Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
TV som monitor
Fra : kran

Dato : 04-02-02 22:54

Jeg vil installere en ekstra computer i mit TV møbel og bruge TV´et som
monitor. Der er ikke på nogen måde tale om store krav til hverken opløsning
eller hastighed. Den skal kun bruges til afspilning af MP3 filer samt til
programmering af en digital equalizer.

Hvad er den simpleste løsning ?

Kristian

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-02-02 00:51

> [...]
> eller hastighed. Den skal kun bruges til afspilning af MP3 filer samt til

Mit ASUS V7100 Geforce 2MX med TV-out kører fint med et TV som eneste
monitor. Mon ikke det gælder helt generelt?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : kran

Dato : 05-02-02 21:09

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mit ASUS V7100 Geforce 2MX med TV-out kører fint med et TV som eneste
> monitor. Mon ikke det gælder helt generelt?
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Nu har jeg ikke lige et grafik kort med TV - out i den komputer jeg vil
anvende til formålet. Der er tale om en ældre PC som blot skal bruges til de
få ting jeg nævnte, og ellers gemmes lidt af vejen (betjenes via trådløst
tastatur og mus).

Er det kun muligt med et grafik kort der har TV - out ?

Kristian

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 05-02-02 21:20

> Er det kun muligt med et grafik kort der har TV - out ?

Ja, sådan et kan fås for 395kr. Hvis computeren kun har PCI,
så må du ryste op med 495kr - ifølge edbpriser.dk

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : kran

Dato : 06-02-02 00:42

OK - det ender nok med at jeg må ryste op med de 500 kr.

Tak for hjælpen
Kristian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 06-02-02 04:02

Hej!

kran wrote:

> OK - det ender nok med at jeg må ryste op med de 500 kr.

Ikke alle grafikkort kan slå tv-out til som standard. Mit Matrox G400 kan (til
AGP port) og jeg ved at "ældre" ATi grafkort m. tv-out kan. Et sådant kort kan
du sikkert hverve dig til en fornuftig pris i dk.marked.privat.edb

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-02-02 13:24

Du kan osse bruge en Trust Televiewer.
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554737891<

- Martin

Fra : kran

Dato : 06-02-02 22:21

> Du kan osse bruge en Trust Televiewer.
>
> - Martin

Det lyder jo godt nok som en enklere og mere fleksibel løsning, så er det
også lettere umiddelbart at udskifte PC´en hvis jeg skulle finde på noget
nyt.

Tak for info

Kristian

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-02-02 00:48

Velbekomme...

Jeg garanterer ikke for kvaliteten, da jeg aldrig har set den "live".