tiBook tastatur
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-02-02 01:09

Jeg har tidligere antydet, at jeg synes, at tastaturet på tiDyret er
frygtelig følsomt. Det er nioget med, at hvis bare man berører en taste,
så er den aktiv. Så komme dobbeltfejlene: to typer, hvor der kun skulle
væøre en.
Se bare eksemplerne ovenfor: nioget og væøre.

Det irriterer mig meget. Jeg har gennem en måned prøvet at få en
arbejdsrytme med den nye Darling .... men tastaturet kan jeg ikke rigtig
med. Skriver jævnligt på andre Mac'er: min PB1400 og med stationære med
AppleKeyboard II og et MacAlly tastatur.
Der har jeg slet ikke de sammen problemer.
Er løsningen et eksternt tastatur (til stillesiddende on-the-spot
arbejde) og så det indbyggede, når tiFyren er på rejse?

I så fald: hvad skal jeg købe af USB tastatur, der minder om de ældre
modeller nævnt ovenfor. Altså hvad angår 'følsomhed', tastaturstørrelse
og størrelsen på selv trykfladen af tasterne.
Har gjort den subjektive iagttagelse, at det ser ud som om selve
trykfladen på tiTastaturet er ca. 15 mm bred, mens de ældre kun har en
trykflade på 12 mm og dermed et større slip mellem trykfladerne .... og
'gangen' i en taste er længere (dybere) på de gamle tastaturer, før den
aktiveres. Men det _er_ altså meget subjektivt. Jeg søger jo bare en
forklaring med de midler, jeg nu har (fået stillet til rådighed ved
fødslen).

Har andre her haft de samme problemer?

Hvad kan I anbefale af tastaturer (bare til ren tekstbehandling, men dog
gerne med et "separat" taltastatur til regneark)

Jeg er sikker på, at nogen af jer kan hjælpe. Det hjælper jo nok ikke at
spørge Station2, der ellers fører sig frem med mindst en Mac i studiet.
Var det ikke en iceBook, der stod på det andet bord? Jeg har aldrig set
nogen af studieværterne taste noget som helst

---
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : MadMacMan

Dato : 05-02-02 21:49

> [...]
> aktiveres. Men det _er_ altså meget subjektivt. Jeg søger jo bare en
> forklaring med de midler, jeg nu har (fået stillet til rådighed ved

Hvorfor ikke macally igen med usb
Har selv et æble Pro tastatur til min Tibook som jeg synes passer fint til.

mvh
Nicolai

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-02-02 00:20

MadMacMan <npe*remove*@mac.com> wrote:

> Hvorfor ikke macally igen med usb
> Har selv et æble Pro tastatur til min Tibook som jeg synes passer fint til.

Hej, Nicolai
Tak for svar. Gamle kendte MacAlly kunne være ne mulighed. Men det gamle
er et stort dyr. Er USB versionen noget mindre? Det var iøvrigt meget
billigt dengang.
ÆblerPro ... kliker det lidt ligesom de allerældste Mac-tastaturer,
savner lyden en gang imellem ,

Er der andre derude (herinde) der har et bud eller to .... ?

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen