Server... kan man det?
Fra : ..::jmj::..

Dato : 05-02-02 14:21

Sidder på et netværk med et par servere (bag en ADSL-forbindelse).
Vi anvender private IP på indersiden, har en offentlig IP-adresse på
ydersiden.
Den ene server er offentlig (FTP).
Kan vi hoste et spil (fx HL eller Q3), kørende som dedikeret på serveren,
som så kan joines udefra på den offentlige adresse og indefra på den private
adresse????

...::jmj::..

Fra : Daysleeper

Dato : 05-02-02 14:37

Det burde kunne lade sig gøre, bare ud sætter de rigtige NAT entries op på
din router. Det du skal gøre er, at få routeren til at forbinde de porte
spillene bruger til serveren. Hvis du har TDC (fy føj) skal du betale dem
for at lave ændringen. Har du Cybercity kan du selv gøre det... Jeg ved ikke
hvordan andre udbydere har det med at du piller i routeren...

Anyways, hvis du vil sætte en dedicated server op, er det en god ide at gøre
det på en maskine der har en offentlig IP... på den måde undgår du en række
problemer det kan give på den måde dit netværk er nu...

Daysleeper

Fra : ..::jmj::..

Dato : 05-02-02 15:23

"Daysleeper" <@klist.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> hvordan andre udbydere har det med at du piller i routeren...

Har min egen router, zero problem der
Hvordan med CD-keys (HL)? Dette er jo intet problem på LAN, men hvis jeg
smækker en offentlig, dedikeret server op og joiner (fx) på ydersiden, går
de så ikke begge (server og klient) ud med samme key? Forudsætningen her er,
som man kan forstå, at jeg "kun" har købt HL én gang, ville gerne kunne
hoste spillet, joine x antal indefra (eller udefra hvis vi ikke får det
andet til), med de andre gutter "fra ydersiden".

> [...]
række
> problemer det kan give på den måde dit netværk er nu...

Hvad, mere specifikt?

Fra : Thor

Dato : 05-02-02 15:59

du skal bare joine I HL ved at gå ind i lan og ikke inet, få så skulle du
gerne få en anden WONID