Hvilken news reader skal jeg bruge
Fra : NH

Dato : 06-02-02 07:57

Jeg bliver ganske snart ejer af en Mac med OS X , hvilken news reader er
bedst og nemmest.
Jeg bruder MS O-Express i dag til PC

Niels

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-02-02 09:55

NH <nh@privat.dk> wrote:

> Jeg bliver ganske snart ejer af en Mac med OS X , hvilken news reader er
> bedst og nemmest.
> Jeg bruder MS O-Express i dag til PC

Ingen af de gode newsreadere er endnu oversat, så de kører native på Mac
OS X

Pt. er det native bedste bud: "Mozilla 0.97/0.98"

"Netscape 6.21" og de dedikerede newsreadere "Thoth" og "Halime" (som
dog er meget ufærdig) er de øvrige brugbare native muligheder.

"MS Entourage" (OE på anabole stereoider), "NewsWatcher-X" og
komandolinie programmet "pine" er decideret uegnede til usenet.

Hvis man installerer en X server er "Pan" en fornuftig løsning, omend
det ikke ser videre elegant ud.

Komandoline folket vil uden tvivl sværge til "slrn" eller "gnus/emacs"
kombinationen.

De bedste løsninger er endnu at bruge et af Mac OS 9 programmerne
"MacSOUP", "Newswatcher-MT", "YA-Newswatcher" eller "Hogwasher" i
Classic.

<icq:131382336>

Fra : Aske Andersen

Dato : 06-02-02 12:42

> Ingen af de gode newsreadere er endnu oversat, så de kører native på Mac
> OS X
>
> Pt. er det native bedste bud: "Mozilla 0.97/0.98"

Ikke enig - det bedste bud må være MacSOUP som køre ganske udemærket
under OSX - selvom det ville være dejligt med en ren OSX version.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 06-02-02 12:47

Aske Andersen <NyrupSOM@gadefejer.dk> wrote:

> Ikke enig - det bedste bud må være MacSOUP som køre ganske udemærket
> under OSX - selvom det ville være dejligt med en ren OSX version.

Øhhh, har du læst hele Mortens indlæg?

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 06-02-02 13:32

Christian Winther Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Øhhh, har du læst hele Mortens indlæg?

Selvom han har læst indægget, og derfor ikke svarer helt relevant, er
det udemærket at skærer igennem: MacSoup rules
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : tom dissing

Dato : 06-02-02 14:28

Det er altså muligt at bruge Entourage som newsreader...
Så kan du jo selv vælge om den skal foretage stavekontrol på de indlæg du
læser..
Og den kører ganske fint i X
Tom

Fra : Michael Holm

Dato : 06-02-02 15:27

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Det er altså muligt at bruge Entourage som newsreader...
> Så kan du jo selv vælge om den skal foretage stavekontrol på de indlæg du
> læser..

Så kunne du godt lige havde kørt en "retter" på mit forige indlæg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-02 14:56

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Hvis man installerer en X server er "Pan" en fornuftig løsning,
> omend det ikke ser videre elegant ud.

Men OK funktionelt, og kan sammenlignes med Windowsverdenens Free
Agent.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".