Espalliering af træer
Fra : Jes Eriksen

Dato : 04-02-02 18:06

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at bruge espallierede træer i stedet for en hæk
lang min terrasse.

Men da jeg aldrig før har prøvet dette har jeg naturligvis et par spørgsmål.

- Hvilke træer er egnede
- Hvor høje skal træerne være
- Hvor langt skal der være mellem grenene der bindes op
- Hvor langt skal der være mellem træerne
- Giver de overhovedet noget læ og skærmer for udsyn
- Kan de tåle blæst (bor på en bakketop)

Jeg regner med at jeg i hver ende vil sætte nogle pæle i jorden og herfra
trække stålwirer. Skal der også være en pæl i midten når det drejer sig om
10 - 12 m?

mvh/Jes