / Tjornehoj"
<maeng@home1.gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>dem ud efter brug. Det er ren oplysning Det meste drejer sig om havedyrkning

Nu er det ikke for at være på tværs, men deres blad kommer kun hver
anden måned. Men godt, det er det.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Bo Jensen

Dato : 07-02-02 21:15

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med efterfølgende at bestille fra?
> Jeg er skam god ven med Google, men søgningen giver flere resultater, end

Hej.

OK, så er den hørt med. Katalog over frøer!
Her på matriklen kommer de helt af sig selv - lystigt kvækkende - hvert
eneste forår. Men indrømmet, jeg har ikke checket, om de er af lakrids eller
chokolade.

Google, er det frøernes konge?

Mvh
Bo