|
| ADVARSEL MOD BILLET UDBYDER !!!! "Travel w~ Fra : afroman |
Dato : 04-02-02 18:25 |
|
Jeg vil gerne advarer alle mod et billet booking bureau der hedder "Travel
world around" i Odense, da de ikke aner hvad de har med at gøre. Læs
venligst historien her under...!!!
Da jeg midt i oktober fandt ud af at jeg gerne ville en tur med familien
til Thailand, tog jeg kontakt til "Travel world around" for at høre priser
på flybilletter. Det lød også til at være rimeligt hvad de forlangte, til
trods for at det var med Aeroflot, og at man havde en mellemlanding i
Moskva, så jeg sagde at jeg gerne ville have en afrejse fra Dk omkring d.
26-30 December. Han ville så finde ud af i løbet af de næste par dage,
hvilken dag jeg kunne komme med....
Han ringede så igen efter et par dage og svarede så at der allerede nu
var overbooket den 26. 27. & 28. men der var stadig en del pladser den 29.
så om jeg ville have billetter der... Ja, svarede jeg så det skulle han nok
gå ind og booke med det samme, og hvis jeg så kunne faxe en kopi af passene
over så de fik de rigtige navne på billetterne så ville det være fint, det
gjorde jeg så, og ugen efter gik jeg så i banken for at overføre penge til
dem. Så hører jeg ikke fra ham i lang tid, så ringer jeg over til ham for at
høre om vores billette snart var på vej, han svarer så at der var lidt
problemer med et af navnene så de var sendt tilbage for at blive rettet (Til
trods for at manden fik fax af alle passene, lykkedes det alligevel at lave
kludder i det). men jeg bærer over med ham, så hører jeg ikke fra ham igen
før der er ca. 3 uger til vi skulle afsted, han ville bare lige ringe for at
sige at han ikke var på kontoret de næste par uger , men hans søn skulle nok
være der istedet for ham. Så spørger jeg så igen til billetterne, og han
svarer at de var på vej, så dem havde jeg snarest. Fint tænker jeg så og
venter stadig på billetterne for at få lidt informationer om selve rejsen &
rejsetidspunktet, hvilket han ikke kunne give mig før han havde
billetterne...
Da der så er gået yderligere en uge, og jeg stadig ikke har modtaget
nogle billetter, ringer jeg så igen til kontoret,men forgæves i et par dage,
der var simpelthen ingen på kontoret... Så den 23. December ringer hans søn
så at han havde ikke modtaget vores billetter endnu, men han håbede på at få
dem den 27. december så han kunne nå at sende dem. Men han ville ringe til
mig igen mandag d. 25. med alle oplysninger, for det kunne han ikke lige
svare mig på endnu. Jeg spørger ham så efter hvad tid vi skulle flyve fra
Kastrup, det ved han ikke men det ville jeg få yderligere info om mandag.
Han ringer ikke igen mandag, men først torsdag for at fortælle at der var
gået noget galt i bookingen, så hvis vi stadig ville afsted så blev vi nød
til at opgradere billetterne til buisness class, og det ville så blive en
mer' regning på 4200,- om jeg stadig ville have rejsen, de ville så være så
venlige at betale de 1200,- af mer' prisen på buisness class da han godt
kunne se at det var en "lidt" uheldigt det hele. det gik jeg så under
kraftige protester så med til da jeg ellers ikke anede hvordan vi skulle
komme afsted. Jeg spørger ham så igen hvad tid flyet gik fra lufthavnen, til
dette svarer han så kl 14.30 og mine billetter ville så ligge klar til mig
på Aeroflots kontor i Kastrup lufthavn samme dag som vi jo skulle rejse. Vi
ankommer så til Kastrup lufthavn om morgenen da vi så igen skulle have et
chok, først og fremmest gik flyet ikke kl. 14.30, med 12.15 . Da jeg skal
hente billetterne, og betaler de 3057,- finder jeg så ud af at det kun er de
2 ud af 3 billetter der er opgraderet til buisness class, det ville sige at
den ene af os skulle sidde på økonomi klasse. Det brokkede jeg mig så til
den tvære Aeroflot dame der sad på Aeroflots kontor, men det hverken kunne
hun , eller ville hun gøre noget ved, selv om der kun var 6 personer på
buisness class... Da vi så kom til Moskva kunne 2 af os så gå ind i VIP
loungen og spise, og den 3. måtte selv finde ud af noget med noget mad....
Da vi så skulle hjem igen var der på Økonomi klasse alle sammen, og vi
havde fået tildelt forskellige pladser i flyet , så vi ikke sad samlet, vi
skulle vente 8 timer i Moskva, som er verdens kedeligste lufthavn, hvilket
vi heller ikke på noget tidspunkt var blevet oplyst om... Men heldigvis
kunne de ikke spolere opholdet i Thailand, som var pragtfuld.
Men til sidst et godt råd.... Brug ALDRIG "Travel world around" da de ikke
har sans, eller forstand på at sætte en rejse op. Næste gang bliver det med
Thai air, som flyver direkte, og hvor servicen er i top.
Venligst Kim
| |
Steen Johansen (04-02-2002)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 04-02-02 23:34 |
|
Der har været panik i Aeroflot pga. priserne.Jeg har selv bestilt tur om 3
dage til Thailand i gennem FDM Odense, og de har haft problemer med Aeroflot
da de har sat prisen op fra 4300 til 5100 + skat
Jeg er gammel kunde ved FDM og de bar "tabet" i stiv arm, da jeg havde
betalt depositum for lang tid siden
måske har det noget med det at gøre????
Måske er problemet ikke alene "Travel world around" men Aeroflot
Jeg har rest med Aeroflot i 12 år og der har været alle slags pinsler og
problemer:
ændere afgangstider med ikke annoncerede mellemlandinger og lang ventetid
OSV.---------
Man kan så spørge om hvorfor jeg forsætter med Aeroflot ?
Svaret er prisen, jeg er på trods af mange irritationer kommet hjem hver
gang
Jeg sidder gerne på min hale i 10 ekstra timer for at spare 1 til 2 000
MvH Steen
"afroman" <kim_Afro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a3mg60$b7v$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil gerne advarer alle mod et billet booking bureau der hedder "Travel
> world around" i Odense, da de ikke aner hvad de har med at gøre. Læs
> venligst historien her under...!!!
>
> Da jeg midt i oktober fandt ud af at jeg gerne ville en tur med
familien
> til Thailand, tog jeg kontakt til "Travel world around" for at høre priser
> på flybilletter. Det lød også til at være rimeligt hvad de forlangte, til
> trods for at det var med Aeroflot, og at man havde en mellemlanding i
> Moskva, så jeg sagde at jeg gerne ville have en afrejse fra Dk omkring d.
> 26-30 December. Han ville så finde ud af i løbet af de næste par dage,
> hvilken dag jeg kunne komme med....
>
> Han ringede så igen efter et par dage og svarede så at der allerede nu
> var overbooket den 26. 27. & 28. men der var stadig en del pladser den 29.
> så om jeg ville have billetter der... Ja, svarede jeg så det skulle han
nok
> gå ind og booke med det samme, og hvis jeg så kunne faxe en kopi af
passene
> over så de fik de rigtige navne på billetterne så ville det være fint, det
> gjorde jeg så, og ugen efter gik jeg så i banken for at overføre penge til
> dem. Så hører jeg ikke fra ham i lang tid, så ringer jeg over til ham for
at
> høre om vores billette snart var på vej, han svarer så at der var lidt
> problemer med et af navnene så de var sendt tilbage for at blive rettet
(Til
> trods for at manden fik fax af alle passene, lykkedes det alligevel at
lave
> kludder i det). men jeg bærer over med ham, så hører jeg ikke fra ham igen
> før der er ca. 3 uger til vi skulle afsted, han ville bare lige ringe for
at
> sige at han ikke var på kontoret de næste par uger , men hans søn skulle
nok
> være der istedet for ham. Så spørger jeg så igen til billetterne, og han
> svarer at de var på vej, så dem havde jeg snarest. Fint tænker jeg så og
> venter stadig på billetterne for at få lidt informationer om selve rejsen
&
> rejsetidspunktet, hvilket han ikke kunne give mig før han havde
> billetterne...
>
> Da der så er gået yderligere en uge, og jeg stadig ikke har modtaget
> nogle billetter, ringer jeg så igen til kontoret,men forgæves i et par
dage,
> der var simpelthen ingen på kontoret... Så den 23. December ringer hans
søn
> så at han havde ikke modtaget vores billetter endnu, men han håbede på at
få
> dem den 27. december så han kunne nå at sende dem. Men han ville ringe til
> mig igen mandag d. 25. med alle oplysninger, for det kunne han ikke lige
> svare mig på endnu. Jeg spørger ham så efter hvad tid vi skulle flyve fra
> Kastrup, det ved han ikke men det ville jeg få yderligere info om mandag.
> Han ringer ikke igen mandag, men først torsdag for at fortælle at der var
> gået noget galt i bookingen, så hvis vi stadig ville afsted så blev vi nød
> til at opgradere billetterne til buisness class, og det ville så blive en
> mer' regning på 4200,- om jeg stadig ville have rejsen, de ville så være
så
> venlige at betale de 1200,- af mer' prisen på buisness class da han godt
> kunne se at det var en "lidt" uheldigt det hele. det gik jeg så under
> kraftige protester så med til da jeg ellers ikke anede hvordan vi skulle
> komme afsted. Jeg spørger ham så igen hvad tid flyet gik fra lufthavnen,
til
> dette svarer han så kl 14.30 og mine billetter ville så ligge klar til mig
> på Aeroflots kontor i Kastrup lufthavn samme dag som vi jo skulle rejse.
Vi
> ankommer så til Kastrup lufthavn om morgenen da vi så igen skulle have et
> chok, først og fremmest gik flyet ikke kl. 14.30, med 12.15 . Da jeg skal
> hente billetterne, og betaler de 3057,- finder jeg så ud af at det kun er
de
> 2 ud af 3 billetter der er opgraderet til buisness class, det ville sige
at
> den ene af os skulle sidde på økonomi klasse. Det brokkede jeg mig så til
> den tvære Aeroflot dame der sad på Aeroflots kontor, men det hverken kunne
> hun , eller ville hun gøre noget ved, selv om der kun var 6 personer på
> buisness class... Da vi så kom til Moskva kunne 2 af os så gå ind i VIP
> loungen og spise, og den 3. måtte selv finde ud af noget med noget mad....
>
> Da vi så skulle hjem igen var der på Økonomi klasse alle sammen, og vi
> havde fået tildelt forskellige pladser i flyet , så vi ikke sad samlet, vi
> skulle vente 8 timer i Moskva, som er verdens kedeligste lufthavn, hvilket
> vi heller ikke på noget tidspunkt var blevet oplyst om... Men heldigvis
> kunne de ikke spolere opholdet i Thailand, som var pragtfuld.
>
> Men til sidst et godt råd.... Brug ALDRIG "Travel world around" da de ikke
> har sans, eller forstand på at sætte en rejse op. Næste gang bliver det
med
> Thai air, som flyver direkte, og hvor servicen er i top.
>
> Venligst Kim
>
>
| |
lcj@wanadoo.dk (05-02-2002)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 05-02-02 03:24 |
|
On Mon, 4 Feb 2002 23:34:04 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:
>Man kan så spørge om hvorfor jeg forsætter med Aeroflot ?
>Svaret er prisen, jeg er på trods af mange irritationer kommet hjem hver
>gang
>Jeg sidder gerne på min hale i 10 ekstra timer for at spare 1 til 2 000
Hvorfor ikke sidde på din hale i 6-8 timer mindre og oven i købet
betale 275 kr. mindre end hos Aeroflot? (iflg. travelmarket.dk) - med
taiwanesiske Eva Air, der flyver til Bangkok fra Wien, Paris,
Amsterdam eller London (tilslutningsfly fra CPH).............
| |
Ole Rasmussen (05-02-2002)
| Kommentar Fra : Ole Rasmussen |
Dato : 05-02-02 23:41 |
|
Hej
"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote:
>Jeg har rest med Aeroflot i 12 år og der har været alle slags pinsler og
>problemer:
Og du lever endnu ! - Otroligt
Nå, alvor på: Kunne du løfte sløret lidt for hvordan Aeroflot er at
flyve med, hvilke flytyper benyttes osv.
Har selv et par gange været så tæt på som man kan komme med at bestille
til Thailand med Aeroflot, men har alligevel i sidste øjeblik droppet
det pga. det utroligt dårlige rygte det selskab slæbert rundt på.
Tidligere var det jo Russisk byggede fly sat sammen med selvbindergarn,
ståltråd og tyggegummi, ført at døddrukne piloter, og fra tid til anden
deres mindreårige børn Men den tid er formentlig forbi ? - Noget
med at de har været på indkøb i Seatle og hjembragt et større parti
Boeing fly ? - Fortæl fortæl ?
Ha' iøvrigt en rigtig god tur derud !
--
M.v.h. Ole®
| |
Steen Johansen (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 06-02-02 08:26 |
|
Forskellen på flyselskaber er makaten på selve flyet
MvH Steen
Bedre mad på Aeroflot end på englænderne og tyskerne
"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:edn06uk8ecuqs7b6cuuuvikfd3nk5mdl0l@193.88.15.213...
>
>
> Hej
>
> "Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote:
>
> >Jeg har rest med Aeroflot i 12 år og der har været alle slags pinsler og
> >problemer:
>
> Og du lever endnu ! - Otroligt
>
> Nå, alvor på: Kunne du løfte sløret lidt for hvordan Aeroflot er at
> flyve med, hvilke flytyper benyttes osv.
>
> Har selv et par gange været så tæt på som man kan komme med at bestille
> til Thailand med Aeroflot, men har alligevel i sidste øjeblik droppet
> det pga. det utroligt dårlige rygte det selskab slæbert rundt på.
>
> Tidligere var det jo Russisk byggede fly sat sammen med selvbindergarn,
> ståltråd og tyggegummi, ført at døddrukne piloter, og fra tid til anden
> deres mindreårige børn Men den tid er formentlig forbi ? - Noget
> med at de har været på indkøb i Seatle og hjembragt et større parti
> Boeing fly ? - Fortæl fortæl ?
>
> Ha' iøvrigt en rigtig god tur derud !
>
> --
> M.v.h. Ole®
| |
Kevin Vilhelmsen (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Kevin Vilhelmsen |
Dato : 06-02-02 14:30 |
|
Hej
For det første er det jo ikke russernes problem at man ikke kan finde ud af
at sælge biletter i DK.
Men om Aeroflot:
1) Der er ikke dokumentation for at Aeroflot skulle være mere usikkert at
flyve med udenrigs. Snarere tværtimod i forhold til hvor meget de flyver.
2) Behov for service er meget personligt/privat og bl.a. afhængig af hvor
man er henne i livet.
3) Der findes ingen helt faste regler med aeroflot, nogle gange er der god
mad, og nogle gange er der ikke, nogle gange er der sure personaler og nogle
gange er der ikke.
4) Mine erfaringer er:
Det er det billigste at flyve med, og de flyver nu airbus, Moskva lufthavn
er dødsyg, og der er svingende service.
Flyene flyver til tiden, de er sjældent oberbookede, og du bliver ikke hele
tiden fostyrret af alle mulige der vil servere alt muligt, hvis man ellers
kan undvære dette.
Vi flyver ikke aeroflot mere, men vi er også blevet malige, hvis man ellers
synes at 1500-2000 kan bruges i indien ,- Bangkok, ho-chi-minh-city
eller,... ja så kan det jo anbefales.
Hilsen
Kevin
| |
lcj@wanadoo.dk (06-02-2002)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 06-02-02 17:32 |
|
On Wed, 06 Feb 2002 14:29:56 +0100, Kevin Vilhelmsen
<kevintina@mail.tele.dk> wrote:
>Men om Aeroflot:
>1) Der er ikke dokumentation for at Aeroflot skulle være mere usikkert at
>flyve med udenrigs. Snarere tværtimod i forhold til hvor meget de flyver.
Hvad mener du med "snarere tværtimod" - gætter du bare eller kan du
dokumentere det?
Lars
| |
Uffe Holst (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Uffe Holst |
Dato : 06-02-02 18:25 |
|
In an article of 6 Feb 2002 lcj@wanadoo.dk wrote:
> Hvad mener du med "snarere tværtimod" - gætter du bare eller kan du
> dokumentere det?
Hvis jeg husker ret, så var det i netop denne gruppe, at der for snart
meget lang tid siden blev henvist til en hjemmeside, hvor hyppigheden
af uheld blev omtalt. Aeroflot var absolut ikke noget dårligt flyselskab
i den sammenligning. At maden måske er ringe, personalet surt og lignende
småting, gør jo ikke flyveturen mere usikker af den grund.
Så prøv at søg tilbage i gruppen.
--
Uffe Holst
| |
Kevin Vilhelmsen (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Kevin Vilhelmsen |
Dato : 06-02-02 21:01 |
|
> Fra: "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk>
> Organisation: Coca-Cola Support Site
> Nyhedsgrupper: dk.fritid.rejse
> Dato: 06 Feb 2002 17:25:18 GMT
> Emne: Re: ADVARSEL MOD BILLET UDBYDER !!!! "Travel world around" Odense.......
>
>
> In an article of 6 Feb 2002 lcj@wanadoo.dk wrote:
>
>> Hvad mener du med "snarere tværtimod" - gætter du bare eller kan du
>> dokumentere det?
>
> Hvis jeg husker ret, så var det i netop denne gruppe, at der for snart
> meget lang tid siden blev henvist til en hjemmeside, hvor hyppigheden
> af uheld blev omtalt. Aeroflot var absolut ikke noget dårligt flyselskab
> i den sammenligning. At maden måske er ringe, personalet surt og lignende
> småting, gør jo ikke flyveturen mere usikker af den grund.
>
> Så prøv at søg tilbage i gruppen.
>
>
> --
> Uffe Holst
Hej igen
Uffe jeg er fuldstændig enig, mener måske bare at disse debatter jo kan være
gode at tage op igen med melemrum, jeg var lige ved at starte med se
tidligere debat, men det link der mangeler må vi jo have fundet, jeg mener
det var "planecrach" eller noget lignende, jeg er sikker på det kommer inden
et par dage
Kevin
| |
Kim Jørgensen (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Kim Jørgensen |
Dato : 06-02-02 21:11 |
|
"Kevin Vilhelmsen" <kevintina@mail.tele.dk> wrote in message
news:B8874A0C.AD2A%kevintina@mail.tele.dk...
> jeg var lige ved at starte med se
> tidligere debat, men det link der mangeler må vi jo have fundet, jeg mener
> det var "planecrach" eller noget lignende, jeg er sikker på det kommer
inden
> et par dage
> Kevin
Det er vist her der er mere info:
http://www.airsafe.com
http://www.airsafe.com/events/airlines/fsu.htm
| |
Kevin Vilhelmsen (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Kevin Vilhelmsen |
Dato : 06-02-02 23:42 |
|
Ja men det var jo lige hvad der manglede
Tak og hilsen kevin
> Fra: "Kim Jørgensen" <k7@get2net.dk>
> Organisation: Cybercity
> Nyhedsgrupper: dk.fritid.rejse
> Dato: Wed, 6 Feb 2002 21:10:49 +0100
> Emne: Re: ADVARSEL MOD BILLET UDBYDER !!!! "Travel world around"Odense.......
>
>
> "Kevin Vilhelmsen" <kevintina@mail.tele.dk> wrote in message
> news:B8874A0C.AD2A%kevintina@mail.tele.dk...
>> jeg var lige ved at starte med se
>> tidligere debat, men det link der mangeler må vi jo have fundet, jeg mener
>> det var "planecrach" eller noget lignende, jeg er sikker på det kommer
> inden
>> et par dage
>> Kevin
>
>
> Det er vist her der er mere info:
>
>
> http://www.airsafe.com
> http://www.airsafe.com/events/airlines/fsu.htm
>
>
>
| |
Steen Johansen (06-02-2002)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 06-02-02 22:43 |
|
<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:nek26ug0klf0aan7jg2almvtcamulolknj@4ax.com...
> On Wed, 06 Feb 2002 14:29:56 +0100, Kevin Vilhelmsen
> <kevintina@mail.tele.dk> wrote:
>
>
> >Men om Aeroflot:
> >1) Der er ikke dokumentation for at Aeroflot skulle være mere usikkert at
> >flyve med udenrigs. Snarere tværtimod i forhold til hvor meget de flyver.
>
> Hvad mener du med "snarere tværtimod" - gætter du bare eller kan du
> dokumentere det?
>
> Lars
Det Kevin Vilhelmsen skriver er fulstændigt korrekt
MvH Steen
Så er den ged barberet
>
| |
lcj@wanadoo.dk (07-02-2002)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 07-02-02 04:08 |
|
On Wed, 6 Feb 2002 22:43:05 +0100, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:
>
>Det Kevin Vilhelmsen skriver er fulstændigt korrekt
>MvH Steen
>Så er den ged barberet
>
Ja, når jeg nu har dit ord for det så kan det jo kun være
knaldhamrende korrekt.............
Det ene af de to links i tråden henviser til en oversigt over fatale
flyulykker med Aeroflot siden 1990 - og ifølge sitet er der i den
periode er sket 20 Aeroflotulykker med dødelig udgang. I alt 1.169
blev dræbt.
Og det skal ses i forhold til, at Aeroflot netop _ikke_ er blandt de
p.t. 50 største flyselskaber i verden målt på fløjne passagermiles
(iflg. Aviation-Safetyt.net).
Men heldigvis kan I ikke længere risikere at kommer ud at flyve med
ham her
"The aircraft (Airbus 310) crashed (over Siberia) after a captain
allowed his child to manipulate the controls of the plane. The pilot's
11 year old daughter and 16 year old son were taking turns in the
pilot's seat. While the boy was flying, he inadvertently disengaged
the autopilot linkage to the ailerons and put the airliner in a bank
of 90 degrees which caused the nose to drop sharply. The co-pilot
pulled back on the yoke to obtain level flight but the plane stalled.
With his seat pulled all the way back, the co-pilot in the right hand
seat could not properly control the aircraft. After several stalls and
rapid pull-ups the plane went into a spiral descent. In the end the
co-pilot initiated a 4.8g pull-up and nearly regained a stable flight
path but the aircraft struck the ground in an almost level attitude
killing all (75) aboard. The aircraft was named Glinka, after Mikhail
Glinka, the father of Russian music."
(den mest berygtede flyulykke Aeroflots historie - citat fra
www.crashdatabase.com)
God tur
Lars
| |
Jacob B Vestergaard (07-02-2002)
| Kommentar Fra : Jacob B Vestergaard |
Dato : 07-02-02 19:42 |
|
Hej
Aeroflot er billigere, man får hvad man betaler for og man kommer fra A til
B !!
Omtalte crash skete 3 uger efter jeg havde fløjet samme rute !!
Nu flyver jeg ikke aeroflot mere, så ...
Jacob
<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ip36u083o425b9qtj0k6vp30tv53010km@4ax.com...
> On Wed, 6 Feb 2002 22:43:05 +0100, "Steen Johansen"
> <steen.belle@post.tele.dk> wrote:
>
>
> >
> >Det Kevin Vilhelmsen skriver er fulstændigt korrekt
> >MvH Steen
> >Så er den ged barberet
> >
> Ja, når jeg nu har dit ord for det så kan det jo kun være
> knaldhamrende korrekt.............
>
> Det ene af de to links i tråden henviser til en oversigt over fatale
> flyulykker med Aeroflot siden 1990 - og ifølge sitet er der i den
> periode er sket 20 Aeroflotulykker med dødelig udgang. I alt 1.169
> blev dræbt.
>
> Og det skal ses i forhold til, at Aeroflot netop _ikke_ er blandt de
> p.t. 50 største flyselskaber i verden målt på fløjne passagermiles
> (iflg. Aviation-Safetyt.net).
>
>
> Men heldigvis kan I ikke længere risikere at kommer ud at flyve med
> ham her
>
> "The aircraft (Airbus 310) crashed (over Siberia) after a captain
> allowed his child to manipulate the controls of the plane. The pilot's
> 11 year old daughter and 16 year old son were taking turns in the
> pilot's seat. While the boy was flying, he inadvertently disengaged
> the autopilot linkage to the ailerons and put the airliner in a bank
> of 90 degrees which caused the nose to drop sharply. The co-pilot
> pulled back on the yoke to obtain level flight but the plane stalled.
> With his seat pulled all the way back, the co-pilot in the right hand
> seat could not properly control the aircraft. After several stalls and
> rapid pull-ups the plane went into a spiral descent. In the end the
> co-pilot initiated a 4.8g pull-up and nearly regained a stable flight
> path but the aircraft struck the ground in an almost level attitude
> killing all (75) aboard. The aircraft was named Glinka, after Mikhail
> Glinka, the father of Russian music."
> (den mest berygtede flyulykke Aeroflots historie - citat fra
> www.crashdatabase.com)
>
> God tur
>
> Lars
>
>
>
| |
John K (07-02-2002)
| Kommentar Fra : John K |
Dato : 07-02-02 22:20 |
|
> Aeroflot er billigere, man får hvad man betaler for og man kommer fra A
til
> B !!
Det er jeg nu ikke helt enig i at det gælder i det her tilfælde. Da
lønningerne er lavere hos Aeroflot-ansatte kan de også holde prisniveauet
lavere end for eksempel hos andre Europæiske selskaber. Derudover mener jeg
servicen er fint på højde med mange andre selskaber. Jeg fik bedre service
hos Aeroflot end hos Lufthansa.
> Omtalte crash skete 3 uger efter jeg havde fløjet samme rute !!
> Nu flyver jeg ikke aeroflot mere, så ...
Tja... så kan man jo stort set ikke flyve med nogen, da alle større
luftfartselskaber har haft ulykker/crash.
Det er da rigtig nok at Aeroflot har haft en del problemer med styrt, men
det har været på indenrigssiden, hvor der også hovedsageligt anvendes
russiske flytyper.
Mvh
John K
| |
afroman (08-02-2002)
| Kommentar Fra : afroman |
Dato : 08-02-02 15:21 |
|
>Derudover mener jeg
> servicen er fint på højde med mange andre selskaber. Jeg fik bedre service
> hos Aeroflot end hos Lufthansa.
Du har vist været usansynlig heldig så, for mage til sure og tvære mennesker
skal man da vist lede længe efter, det værste er da "Servicen" på selve
Aeroflots kontor (Eller mangel på samme) de er sure/tvære og ikke i stand
til at prøve , eller gøre noget for at hjælpe en, de er der udelukkende
fordi de er ansat der, og de skal være der et vist antal timer !!
> Det er da rigtig nok at Aeroflot har haft en del problemer med styrt, men
> det har været på indenrigssiden, hvor der også hovedsageligt anvendes
> russiske flytyper.
Det siger bare lidt om selvskabets etik, de repererer og vedligeholder kun
de fly på udenrigsruterne forde de skal, da de bliver checket i andre landes
lufthavne...
| |
Kevin Vilhelmsen (09-02-2002)
| Kommentar Fra : Kevin Vilhelmsen |
Dato : 09-02-02 21:25 |
|
> Fra: "afroman" <kim_Afro@hotmail.com>
Snip
>> Det er da rigtig nok at Aeroflot har haft en del problemer med styrt, men
>> det har været på indenrigssiden, hvor der også hovedsageligt anvendes
>> russiske flytyper.
> Det siger bare lidt om selvskabets etik, de repererer og vedligeholder kun
> de fly på udenrigsruterne forde de skal, da de bliver checket i andre landes
> lufthavne...
Som om kapitalisme og etik hænger sammen?
Hovedparten af det tøj vi går med er lavet i kina under miserable forhold
med død og lemlæstelse til følge for de mennesker der producerer det.
Profitmaksimering er ikke kun for vesterlændinge mere, og aeroflot er i
forvejen truet af vestlige interesser hvor man bla spreder rygter om at
piloterne er fulde og lader ders døtrerr flyve. Der er fortalt bedre
vandrehistorier, problemet er bare at nogle åbenbart tror på denne.
Hvad angår kamp for overlevelse og etik har vi desto større problemer, vi
har jo ligesom hvad vi skal have.
Det er fejlagtigt at antage at fly bliver tjekket i fremmede lufthavne, det
er ikke kutyme, der er hverken tid eller mulighed for dette.
Venligst Kevin
| |
John K (06-02-2002)
| Kommentar Fra : John K |
Dato : 06-02-02 19:56 |
|
> For det første er det jo ikke russernes problem at man ikke kan finde ud
af
> at sælge biletter i DK.
> Men om Aeroflot:
> 1) Der er ikke dokumentation for at Aeroflot skulle være mere usikkert at
> flyve med udenrigs. Snarere tværtimod i forhold til hvor meget de flyver.
Ifølge en statistik postet her i Gruppen for nogen tid siden lå de så vidt
jeg husker i den bedre ende.
> 2) Behov for service er meget personligt/privat og bl.a. afhængig af hvor
> man er henne i livet.
- og hvor lang tid man "skal være i luften"
> 3) Der findes ingen helt faste regler med aeroflot, nogle gange er der god
> mad, og nogle gange er der ikke, nogle gange er der sure personaler og
nogle
> gange er der ikke.
Begge de gange jeg har fjøjet med Aeroflot har personalet været flinke nok.
Den ene gang var maden direkte elendig, den anden gang var den helt i top.
> 4) Mine erfaringer er:
> Det er det billigste at flyve med, og de flyver nu airbus, Moskva lufthavn
> er dødsyg, og der er svingende service.
- dog er der ved at være en del butikker der - og den slår ikke Prag's
lufthavn i at være kedelig
> Flyene flyver til tiden, de er sjældent oberbookede, og du bliver ikke
hele
> tiden fostyrret af alle mulige der vil servere alt muligt, hvis man ellers
> kan undvære dette.
Det er efter min mening dejligt.
> Vi flyver ikke aeroflot mere, men vi er også blevet malige, hvis man
ellers
> synes at 1500-2000 kan bruges i indien ,- Bangkok, ho-chi-minh-city
> eller,... ja så kan det jo anbefales.
Jeg vil i hvert tilfælde ikke afholde mig fra at flyve med Aeroflot. Dem har
jeg bedre erfaringer med end Lufthansa.
Mvh
John K
| |
John K (05-02-2002)
| Kommentar Fra : John K |
Dato : 05-02-02 00:05 |
|
-SNIP-
En træls historie, jeg mener dog ikke du kan klandre bureauet for at
lufthavnen i Moskva ikke er lige så spændende som for eksempel Kastrup.
Prøv Airrep. Scandinavia næste gang - fremragende service efter min mening.
Mvh
John K
| |
afroman (05-02-2002)
| Kommentar Fra : afroman |
Dato : 05-02-02 07:42 |
|
> lufthavnen i Moskva ikke er lige så spændende som for eksempel Kastrup.
Lufthavnen var også det mindste problem, mit problem var mere at
billetterne blev dyere end de ville have været ved Thai airways, og konstant
uvished om billetterne en booking der ikke holder på trods af man har
bestilt billetterne 2½ månede i forvejen, ingen information, Dårlig/ingen
service, tvunget til at betale for buissness class dagen før man skal
afsted...!!!
> Prøv Airrep. Scandinavia næste gang - fremragende service efter min
mening.
Flyver de direkte, og kan man starte fra Billund ???
> Mvh
> John K
| |
John K (05-02-2002)
| Kommentar Fra : John K |
Dato : 05-02-02 14:03 |
|
> Lufthavnen var også det mindste problem, mit problem var mere at
> billetterne blev dyere end de ville have været ved Thai airways, og
konstant
> uvished om billetterne en booking der ikke holder på trods af man har
> bestilt billetterne 2½ månede i forvejen, ingen information, Dårlig/ingen
> service, tvunget til at betale for buissness class dagen før man skal
> afsted...!!!
Jeg blev sat på Buissness Class til ordinær pris fordi der var overbooket -
der var ingen problemer der.
Men jeg vil helt klart give dig ret i at informationen fra bureauets side
har været virkelig dårlig.
> > Prøv Airrep. Scandinavia næste gang - fremragende service efter min
> mening.
>
> Flyver de direkte, og kan man starte fra Billund ???
De booker bare billetterne hos flyselskabet - men jeg sparede 800 kroner ved
at købe min flybillet igennem dem istedet for hos Aeroflot direkte.
Mvh
John K
| |
Pernille og Kennet (10-02-2002)
| Kommentar Fra : Pernille og Kennet |
Dato : 10-02-02 00:34 |
|
"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c5f13da$0$268$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> -SNIP-
>
> En træls historie, jeg mener dog ikke du kan klandre bureauet for at
> lufthavnen i Moskva ikke er lige så spændende som for eksempel Kastrup.
>
Det er også en urimelig sammenligning. Kastrup er en af de bedste i verden,
og Moskva nok en af de ringeste. Specielt hvis man har en af de lange nætter
mens man venter på et fly til eller fra Kahtmandu. Uvenlig betjening og
ingen steder at sove. Desuden en masse suspekte personer.
Kennet
| |
John K (10-02-2002)
| Kommentar Fra : John K |
Dato : 10-02-02 02:08 |
|
> Det er også en urimelig sammenligning. Kastrup er en af de bedste i
verden,
> og Moskva nok en af de ringeste.
Så har du aldrig oplevet Prag's lufthavn...
> Specielt hvis man har en af de lange nætter
> mens man venter på et fly til eller fra Kahtmandu. Uvenlig betjening og
> ingen steder at sove. Desuden en masse suspekte personer.
Mine oplevelser af Moskva's lufthavn er nu ikke så slemme, som flere andre
åbenbart oplever den.
Tolderne var der generelt ikke meget spræld i, men derudover var folk da
hjælpsomme - også uden at tigge penge for det.
Butikkerne var dyre, men det er vist gældende for stort set alle lufthavne.
Mvh
John K
| |
Pernille og Kennet (10-02-2002)
| Kommentar Fra : Pernille og Kennet |
Dato : 10-02-02 13:14 |
|
> Mine oplevelser af Moskva's lufthavn er nu ikke så slemme, som flere andre
> åbenbart oplever den.
>
> Tolderne var der generelt ikke meget spræld i, men derudover var folk da
> hjælpsomme - også uden at tigge penge for det.
> Butikkerne var dyre, men det er vist gældende for stort set alle
lufthavne.
>
Problemet med den lufthavn er, at man ofte er der om natten på vej fra
Europa til Østen. På det tidspunkt er lufthavnen mørk og forladt, og der
overnatter en hel del skumle personer. Desuden er gulvet meget koldt, og man
bliver jaget væk fra de få områder hvor der er gulvtæpper. Desuden er der
næsten ingen hjælp at få. Vi var lige ved at misse vores fly kl. 04.00 om
morgenen. Kun tilfældigt opdagede vi, at man var ved at borde. Ingen udkald
eller noget. Det skal siges, at flyet skulle være fløjet kl. 01.00, så vi
havde ingen ide om, at det lige pludseligt skulle afsted.
Butikkerne åbnede først kl. 09.00 og der skulle vi videre på vores
returrejse.
Kennet
| |
bamsefarr (08-02-2002)
| Kommentar Fra : bamsefarr |
Dato : 08-02-02 22:39 |
|
hejsa
Ja jeg har kun en klage over aeroflot og den er grunden til jeg ikke mere
rejser med dem,det er fordi min kuffert 2 gange er blevet gennemrodet og de
har stjålet fra mig.det gider jeg ikke.Det bliver gjort i tiden mens man
venter i moskva.ellers er det helt okay at rejse med Aero flot gode fly,god
service
venlig hilsen manse
"afroman" <kim_Afro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a3mg60$b7v$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil gerne advarer alle mod et billet booking bureau der hedder "Travel
> world around" i Odense, da de ikke aner hvad de har med at gøre. Læs
> venligst historien her under...!!!
>
> Da jeg midt i oktober fandt ud af at jeg gerne ville en tur med
familien
> til Thailand, tog jeg kontakt til "Travel world around" for at høre priser
> på flybilletter. Det lød også til at være rimeligt hvad de forlangte, til
> trods for at det var med Aeroflot, og at man havde en mellemlanding i
> Moskva, så jeg sagde at jeg gerne ville have en afrejse fra Dk omkring d.
> 26-30 December. Han ville så finde ud af i løbet af de næste par dage,
> hvilken dag jeg kunne komme med....
>
> Han ringede så igen efter et par dage og svarede så at der allerede nu
> var overbooket den 26. 27. & 28. men der var stadig en del pladser den 29.
> så om jeg ville have billetter der... Ja, svarede jeg så det skulle han
nok
> gå ind og booke med det samme, og hvis jeg så kunne faxe en kopi af
passene
> over så de fik de rigtige navne på billetterne så ville det være fint, det
> gjorde jeg så, og ugen efter gik jeg så i banken for at overføre penge til
> dem. Så hører jeg ikke fra ham i lang tid, så ringer jeg over til ham for
at
> høre om vores billette snart var på vej, han svarer så at der var lidt
> problemer med et af navnene så de var sendt tilbage for at blive rettet
(Til
> trods for at manden fik fax af alle passene, lykkedes det alligevel at
lave
> kludder i det). men jeg bærer over med ham, så hører jeg ikke fra ham igen
> før der er ca. 3 uger til vi skulle afsted, han ville bare lige ringe for
at
> sige at han ikke var på kontoret de næste par uger , men hans søn skulle
nok
> være der istedet for ham. Så spørger jeg så igen til billetterne, og han
> svarer at de var på vej, så dem havde jeg snarest. Fint tænker jeg så og
> venter stadig på billetterne for at få lidt informationer om selve rejsen
&
> rejsetidspunktet, hvilket han ikke kunne give mig før han havde
> billetterne...
>
> Da der så er gået yderligere en uge, og jeg stadig ikke har modtaget
> nogle billetter, ringer jeg så igen til kontoret,men forgæves i et par
dage,
> der var simpelthen ingen på kontoret... Så den 23. December ringer hans
søn
> så at han havde ikke modtaget vores billetter endnu, men han håbede på at
få
> dem den 27. december så han kunne nå at sende dem. Men han ville ringe til
> mig igen mandag d. 25. med alle oplysninger, for det kunne han ikke lige
> svare mig på endnu. Jeg spørger ham så efter hvad tid vi skulle flyve fra
> Kastrup, det ved han ikke men det ville jeg få yderligere info om mandag.
> Han ringer ikke igen mandag, men først torsdag for at fortælle at der var
> gået noget galt i bookingen, så hvis vi stadig ville afsted så blev vi nød
> til at opgradere billetterne til buisness class, og det ville så blive en
> mer' regning på 4200,- om jeg stadig ville have rejsen, de ville så være
så
> venlige at betale de 1200,- af mer' prisen på buisness class da han godt
> kunne se at det var en "lidt" uheldigt det hele. det gik jeg så under
> kraftige protester så med til da jeg ellers ikke anede hvordan vi skulle
> komme afsted. Jeg spørger ham så igen hvad tid flyet gik fra lufthavnen,
til
> dette svarer han så kl 14.30 og mine billetter ville så ligge klar til mig
> på Aeroflots kontor i Kastrup lufthavn samme dag som vi jo skulle rejse.
Vi
> ankommer så til Kastrup lufthavn om morgenen da vi så igen skulle have et
> chok, først og fremmest gik flyet ikke kl. 14.30, med 12.15 . Da jeg skal
> hente billetterne, og betaler de 3057,- finder jeg så ud af at det kun er
de
> 2 ud af 3 billetter der er opgraderet til buisness class, det ville sige
at
> den ene af os skulle sidde på økonomi klasse. Det brokkede jeg mig så til
> den tvære Aeroflot dame der sad på Aeroflots kontor, men det hverken kunne
> hun , eller ville hun gøre noget ved, selv om der kun var 6 personer på
> buisness class... Da vi så kom til Moskva kunne 2 af os så gå ind i VIP
> loungen og spise, og den 3. måtte selv finde ud af noget med noget mad....
>
> Da vi så skulle hjem igen var der på Økonomi klasse alle sammen, og vi
> havde fået tildelt forskellige pladser i flyet , så vi ikke sad samlet, vi
> skulle vente 8 timer i Moskva, som er verdens kedeligste lufthavn, hvilket
> vi heller ikke på noget tidspunkt var blevet oplyst om... Men heldigvis
> kunne de ikke spolere opholdet i Thailand, som var pragtfuld.
>
> Men til sidst et godt råd.... Brug ALDRIG "Travel world around" da de ikke
> har sans, eller forstand på at sætte en rejse op. Næste gang bliver det
med
> Thai air, som flyver direkte, og hvor servicen er i top.
>
> Venligst Kim
>
>
| |
|
|