GForce 256 & Voodoo II
Fra : Occisor

Dato : 06-02-02 10:21

Hey.. jeg er den lykkelige ejer af et ASUS Gforce 256 64Mb... og det er
eddermuggemig et godt kort, det køre alle de nye spil uden at sløve bare
den mndste lille bitte smule, men det kan som de andre Gforce kort ikke
køre 3dfx/Glide, og de to er måske også ved at gå af mode, men ikke
desto mindre har Blizzard lavet deres nye Diablo i Glide :?
Det kan jeg godt løse.. jeg har nemlig et gammelt Voodoo II kort til at
ligge, men selvom det virker til Diablo er der jo ikke meget fis ved det
hvis F.eks. OpenGL skal køres gennem Voodoo chipsættet og man så ikke
kan spille Q3A :(
Så jeg vil gerne vide om Voodoo kortet er så smart at det ikke blander
sig i noget det alligevel ikke kan klare....
Forhånd THX

PS:Jeg har prøvet at løse problemet med software (wrappers), men det
virker ikke til D2

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-02-02 12:46

Occisor wrote:

> [...]
> køre 3dfx/Glide, og de to er måske også ved at gå af mode, men ikke
> desto mindre har Blizzard lavet deres nye Diablo i Glide :?

D2 kører da glimrende i D3D

> [...]
> ligge, men selvom det virker til Diablo er der jo ikke meget fis ved det
> hvis F.eks. OpenGL skal køres gennem Voodoo chipsættet og man så ikke

Du er altså helt galt på den. OpenGL er ikke bundet op på nogen bestemt
hardware, men er blot afhængig af drivere. OpenGL implenteringen i GeForce
driverne er udemærket (ihvertfald til spil).

> Så jeg vil gerne vide om Voodoo kortet er så smart at det ikke blander
> sig i noget det alligevel ikke kan klare....
> Forhånd THX

Jeg kan kun se en fordel i at have Voodoo kortet i din maskine til gamle
spil der kun er lavet til Glide, der er ingen af de spil som er kommet
indenfor de sidste par år der ikke kører fint i D3D eller OpenGL.

> PS:Jeg har prøvet at løse problemet med software (wrappers), men det
> virker ikke til D2

Glem wrappers - de er ikke til noget og du har ikke brug for dem til D2.

Mvh

Bruno

Fra : Mistral

Dato : 06-02-02 13:41

han har ret. du skal bare køre d3d i diablo2, istedet fór glide. og giv din
lillebror dit voodoo :). hvis du altså har sådan en, hehe