/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati's MotoGP - motor
Fra : Michael K.S.


Dato : 04-02-02 19:42

Så blev Ducati enig med sig selv om at det skulle være en 4 - cyl. og
ikke som nogle måske havde forventet en V2'er.Forventes klar til
2003,mere her :

http://www.motogp.com/Site/main/news_full_story.jsp?IDEdition=7083

-M

 
 
Neser (04-02-2002)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 04-02-02 19:45

> Så blev Ducati enig med sig selv om at det skulle være en 4 - cyl. og
> ikke som nogle måske havde forventet en V2'er.Forventes klar til
> 2003,mere her :
>
> http://www.motogp.com/Site/main/news_full_story.jsp?IDEdition=7083
>
Lyder sku' spændende..!!

--
- Neser
Neser@neser.dk
http://www.neser.dk
En GPZ600R rykker bestemt mere end en Kadett 1,3S



ziras (04-02-2002)
Kommentar
Fra : ziras


Dato : 04-02-02 20:00

Duc har beskrivet det som " But further analysis led us to decide that the
best solution was a 'double twin' and therefore we designed an engine with
four round pistons which, thanks to a simultaneous two-by-two firing order,
reproduce the working cycle of a twin. " BS.

Z

--
___________________________________________________
"May God have mercy on them...because we won't."
Senator John McCaine speaking about the guilty in WTC attack,
___________________________________________________

Britains Prince Philip addressing British Students in China :
"If you stay here much longer, you'll all be slitty-eyed."
______________________________________________________________________
København, N.Y.C. F-SPAM 98 TL1000R-Killa'B 89 HawkGT Modf'd
SOLD
*Guiliani For President 2004* 95 Aprilia RS250 93
ZX-7-R.I.P. Stolen
Bad Bunny Racing NHIS 92 KLX650 89
FZR600-R.I.P. Squid
Amateur LW # 277 90 HawkGT LWSuperbike
ziras@get2net.dk


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gflt5uol30gsupl7npah4hs158uvrfm8ip@4ax.com...
> Så blev Ducati enig med sig selv om at det skulle være en 4 - cyl. og
> ikke som nogle måske havde forventet en V2'er.Forventes klar til
> 2003,mere her :
>
> http://www.motogp.com/Site/main/news_full_story.jsp?IDEdition=7083
>
> -M



Mads Lund (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 05-02-02 12:23

Det er godt med alle deres søforklaringer om at det principielt er en V2'er

Det er og bliver en 4cyl motor, og den erkendelse kommer nok til at gøre
ondt på visse V2 entusiaster (eks min far)

Mads Lund
Ninja9RT



Jes Vestervang (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-02-02 16:59

I et anfald af ekstremt overmod skrev Mads Lund:

> Det er godt med alle deres søforklaringer om at det principielt er en
> V2'er
>
*rofl* Min Fazer er jo også en double twin Ikke på samme måde, men
alligevel

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Birger Poulsen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Birger Poulsen


Dato : 05-02-02 20:06

En skændsel at putte en bilmotor i en Duc!

Birger
SV

Claus Rittig (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 05-02-02 20:19

"Birger Poulsen" <b.poulsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3C602D1F.5251BFB6@mail1.stofanet.dk...
> En skændsel at putte en bilmotor i en Duc!

Ja.

Men det skal blive sjovt at se dem banke alle japanerne på deres hjemmebane.

Rittig



Jes Vestervang (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 06-02-02 01:21

I et anfald af ekstremt overmod skrev Birger Poulsen:

> En skændsel at putte en bilmotor i en Duc!
>
Straf til dig!
...sådan lidt kort formuleret
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - med 4cyl mc-motor!

Steen Gruby (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-02-02 21:48

On Tue, 5 Feb 2002 12:22:42 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

Hej Mads.
>
>Det er og bliver en 4cyl motor, og den erkendelse kommer nok til at gøre
>ondt på visse V2 entusiaster (eks min far)
>
Jeg ryster stadig over hele kroppen.
4 Cyl bvadr )
En Duc er og bliver en V2.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Mads Lund (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 06-02-02 15:38


> Jeg ryster stadig over hele kroppen.
> 4 Cyl bvadr )
> En Duc er og bliver en V2.

Se der har vi en af typerne

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-02 16:31


Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en
news:3c604215.16155489@149.212.63.99...
>
> 4 Cyl bvadr )
> En Duc er og bliver en V2.

Vent blot på lyden, Steen!
Jeg er sikker på at lyden bliver den samme som Bayliss og co's!

--
Armand.




Steen Gruby (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 06-02-02 21:50

On Wed, 6 Feb 2002 16:30:56 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>
Hej.
>>
>> 4 Cyl bvadr )
>> En Duc er og bliver en V2.
>
>Vent blot på lyden, Steen!
>Jeg er sikker på at lyden bliver den samme som Bayliss og co's!
>
Mit humør fik et hak opad i dag.
Meldingen lyder på, at det er en 4 cyl. V hvor stemplerne følges
parallelt og tænder samtidig.
Lyden vil derfor være den samme som en V2
Altså er det kun "halv" blasfemi
Men med 4 "galopklodser" ----- bvadr

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Henry (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 05-02-02 21:46

> Det er godt med alle deres søforklaringer om at det principielt er en
V2'er
Kejserens nye klær..... hvis de siger det tit nok så ender det vel med at
bliv sandheden


> Det er og bliver en 4cyl motor, og den erkendelse kommer nok til at gøre
> ondt på visse V2 entusiaster (eks min far)
VFRules

mvh
Henry
www.vfr.dk



Armand (06-02-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-02 19:09


Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
news:XeP78.35$OG1.1489@news.get2net.dk...
> Det er godt med alle deres søforklaringer om at det principielt er en
V2'er
> Det er og bliver en 4cyl motor, og den erkendelse kommer nok til at
gøre
> ondt på visse V2 entusiaster (eks min far)

Tjaeh :-/

Der er jo ikke ligefrem andre tilsvarende motorløsninger på markedet, så
det er vel Duc. selv som bestemmer designationen!

Jeg kan på en måde godt følge tankegangen:
Stempelvægt er omdrejningshæmmende, såvel som at stemplet skal være af
en vis styrke for at kunne bære sig selv når plejlstangen både bremser
bevægelsen opad efterfølgende accelererer det op i fart nedefter
(omdrejningsskader ses såvel som overrevne plej-ender eller -stænger,
som
overrevne stempler )

- Istedet for ét stort stempel kan man opnå samme stempelareal med to
stempler á 71% i diameter, hvilket vil give betragteligt større vægt
reduktion for det enkelte stempel (plejlstangs-belastning) end
diameteren umiddelbart lige angiver.
- Med mindre boring (= stempeldiameter!) og bibeholdt slaglængde er
motoren pludselig "langslaget" hvilket giver er dybere drejningsmoment
(i.f.t. motorer med samme volumen der oftest er stærkt overkvadratiske)!
- Når man for GP-totaggernes vedkommende ligefrem taler om fordel for
grip'et igennem en mere pulserende "big-bang" -motor, må det samme gælde
for firetakterne (måske man ligefrem skal finde V2'ernes styrke i
Superbike dér?) hvorfor der ikke er nogen grund til at lave en
traditionel 90° V4'er. Med det annoncerede princip pulserer den
firecylindrede motor stadig kun med en V2'ers rytme!
- Når man ny markedsfører sig med V2'ere er den "dobbelte V2-løsning"
mere plausibel end at skulle gå over til fjenden ved at lave en
firecylindret

Tilbage er kun spørgsmålet om vibrationerne - Motoren tænder for hvert
cylinderpar, som hvis man satte en gammel Triumph til istedet at tænde
på begge
cylindre for hver anden omdrejning; men V2-konfigurationens relativt
vibrations-reducerende evner bibeholdes fortsat, blot med en mervægt (to
stempler ér tungere end ét) at kæmpe med.
På den anden side, så har man med princippet stadig ingen
2.ordenskræfter at kæmpe imod!

--
Armand





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste