Delphi: Kommunikere med iCQ? api?
Fra : merlin

Dato : 04-02-02 14:32

Hej,

Jeg vil gerne kunne kommunikere med ICQ, således at jeg har et program der
ser om ICQ er åbent og hvis det er, så skal det få en liste over de numre på
listen der er online og den der ikke er. Eller bare noget lignende.
Eller kort sagt, er min problem at jeg skal lave et program der kan trække
contact listen ud af ICQ.
Enten fra selve ICQ programmet mens det kører. Eller fra databasefilerne ICQ
bruger til at opbevare listen i.
Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig!

Mvh
Thomas

Fra : Splatman

Dato : 05-02-02 19:44

Har engang fundet et komponent på Torry... kig der...

Fra : merlin

Dato : 05-02-02 22:33

> Har engang fundet et komponent på Torry... kig der...

Jeg har kigget uden held.
Hvad skal jeg lede efter?
Har du et navn på den?
Dog er jeg mest interesseret i selv at kunne gøre det uden brug af
komponenter, men hvis det er det der skal til er der jo ikk noget at gøre
ved det.

Fra : SaXoN

Dato : 05-02-02 23:29

så noget på www.delphi3000.com med icq. Jeg har dog aldrig prøvet det og kan
derfor ikke sige om det virker...

// Michel

Fra : Splatman

Dato : 07-02-02 20:17

Ka ik husk navnet! og hvad du skal kig under... måske var det et eksempel
(sources/apps)... kig under dem...

Fra : Byrdal

Dato : 05-02-02 23:27

Tag et kig på www.icq.com\api

Fra : merlin

Dato : 07-02-02 14:22

> Tag et kig på www.icq.com\api

Tak for det. Det ser ud som spændende gonatlæsning
Det var lige det jeg havde brug for!