forvandlingsstraf ???? hvad er det
Fra : Vem R. D.

Dato : 04-02-02 19:37

fra : http://nyhederne.tv2.dk/nyhed.php3?id=19767 :

30-årige Peder Svendsen er blevet idømt to dagbøder på 150 kr. hver eller to
dages forvandlingsstraf. Han overtrådte loven om euforiserende stoffer ved
at ligge inde med 32 gr. hash. Det afgjorde retten i Horsens

og så var det jeg undrede mig - hvad dælen er forvandlingsstraf - er der
noget der hedder det (mit ummidelbare gæt er at det er en forvaringsstraf
meeeeen... man ved jo aldrig)

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-02-02 20:25

On Mon, 4 Feb 2002 19:36:33 +0100, "Vem R. D." <admin@sol.dk> wrote:

>og så var det jeg undrede mig - hvad dælen er forvandlingsstraf - er der
>noget der hedder det (mit ummidelbare gæt er at det er en forvaringsstraf
>meeeeen... man ved jo aldrig)

Nej for po****. En forVARINGSstraf er en tidsubestemt indespærring!

En forVANDlingsstraf er den fængselsstraf en person kan "vælge" at
afsone i stedet for at betale en bøde. Bøden "forvandles" til en
fængselsstraf.

--
Jakob Paikin

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-02-02 12:43

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> skrev i en
[KLIP]
> Nej for po****. En forVARINGSstraf er en tidsubestemt
indespærring!

Såvidt vides behøves en forvaringsstraf da ikke at være
tidsubestemt (eller gør den?)

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : alexbo

Dato : 04-02-02 20:25

Vem R. D. <admin@sol.dk> skrev
> 30-årige Peder Svendsen er blevet idømt to dagbøder på 150 kr. hver eller
> dages forvandlingsstraf- hvad dælen er forvandlingsstraf -

Der er en forvandling af den egentlige straf på 2 dagbøder til 2 dages
fængsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter G C

Dato : 04-02-02 20:25

"Vem R. D." <admin@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget der hedder det (mit ummidelbare gæt er at det er en forvaringsstraf

Ja det er der noget, der hedder

En dagbog er her takseret til en dags fængsel. Hvis den dømte ikke vil
betale dagboden skal han i fængsel i stedet for. Straffen forvandles.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
FAQ: http://www.diku.dk/~makholm/dk.videnskab.jura.html

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-02-02 21:06

In article <a3mn7a$bmo$1@tux.netsite.dk>,
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> En dagbog er her takseret til en dags fængsel.

Er det hvis man læser en andens dagbog?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk