Skøde på hus
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-02-02 17:50

Hvad gør man hvis skødet til ens hus er blevet væk?

Hvordan får man et nyt/andet og er det noget der koster en helt masse?

Hilsner
Lisbeth

Fra : Henning Makholm

Dato : 04-02-02 18:21

Scripsit "Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com>

> Hvad gør man hvis skødet til ens hus er blevet væk?

Lader som ingenting?

Ellers går man på tinglysningskontoret og får - mod betaling af en
retsafgift på vist 175 kr - en udskrift af den genpart af skødet som
de har.

Hvad skal du bruge skødet til?

--
Henning Makholm "*Jeg* tænker *strax* på kirkemødet i
Konstantinopel i 381 e.Chr. om det arianske kætteri..."

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-02-02 18:26

KLIP

> Hvad skal du bruge skødet til?

Mon ikke til enten salg af ejendommen eller låneomlægning.

Ellers er der vel ikke meget ved at sidde og læse i sit skøde?

Hr. Bjørn

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-02-02 18:52

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mon ikke til enten salg af ejendommen eller låneomlægning.
>
> Ellers er der vel ikke meget ved at sidde og læse i sit skøde?

Det var til et nyt lån, men nu HAR jeg alligevel fundet originalen

Men rart at vide at det KAN lade sig gøre at få et nyt, hvis det skulle
forsvinde en anden gang.

Tak for hjælpen!

Hilsen
Lisbeth

Fra : ab

Dato : 05-02-02 14:48

Er der nogen der kan fortælle, hvor begrebet "gyldig legitimation" i
tinglysningssammenhæng er beskrevet ?

ab