Andet multimedie
sportssymboler
Fra : Gunnar Holse

Dato : 04-02-02 23:45

Hej - jeg sidder og mangler de klassiske sportssymboler som skrifttype. Jeg
mener TV2 har gjort brug af dem i deres vignetter, hvis det kan være en
hjælp. Kan nogen hjælpe med et navn?

Fra : Gunnar Holse

Dato : 05-02-02 05:06

"Gunnar Holse" <not@this.life> skrev i en meddelelse
> Hej - jeg sidder og mangler de klassiske sportssymboler som skrifttype.
Jeg
> mener TV2 har gjort brug af dem i deres vignetter, hvis det kan være en
> hjælp. Kan nogen hjælpe med et navn?

De bruges som officielle ikoner for de olympiske discipliner .. det behøver
så ikke være dem, men så tæt på som muligt :)

Fra : Sven Jenisch

Dato : 05-02-02 10:33

Hej Gunnar.
Symbolerne er tegnet af tyskeren Otl Aicher til OL i 1972. Så de har altså
30 års jubilæum iår En søgning i Google gav en hel del resultater - prøv
det. Mon ikke den findes som font også? Selvsamme Aicher er iøvrigt
ophavsmand til fonten Rotis Sans.

Mvh Sven Jenisch

Fra : Gunnar Holse

Dato : 05-02-02 21:35

"Sven Jenisch" <sven@jenisch.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
prøv
> det. Mon ikke den findes som font også? Selvsamme Aicher er iøvrigt

Tak ska du ha.. efter min ydmyge mening er de superflotte. Jeg fandt dem
ikke som skrifttyper, og desværre heller ikke et for roning som jeg søgte.
Men jeg har selv flikket et sammen i Illustrator på basis af en fra et andet
år.

Fra : Sven Jenisch

Dato : 06-02-02 11:21

Ja, det er nogle suveræne pictogrammer, helt sikkert.
Jeg har alle 56 symboler på en A5-side i en design-bog, hvis du er
interesseret i et scan af dem?
Bogen hedder "Design of the 20th Century".

Gunnar Holse

Fra : Gunnar Holse

Dato : 07-02-02 03:19

Ojoj, det kan du tro jeg er :)

Hvis du vil kan jeg jo så poste min hjemmefuskede .eps roer i dk.binaer. Den
er helt pæn hvis jeg selv skal sige det.

Fra : Sven Jenisch

Dato : 07-02-02 11:13

Hej Gunnar.
Send mig lige din mailadresse, så har jeg et scan klar til dig

Mvh. Sven Jenisch
sven@jenisch.dk