Maskine hænger.....
Fra : Zorilla

Dato : 04-02-02 22:18

Jeg er koblet på netværk og har forbindelse til en anden maskine for
udveksling af filer. Hvis den anden maskine pludselig går ned, eller jeg fx
slukker den så 'hænger' min Mac i måske 5 minutter for den endelig fortæller
mig at forbindelsen er tabt.
Det samme hvis jeg isætter en cd med læsefejl, maskinen prøver i en evighed
at læse før den endelig 5-10 min senere fortæller at cd'en ikke kan læses.

Kan man gøre noget ved ovennævnte. Det er ret irriterende fordi man ikke kan
foretage sig ret meget andet end at vente.

Jeg kører os x.

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-02 22:34

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> Jeg kører os x.

mht. kopieringen i Finder.app kan den anulleres. ellers genstart
Finder.app (æble+alt+esc)

I tilfældet med CD'en: genstart Finder.app, og eject CD'en med knappen
på computeren (hvis der ikke er en knap kan en paipirclips bruges)

<icq:131382336>

Fra : Zorilla

Dato : 04-02-02 23:28

On 04/02/2002 22:33, in article 1f73qi5.16sdjin1slkjyxN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> mht. kopieringen i Finder.app kan den anulleres. ellers genstart
> Finder.app (æble+alt+esc)

Problemet er ikke mens jeg kopierer.

Eksempel: Jeg har via netværket koblet mig til min PC, kopieret en fil og
arbejder nu i Word.
Hvis PC'en nu slukkes eller går ned, så hænger Mac'en min. 5 minutter inden
den finder ud af at der ikke kan genetableres forbindelse.
Kan man ikke ændre 'time-out' tiden så mac'en opgiver hurtigere ?

Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-02 23:48

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> Hvis PC'en nu slukkes eller går ned, så hænger Mac'en min. 5 minutter inden
> den finder ud af at der ikke kan genetableres forbindelse.

umount smb disken manuelt (fra finder el. komandolinie), eller slå smbd
ihjel med 'kill <PID>' (brug evt. prcessviewer.app, hvis du kan holde ud
at bruge denne langsomme GUI front-end til top og kill)

> Kan man ikke ændre 'time-out' tiden så mac'en opgiver hurtigere ?

Sikkert, jeg kender dog for lidt til smb, til at kunne sige om det skal
gøres på klient side, server side eller om det er mac OS X automount
demon der varetager det.

<icq:131382336>