renter / fradrag ?
Fra : Nielsen

Dato : 06-02-02 07:08

Hej!

Jeg havde lige en diskution med en "påståelig" person den anden dag vedr
renter og fradrag?

Hvis man har et lån i banken på f.eks 100.000 og man i øjeblikket ikke
betaler af på lånet men at det bare står og vokser med rentetilførsel på
f.eks 10%

(ca 10.000 om året)

Er disse renter fradragsberettiget ?

Eller kan man først trække dem fra den dag man begynder at betale dem
tilbage ?

Jeg mener de er fradragsberetigede for det år hvor de bliver tilskrevet.

Hvem har ret ?

Mvh

Nielsen

Fra : boe

Dato : 06-02-02 09:46

"Nielsen" <pmn@digianswer.com> skrev i en meddelelse

> Jeg havde lige en diskution med en "påståelig" person den anden dag vedr
> renter og fradrag?

Ja, disse typer er irriterende - specielt hvis de har ret

> [...]
>
> (ca 10.000 om året)
>
> Er disse renter fradragsberettiget ?
>
> Eller kan man først trække dem fra den dag man begynder at betale dem

Du kan fradrage *forfaldne* renter. Spørgsmålet er så, om man kan kalde
tilskrevne renter for forfaldne, når der eksisterer en aftale om
ydelsesfritagelse. Jeg tror faktisk, at du tager fejl, hvilket naturligvis
er uheldigt, set i lyset af din indledende kommentar om din
diskussionspartner

Mvh Bo

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-02-02 10:06

In article <a3qqfm$jue$1@sunsite.dk>,
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> Du kan fradrage *forfaldne* renter. Spørgsmålet er så, om man kan kalde
> tilskrevne renter for forfaldne, når der eksisterer en aftale om
> ydelsesfritagelse.

Jeg havde på et tidspunkt en lille samtale med skattevæsenet om netop
dette, og de sagde at jeg kun kunne trække de renter fra der var betalt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : boe

Dato : 06-02-02 10:18

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde på et tidspunkt en lille samtale med skattevæsenet om netop
> dette, og de sagde at jeg kun kunne trække de renter fra der var betalt.

Det lokale skattevæsen er desværre ofte en ret upålidelig kilde. Jeg er
rimeligt sikker på, at jeg har ret - dog ikke skråsikker

Mvh Bo

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-02-02 15:02

In article <a3qsa5$oep$1@sunsite.dk>,
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> Det lokale skattevæsen er desværre ofte en ret upålidelig kilde. Jeg er
> rimeligt sikker på, at jeg har ret - dog ikke skråsikker

Jeg opfatter dem som så pålidelige at jeg ikke havde lyst til at tage
kampen op. Det er måske i virkeligheden ikke pålidelighed, men frygt

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : boe

Dato : 06-02-02 15:20

> Jeg opfatter dem som så pålidelige at jeg ikke havde lyst til at tage
> kampen op. Det er måske i virkeligheden ikke pålidelighed, men frygt

Ja, tænk hvad de kunne grave frem, hvis man modsagde dem alt for meget
I øvrigt mente jeg ikke, at skattevæsenet generelt er upålidelige kilder.
Det er kun i skattespørgsmål, man skal forholde sig kritisk til deres
oplysninger...

Mvh Bo

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:24

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> I øvrigt mente jeg ikke, at skattevæsenet generelt er upålidelige kilder.
> Det er kun i skattespørgsmål, man skal forholde sig kritisk til deres
> oplysninger...

LOL

/Peter

--
http://www.grauslund.com
FAQ: http://www.diku.dk/~makholm/dk.videnskab.jura.html

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-02-02 01:03

In article <a3re0l$h3i$1@sunsite.dk>,
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> Ja, tænk hvad de kunne grave frem, hvis man modsagde dem alt for meget

Ja puha, hvor langt tilbage er det nu de kan grave?

> I øvrigt mente jeg ikke, at skattevæsenet generelt er upålidelige kilder.
> Det er kun i skattespørgsmål, man skal forholde sig kritisk til deres
> oplysninger...

Hvad beskæftiger de sig ellers med?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Peter G C

Dato : 07-02-02 07:57

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad beskæftiger de sig ellers med?

Opkrævning.

/Peter

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 10:18

"Nielsen" <pmn@digianswer.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er disse renter fradragsberettiget ?

Ja - det fremgår af Statsskattelovens § 6, stk. 1, litra e.

Spørgsmålet er, *hvornår* renter kan fradrages. - Det er jo også det, du
reelt spørger om. Det er et spørgsmål om periodisering. Du finder de
relevante regler i Ligningslovens § 5.

> Eller kan man først trække dem fra den dag man begynder at betale dem
> tilbage ?
>
> Jeg mener de er fradragsberetigede for det år hvor de bliver tilskrevet.

Renter kan som udgangspunkt fratrækkes i det indkomstår, hvori de
*forfalder* til betaling, jf. § 5, stk. 1. Renter forfalder til betaling når
det af aftalen med banken fremgår, at de skal betales.

§ 5, stk. 1: "Renteudgifter vedrørende gæld fradrages ved opgørelsen af
den skattepligtige indkomst i det indkomstår, hvori renten forfalder til
betaling, jf. dog stk. 2, 5, 6 og 7. Det samme gælder for udgifter til
løbende provisioner eller præmier for lån, som den skattepligtige optager,
og for præmier og lignende løbende ydelser for kaution for den
skattepligtiges gæld, jf. § 8, stk. 3, litra a og b."

Dvs, at du ikke har ret i dette tilfælde. Beklager

/Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-02-02 10:42

Nielsen <pmn@digianswer.com> skrev i artiklen
> [...]
>
> Hvis man har et lån i banken på f.eks 100.000 og man i øjeblikket ikke
> betaler af på lånet men at det bare står og vokser med rentetilførsel på

Nej, for du har jo ikke betalt nogen renter.

> Eller kan man først trække dem fra den dag man begynder at betale dem
> tilbage ?

Netop.

Fra : boe

Dato : 06-02-02 10:55

> Nej, for du har jo ikke betalt nogen renter.

Er ikke afgørende.

> Netop.

Nej, man kan fratrække renter der er forfaldne.

Mvh Bo

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 11:24

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er ikke afgørende.

Det kan det være. Se Ligningslovens § 5, stk. 7.

/Peter

Fra : boe

Dato : 06-02-02 11:39

> "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Det kan det være. Se Ligningslovens § 5, stk. 7.

Ja, men det er nu et noget specielt tilfælde, og det har næppe relevans i
dette tilfælde.

Mvh Bo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-02-02 11:30

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i artiklen
<a3quh1$up$1@sunsite.dk>...

> Er ikke afgørende.

Hvordan kan en rente, der ikke er betalt, være forfalden?

For mig er det to sider af samme sag.

Fra : boe

Dato : 06-02-02 11:35

> boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i artiklen
> <a3quh1$up$1@sunsite.dk>...

> Hvordan kan en rente, der ikke er betalt, være forfalden?
>
> For mig er det to sider af samme sag.

Tjah, f.eks. har terminer en forfaldsdag (fandens fødselsdag), ome sidste
betalingsfrist er en senere dato..

Mvh Bo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-02-02 15:39

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i artiklen
<a3r0re$6i0$1@sunsite.dk>...
> Tjah, f.eks. har terminer en forfaldsdag (fandens fødselsdag), ome sidste
> betalingsfrist er en senere dato..

Jeg synes da aldrig, jeg har set en regning, der forfaldt en anden dato,
end den skulle betales til...???

Fra : boe

Dato : 06-02-02 15:46

> Jeg synes da aldrig, jeg har set en regning, der forfaldt en anden dato,
> end den skulle betales til...???

Så må vi sørge for, at du ser én

Her er et eksempel fra Hadsten Kommunes hjemmeside vedr. ejendomsskat,
http://www.hadstenkommune.dk/boligbe/ejendomsskat.htm :

1.rate: Forfaldsdato 1/3 - sidste rettidige betalingsdato 30/3 ( dækker
perioden 1/1 -30/6)

Mvh Bo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-02-02 18:36

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> Så må vi sørge for, at du ser én

I stand corrected.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 15:19

> Er ikke afgørende.

Jo.

> Nej, man kan fratrække renter der er forfaldne.

Det Christian skriver er korrekt. Man kan først trække renterne fra når
der betales af på lånet.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : boe

Dato : 06-02-02 15:29

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> Det Christian skriver er korrekt. Man kan først trække renterne fra når
> der betales af på lånet.

Du ved jo den kommer - må vi bede om lidt hjemmel, tak.

Mvh Bo

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:35

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Du ved jo den kommer - må vi bede om lidt hjemmel, tak.

Monikke

/Peter

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:46

[klip]

> Monikke

Bjergstrøm er åbenbart lidt sløv i optrækket i dag, så jeg har fundet lidt
hjælp til ham )

Cirk nr. 72 fra 1996 om Ligningsloven punkt 8.1 -
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/C1996/0007209.htm

Der skal noget helt særligt til, for at der kan blive tale om at bruge
betalingstidspunktet i stedet for forfaldstidspunkt, jf. punkt 8.1.6.

/Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 16:11

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> [...]

> Der skal noget helt særligt til, for at der kan blive tale om at
> bruge betalingstidspunktet i stedet for forfaldstidspunkt, jf.

Hvis der ikke betales tilbage på et lån er det jo normalt ikke
forfalden til betaling medmindre særlige omstændigheder gør sig
gældende.

Jeg baserer iøvrigt mine udtalelser på, hvordan det fungerer med SU-
lån, hvor der tilskrives renter i studietiden men, hvor lånet først er
forfalden til betaling et år efter studieophør.

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 16:16

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg baserer iøvrigt mine udtalelser på, hvordan det fungerer med SU-
> lån, hvor der tilskrives renter i studietiden men, hvor lånet først er
> forfalden til betaling et år efter studieophør.

Det skulle du have oplyst med det samme. Der gælder nemlig særlige regler
for SU - har har netop været oppe og vende i medierne. T&S har lavet en
undersøgelse der viser, at rigtig mange ikke kan forstå reglerne for
rentefradrag ved SU-gæld.

/Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 16:26

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Det skulle du have oplyst med det samme. Der gælder nemlig særlige
> regler for SU

Er du sikker? Der er jo netop det, at lånet først er forfalden til
betaling 1 år efter man er færdig med sit studie.

> T&S
> har lavet en undersøgelse der viser, at rigtig mange ikke kan
> forstå reglerne for rentefradrag ved SU-gæld.

Jeg er ret sikker på, at det er de almindelige regler, der gælder.
Problemet er, at oplysninger ikke automatisk kommer på skattekortet og,
at årsopgørelserne fra SU-styrelsen ikke er optimale.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-02 18:50

Morten Bjergstrøm skrev:

>Er du sikker?

De brugte tid i tv-avisen for en uges tid siden på at fortælle at
ingen - ejheller skattemyndighederne - kan finde ud af dem. Så
jeg *håber* da at der er særlige regler for SU.

>Problemet er, at oplysninger ikke automatisk kommer på skattekortet og,
>at årsopgørelserne fra SU-styrelsen ikke er optimale.

Det er ikke det eneste problem. Dem der skal sætte oplysningerne
på, ved ikke hvad der skal stå.

--
Bertel

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 19:03

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> De brugte tid i tv-avisen for en uges tid siden på at fortælle at
> ingen - ejheller skattemyndighederne - kan finde ud af dem. Så
> jeg *håber* da at der er særlige regler for SU.

Problemet består i at lånet ikke forfalder til betaling før efter et år
efter studieophør. Dvs. de renter, der løber på i studietiden kan man
først begynde at trække fra når man påbegynder tilbagebetalingen af
lånet. Det er her problemet opstår, da man skal huske både at trække
renter fra studietiden fra samt de renter, der konstant løber på lånet.

> Det er ikke det eneste problem. Dem der skal sætte oplysningerne
> på, ved ikke hvad der skal stå.

Du udtaler dig kun på grundlag af TV-udsendelsen ikke? Og har ikke set
de relevante dokumenter?

Men på årsopgørelsen fra SU-styrelsen er der en rubrik, der hedder
"heraf betalte renter". Det er dette beløb, der kan trækkes fra på
selvangivelsen. Oplysninger om betalte renter kommer ikke automatisk på
selvangivelsen og det må efter alt at dømme være derfor så mange har
snydt sig selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-02 20:22

Morten Bjergstrøm skrev:

>Du udtaler dig kun på grundlag af TV-udsendelsen ikke? Og har ikke set
>de relevante dokumenter?

Begge dele er rigtigt. Men hvis sagen er så enkel som du
beskriver, så forstår jeg slet ingenting. De samme regler gjaldt
jo da jeg var færdig i 1976, bortset fra at man ikke skulle vente
et år med at trække renterne fra. Den gang gjorde man et stort
nummer ud af at forklare os at vi kunne trække en masse penge fra
det første år fordi man kunne trække alle påløbne renter fra med
det samme (hvis de ikke oversteg skatten naturligvis).

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-02 23:22

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> det første år fordi man kunne trække alle påløbne renter fra med
> det samme (hvis de ikke oversteg skatten naturligvis).

Det blev lavet om sidst i 70'erne/først i 80'erne, fordi der var nogle,
der udnyttede reglerne til at udskyde skat. Jeg kan desværre ikke
henvise til de relevante paragraffer.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 23:30

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Men hvis sagen er så enkel som du
> beskriver, så forstår jeg slet ingenting.

Det er heller ikke så enkelt. Det kompliceres netop af, at der påløber
renter i studietiden som først kan trækkes fra når tilbagebetalingen
påbegyndes dertil kommer, at man kan trække de renter fra, der løbende
lægges til lånet.
Jeg vil prøve at finde lidt mere info, der kan tydeliggøre det jeg
skriver, da det vist er ret uklart.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-02 06:08

Morten Bjergstrøm skrev:

> [...]
>renter i studietiden som først kan trækkes fra når tilbagebetalingen
>påbegyndes dertil kommer, at man kan trække de renter fra, der løbende

.... præcis som da jeg blev færdig. Den eneste komplikation jeg
kan se, er det år man skal vente og de konsekvenser det har.

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 07-02-02 08:04

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg vil prøve at finde lidt mere info, der kan tydeliggøre det jeg
> skriver, da det vist er ret uklart.

Jeg kiggede lidt på nogle overheads, der blev brugt i vores
skatteretsundervisningen:

http://www.jura.au.dk/~malene.kerzel/renter.pdf - side 7 - uddrag:

Periodisering
HR: Forfaldsprincippet, jfr. LL § 5, stk. 1.
U1: Betalingsprincippet Þ studielån
U2: Påløbsprincippet
1) Forudforfaldne renter > 6 mdr., LL § 5, stk. 2.
2) Selskaber m.v., LL § 5, stk. 4.
3) Hovedaktionærer, jfr. LL § 5, stk. 4 i.f.
4) Indtræden eller ophør af skattepligt, jfr. LL § 5, stk. 7.
5) VSL § 6, stk. 2.
6) "Anpartsprojekter", jfr. LL § 29.
7) Personer, der driver erhvervsmæssig virksomhed,
jfr. LL § 5, stk. 5 Þ valgfrihed
U3: "Misligholdelse", jfr. LL § 5, stk. 8 Þ betalingsprincippet
Þ alene fradrag, hvis renter er betalt for
forudgående indkomstår, eller skatteyder dokumenterer
solvens eller trækningsret » ¸ åbenbart insolvent

- der er dog ikke henvist til noget om, efter hvilke regler SU skal
behandles.

/Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 06-02-02 18:12

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> [...]
> for SU - har har netop været oppe og vende i medierne. T&S har lavet en
> undersøgelse der viser, at rigtig mange ikke kan forstå reglerne for

Jeg har netop (for en uges tid siden eller så) fået brev fra
Finansstyrelsen, hvor de skriver at de ikke har nok information til
at afgøre om renterne er fradragsberettigede. De skriver bare ikke
noget om hvor man kan finde reglerne, så man selv kan regne sig frem
til det.

--
Henning Makholm "The great secret, known to internists and
learned early in marriage by internists' wives, but

Fra : boe

Dato : 06-02-02 15:40

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.

Jeg har kigget hos familieadvokaten. Under emne 943-2 fandt jeg:

"Det er således normalt ikke en betingelse for rentefradragsretten, at
renterne er betalt. De skal blot være forfaldne. Er der tale om lån i
pengeinstitutter skal renter blot være tilskrevne."

Så i dette aktuelle tilfælde, som jo drejer sig om et banklån, er det altså
oven i købet nok, at renterne er tilskrevne - de behøver ikke at være
forfaldne. Men hvis man ender med aldrig at betale renterne, så får man
naturligvis efterreguleret sin skat, idet det er en betingelse for
fradragsretten, at renterne rent faktisk på et tidspunkt bliver betalt.

Mvh Bo

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-02-02 15:17

"Nielsen" <pmn@digianswer.com> skrev:

> Er disse renter fradragsberettiget ?

Ja, men først når man begynder at betale af på lånet.

Fra : Mads

Dato : 06-02-02 15:43

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

> Ja, men først når man begynder at betale af på lånet.

Tillægsspørgsmål: Hvis det drejer sig om kassekredit hvor man har trukket
100.000 og der derefter tilskrives 10.000 i renter.

Disse 10.000 vil blive betragtet som betalte og dermed fradragsberettigede.
Korrekt?

Mvh Mads

Fra : Peter G C

Dato : 06-02-02 15:48

"Mads" <madsknudsen@NOSPAMengineer.com> skrev i en meddelelse

[klip]

Hvis vi ser bort fra, at Bjergstrøm tager fejl, så er svaret på dine
spørgsmål følgende:

> [...]
> 100.000 og der derefter tilskrives 10.000 i renter.
>
> Disse 10.000 vil blive betragtet som betalte og dermed

De er forfaldne og dermed fradragsberettigede.

Når renterne tilskrives kassekreditten er de jo også betalt - det er dog
ikke det afgørende for fradragsretten.

/Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-02-02 18:38

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> fradragsberettigede.
>
> De er forfaldne og dermed fradragsberettigede.

Ja, men kun fordi de decideret trækkes på ens kassekredit.

Fra : Nielsen

Dato : 07-02-02 07:52

Hej Igen!

For lige at følge op på tråden...

Lad os nu sige at lånet har kørt i 3 år med en rentetilskrivning på 10% pr
år dvs at efter 3 år vil kontoen lyde på ca -133.000

Hvis jeg så "vinder i lotto" og ønsker at betale hele beløbet ud på en gang,
dvs jeg går ned i banken og betaler de 133.000 kan jeg så trække 33.000 fra
i skat dette år eller er det som jeg påstår fradragsberettiget det år hvor
renterne bliver tilskrevet ? dvs ca 10.000 pr år ?

Fra : Martin

Dato : 07-02-02 22:05

> [...]
> i skat dette år eller er det som jeg påstår fradragsberettiget det år hvor
> renterne bliver tilskrevet ? dvs ca 10.000 pr år ?

Du kan ikke henføre renteudgifterne til de år, de vedrører, men skal
fratrække de 33.000
i det år du betaler dem. Princippet fremgår af Ligningslovens §5, stk. 8.

Som det ses er der en undtagelse på ét års ubetalte renter, der kan
fratrækkes ved tilskrivelsen.

Du kan se i Ligningsvejledning 2001 A.E.1.1.2, hvordan det skal forstås. Jeg
har klippet det
mest interessante fra afsnittet. Ligningsvejledningen findes på T&S'
hjemmeside under juridiske vejledninger.

Mvh

Martin

Snip fra Ligningsvejledning 2001 A.E.1.1.2:
Ifølge LL § 5, stk. 8 kan renteudgifter først fratrækkes i det indkomstår,
hvor betaling sker, såfremt
renteudgifter vedrørende tidligere indkomstår i samme gældsforhold endnu
ikke er betalt ved udgangen
af det indkomstår, indkomstopgørelsen vedrører. Det vil med andre ord sige,
at ikke betalte renter kan
fradrages, hvis den skattepligtige kun er i restance med renteudgifter for
det aktuelle indkomstår.
I tilfælde af konkurs har skatteyderen ikke fradrag for de renteudgifter,
der indgår i konkursindkomsten,
se LV Erhvervsdrivende afsnit E.L.1.4.1, og vedrørende akkord og
gældssanering se LV Erhvervsdrivende afsnit E.L.2.6.

Eksempel
Indkomstår Rente Betaling Fradragsbeløb
1. 12.000 kr. 0 kr. 12.000 kr.
2. 12.000 kr. 6.000 kr. 0 kr.
3. 12.000 kr. 18.000 kr. 24.000 kr.

Den skattepligtige opnår i år 1 (= stiftelsesåret) fradrag for den forfaldne
rente, selv om der ikke er betalt noget beløb.
I år 2 betales 6.000 kr., som afskrives på restancen for år 1. Da der er en
yderligere restance vedrørende år 1, udskydes
fradragsretten i år 2, og den skattepligtige kan derfor ikke fradrage noget
beløb i år 2.
I år 3 betales 18.000 kr., der dækker både restancen fra år 1 og år 2.
Rentebeløbet, der forfaldt i år 2, kan derfor
nu fradrages med 12.000 kr., og selv om ingen del af renten, der forfaldt i
år 3, er betalt, kan renten fratrækkes fuldt ud,
idet der ikke er restancer for tidligere år.
Forfaldne og betalte renter kan fratrækkes i betalingsåret, selv om der
henstår ubetalte renter af gælden vedrørende
tidligere indkomstår, Skat 1988.11.688 LSR (TfS 1988, 616).

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-02-02 22:17

Nielsen wrote:

> Hvis man har et lån i banken på f.eks 100.000 og man i øjeblikket ikke
> betaler af på lånet men at det bare står og vokser med rentetilførsel på
> [...]

Ja, forudsat, at der er aftale med banken om dette, og at alle øvrige
renteudgifter i dette år er betalt, samt renter fra tidligere år.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy