GSXR 750 T
Fra : John

Dato : 04-02-02 14:14

Jeg overvejer at købe subjekt fra 1996. Jeg kan huske at der er en del der
har omtalt den som et bøttejern og ikke har været særligt begejstret for
maskinen. Hvad er det som folk ikke kan lide ved den? Jeg har prøvekørt en
og fandt mig egentlig ganske godt tilpas på den. Det eneste som jeg synes
var dårligt var vindbeskyttelsen - lige i hovedet med det hele.

Den jeg har kig på er monteret med en yoshimura rs3 potte og maskinen kører
fint, med et svagt hul i momentkurven. Sælger vil have 95.000 kr. for den.
Den skal synes, har et lille mærke i lakken, har kørt 24000 km og fremtræder
pæn og rimeligt velholdt. Den er i guld/sort lakering.

Hvad er en rimelig pris for en sådan maskine efter jeres mening? Jeg har set
en ved en forhandler til 99.900 som i det store og hele er svarende til den
jeg har prøvet.

Jeg har generelt fint forstand på mc, så jeg er mest ude efter om jeg
risikerer at købe en som vil være svær at komme af med senere, fordi der er
ingen andre der vil eje den......og om prisen er helt ved siden af.

Med venlig hilsen
Teo ( teo_dkAThotmail.com)

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 04-02-02 22:45

> [...]
er
> ingen andre der vil eje den......og om prisen er helt ved siden af.

Har ingen erfaring med modellen, men med hensyn til senere at sælge den kan
jeg da sige, at jeg personligt mener man får meget mc for pengene. Den er jo
faktisk ikke dyrere end en 600cc af samme årgang, og køreegenskaberne vil
jeg alt andet lige forvente er bedre for 750'eren på grund af mere
sofistikeret affjedring, samt at der jo var tale om Suzukis topmodel på
daværende tidspunkt. I modsætning til 600cc, som efter min opfattelse er
maskiner bygget med salgspris som en vigtig parameter, er det min
opfattelse, at Suzuki satte alle sejl til i '96 for at overgå 'bladen med en
fed 750'er. Så uden nogensinde at have kørt modellen er det da en cykel, jeg
sagtens kunne overveje at investere i om et par år.

Anders

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-02-02 22:54

"Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> I modsætning til 600cc, som efter min opfattelse er
> maskiner bygget med salgspris som en vigtig parameter
Det er jeg ikke helt enig i. 600 klassen er den hvor konkurransen er hårdest
og hvor utviklingen går hurtigst. '96 Gixxer er forsåvidt utmerket, omend en
smule nerrvøs. Om den kjører bedre enn de beste 600 av samme årgang er
heller tvilsomt.

Et ankepunkt mot '96 modellen må være den manglende innsprøytning, som kom i
'97 eller '98. Det gav bl.a et bedre mellomområde, hvilket gjorde den
vesentlig enklere å kjøre.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-02-02 08:39

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3mvpn$7au$1@sunsite.dk...

> [...]
en
> smule nerrvøs. Om den kjører bedre enn de beste 600 av samme årgang er

Jørund opfat ikke dette negativt, men ka du ikke lige oversætte "av samme
årgang er heller tvilsomt." det der norsk er nu noget mærkeligt noget..

> Et ankepunkt mot '96 modellen må være den manglende innsprøytning, som kom
> '97 eller '98. Det gav bl.a et bedre mellomområde, hvilket gjorde den
> vesentlig enklere å kjøre.

Hmm nu er den manglende indsprøjtning (fra ´´98) ikke det værste, men
derimod at ´´96 modellen havde lidt børnesygdomme (dog bør de alle være
rettet nu så mange år efter) der var noget med stemplerne der kunne finde på
at kysse ventilerne.. Nu kører jeg som sagt selv ´98 600. Men har også haft
en 97/99 750 (97, men med 99 sprøjtmotor) og huha en cykel.. std. syntes jeg
ikke så godt om sprøjt.versionen (har prøvet 2forskellige som føltes mere
"omgængelige" end min 600) hvorimod den 750 som jeg i søndgs solgte til
Peder Eskildsen må siges at være hidsig.. ikke også Peder?

Nej pjat til side, 750SRAD er en fed maskine, eller rettere SRAD generelt er
nogle lækre maskiner hvis man altså er til Sports mc, med stort S. Der er
meget lidt komfort på dem, samlekvaliteten er for suzuki at være over
gennemsnittet, men selvf. er det jo stadig zuki´er. Jeg har været, øhh er
glad for min 600, men vil dog næste gang der skal købes sportsmc have en 750
med sprøjt (gerne med yushimura knaster, PC-II og med 600 kitgearkasse til
sprintløb)

Min vudering, de koster det samme som en blade, men er mere rendyrkede,
lettere, og MEGET hurtiger. Men ok de har nemt til headshakes, en
tankslapper kan også forekomme. Men til de priser de handles idag er de et
kanon tilbud. Og nuvel er der kommet SK1/2 modeller. Men for meningmand tror
jeg ikke på at merudgiften på 70K fra ny, vil kunne give propertionelt
større oplevelser. man skal i forvejen være meget rutineret hvis man skal
finde grænsen på en SRAD.

Nu skal jeg desværre af økonomiske grunde have skiftet min 600 til en lidt
mere touringpræget maskine (det er SRAD IKKE!!!) da jeg ikke har råd til at
have begge cykler lige nu. Men til ´03 sæssonen er jeg helt klart at finde
på en SRAD igen.. Og med hensyn til gensalg, tror jeg efterhånden de er ved
at finde et prisleje hvor de ikke rigtigt falder mere i pris (vil ikke
hænges op på det, men se f.eks. RF600 de ligger alle omk. 65-70Kkr.)

-
Morten Dahl
GSXR600, snart til salg

Fra : Peder

Dato : 05-02-02 09:29

On Tue, 5 Feb 2002 08:39:03 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:
> [...]
>"omgængelige" end min 600) hvorimod den 750 som jeg i søndgs solgte til
>Peder Eskildsen må siges at være hidsig.. ikke også Peder?
Ehm jo. Mine udtalelser omkring 750'eren baserer sig desværre på et
ret spinkelt statistisk grundlag, men jeg skal indrømme, at jeg
nærmest husker min Mille som godmodig i forhold til nyligt indkøbte
cykel.
Den smule jeg har prøvet FireBlade holder nok heller ikke til
sammenligning. Den føltes et blød og venlig i forhold til Mille og i
særdelshed Suzi, men mon ikke opsætning/affjedring påvirker ens
dømmekraft en del. Hvis jeg skal sammenligne de tre, ville jeg
insistere på ens opsætning...

--
Peder m/Suzi

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-02-02 09:53

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Jørund opfat ikke dette negativt, men ka du ikke lige oversætte "av samme
> årgang er heller tvilsomt." det der norsk er nu noget mærkeligt noget..

Hva jeg forsøkte å si, var at de beste 600 maskinene fra '96 nok har minst
like gode kjøreegenskaper som en '96 GSX-R.

> Hmm nu er den manglende indsprøjtning (fra ´´98) ikke det værste, men
> derimod at ´´96 modellen havde lidt børnesygdomme (dog bør de alle være
> rettet nu så mange år efter)
Sant nok.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-02-02 10:32

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3o6cv$g03$1@sunsite.dk...

> "Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
>
> Hva jeg forsøkte å si, var at de beste 600 maskinene fra '96 nok har minst
> like gode kjøreegenskaper som en '96 GSX-R.

Ja nu er 600 og 750 jo samme maskine (USD gaffel og anden bagsvinger,
6bagfælg, men ellers..) Men det var som mere sætningen "er heller tvivlsomt"
der lød som en stavefejl, men ok

750 er efter min mening ligeså "skarp" som min 600, bare med meget mere
kraft. Og nu har jeg jo haft det bedste grundlag for at sammenligne de 2
maskiner..

-
Morten

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-02-02 10:54

> Men det var som mere sætningen "er heller tvivlsomt"
> der lød som en stavefejl, men ok
Var det ordet "heller" som var forvirrende. Ville det gi mere mening hvis
jeg hadde skrevet "er nok tvilsomt?"

> 750 er efter min mening ligeså "skarp" som min 600, bare med meget mere
> kraft. Og nu har jeg jo haft det bedste grundlag for at sammenligne de 2
> maskiner..
Den opprinnelige kommentar var, at 600'ene var budgetmaskiner og, at
750'eren nok derfor hadde bedre kjøreegenskaper. Det var det jeg ikke var
helt enig i.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-02-02 11:45

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3o9vu$su6$1@sunsite.dk...

> "Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
> Var det ordet "heller" som var forvirrende. Ville det gi mere mening hvis
> jeg hadde skrevet "er nok tvilsomt?"

Nemmerlig, det var det der forvirrede mig lidt ..

> Den opprinnelige kommentar var, at 600'ene var budgetmaskiner og, at
> 750'eren nok derfor hadde bedre kjøreegenskaper. Det var det jeg ikke var
> helt enig i.

OK, nej budgetmaskiner kan man jo ikke ligefrem kalde 600 klassen nu om
dage, det er nok nærmere ved at udvikle sig til en exotisk klasse. Med det
mener jeg at det jo langtfra kun er købsprisen der afgør om folk køber 1L
mask. eller 600cc, men mindst ligeså meget forsikringen, og derfor får 600cc
maskinerne meget stor opmærksomhed fra fabrikanterne for at tvinge maks
ydelse (både eff. men også undervogn/håndtering og looks) ud af den populære
klasse..

-
Morten Dahl

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 05-02-02 21:16

> OK, nej budgetmaskiner kan man jo ikke ligefrem kalde 600 klassen nu om
> dage, det er nok nærmere ved at udvikle sig til en exotisk klasse.

Jeg fastholder nu stadig min holdning til, at 600 klassen er bygget med
henblik på at tilbyde så meget som muligt indenfor en prisramme. Eksempelvis
tror jeg kun det er prisen der gør, at vi ikke ser powervalves, titanium
udstødninger og usd gafler på 600cc cykler, ligesom det jo først er indenfor
de sidste par år, at samtlige kombetanter i klassen er begyndt med alu stel,
noget som har været standard i de store klasser (og i 400cc for den sags
skyld) siden starten af halvfemserne.
Dette er ikke ment som en nedgøring af 600cc sportsmaskiner, personligt
kunne jeg sagtens være lykkelig for en decideret discount cykel som en 600
fazer, jeg forsøgte egentlig bare at hjælpe manden
Anders

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-02-02 22:17

> [...]
stel,
> noget som har været standard i de store klasser (og i 400cc for den sags

Jeg kan ikke helt se hvordan dette påvirker min kommentar i min tidligere
posting.

Intet av det du skriver over gir belegg for å hevde at en '96 Gixxer har
bedre kjøreegenskaper enn de beste i 600 klassen av samme årgang. Ei heller
avfjedringskomponenter av vesentlig høyere kvalitet. USD gaffel er i seg
selv ingen garanti for at gaffelen er god, R1 i standardutførelse er et godt
eksempel herpå. Sammenligner man f.eks. en GSX-R 600 og en 750 er det, med
unntak av motoren, stort sett ingen andre forskjeller enn forgaffelen. Og
det alene gjør ikke sykkelen vesentlig bedre. At man så kan ha lyst på en
750 fremfor en 600 er en helt annen sak.

JS

Fra : Armand

Dato : 06-02-02 19:13

<origo@earthling.net> skrev i en news:a3pi1f$3rt$1@sunsite.dk...

> "Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote in message
Gixxer
årgang.

Std. 600-klassen (SS600) i RoadRacing har forlængst fortrængt den ellers
populære std. 750-klasse (Supersport). Og dette kun ved at køre 7½'erne
op,
hvorfor der ikke var nogen der så noget i at få jord på en 7½'er og
derfor
valgte en anden klasse (at købe materiel til)!
Som det ser ud lige nu, er det Superbike (á frit tunede 7½'ere!) der
står for skud - især på de snavreste baner (hvoraf der er et overtal i
RR-DM'et).

Kun med undtagelse i acceleration og topfart i std. gearing ér 600'erne
7½'erne overlegne. Og dét er kun ved grønt lys "på gaden" at det kommer
frem (der er i forvejen dårligt plads til at spinde en 600'er helt ud
til topfart selv på motorvej!)!
Endvidere skal det ikke være en særlig gammel 7½'er, førend at den får
topfarts-jord af en ny 600'er :-/

600'erne ér sagen!!!

--
Armand.
(der forøvrigt mener at 600'ernes popularitet kommer af at 100 HK i

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 06-02-02 23:37

> [...]
heller
> avfjedringskomponenter av vesentlig høyere kvalitet.

Ok, jeg overgiver mig.

> At man så kan ha lyst på en
> 750 fremfor en 600 er en helt annen sak.

Jeps, men min originale pointe helt tilbage i første post var vidst bare, at
jeg syntes det er billigt, når man kan få 750 til ca samme penge som
600'eren af samme årgang. Dette mener jeg stadig, selv om jeg nu er blevet
overbevist med hensyn til den manglende forskel i køreegenskaber.

Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-02-02 01:24

I et anfald af ekstremt overmod skrev Lisbeth & Anders:

> Dette er ikke ment som en nedgøring af 600cc sportsmaskiner, personligt
> kunne jeg sagtens være lykkelig for en decideret discount cykel som en 600
> fazer......

Discountcykel... det må du sgu ikke kalde den!!!
--
mvh Jes Vestervang - med Fazer siden i fredags
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 06-02-02 23:32

>Discountcykel... det må du sgu ikke kalde den!!!

Discount på den fede måde: En fed cykel til en pris hvor almindelige
mennesker måske har en chance.
Tillykke med den forøvrigt.
Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-02-02 00:12

> 600

> Discount på den fede måde: En fed cykel til en pris hvor almindelige
> mennesker måske har en chance.>

Hm, nå... Så lad gå da

> Tillykke med den forøvrigt.

Tak, tak

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 06-02-02 06:57

"Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fastholder nu stadig min holdning til, at 600 klassen er bygget med
> henblik på at tilbyde så meget som muligt indenfor en prisramme.

Ja men det har du jo også lov til

> [...]
stel,
> noget som har været standard i de store klasser (og i 400cc for den sags

LLige netop gixxeren har samme stel som 7½ (som Jørund allerede har påpeget)
Og det er mig bekendt Alu >banker hammeren i stellet.AVI< jo sandelig ja..
og såvidt jeg husker gælder det samme for ZX6, Yamaha YZF600 thundercat(og
forgående FZR?) så de sidste par år er nok så meget sagt.

> Dette er ikke ment som en nedgøring af 600cc sportsmaskiner, personligt
> kunne jeg sagtens være lykkelig for en decideret discount cykel som en 600
> fazer, jeg forsøgte egentlig bare at hjælpe manden

Nu er det jo nok heller ikke ligefrem rigtigt at sammenligne
Fazer,bandit,usugi RF600 og andre (sports) touringmaskiner med rendyrkede
ræsere. Nej sammenligningen gik på Gixxer600/750 og nu 1000. R6 / R1 og ZX6
/ ZX7. Og lige netop på Kawa fronten er der da sket en hel del mere i 600cc
udvikling end i 750cc (ikke et ondt ord om ZX7R) så jeg har rimeligt svært
ved at se belæg for dine udtalelser. Men tendensen fra sidste i 90´n har jo
været 600 og 900cc. Det var faktisk kun Suzuki og Kawa der stadig havde 7½
ræsere på programmet(holder lige R7) ude.

Og med mindre man er MEGET rutineret tror jeg nu ikke man får (flere)
begrænsninger med undervognen på en 600cc end en 750cc.Og er man endelig så
rutineret, tjae så er man alligevel ude at investere i ny bagdæmper og
gaffel optimering (hvis ikke udskiftning).

Min påstand er at man kan tage en hvilken som helst chaufør. Tage 2 gixxere
en 600 og en 750 (gerne droslet til 98HK begge to, kan fåes i tyskerland),
smide dem på Djursland med langsiden lukket. og så vil omgangstiderne være
så marginale, at det for en gadecykkel er ren barteori, og her er vi jo nok
ved sagens kærne, barsnakken og min er større end din....

Jeg har sidste efterår haft 750 affjedringen ovre på min 600 (dog uden at
være på bane) og følte ikke at det var et MUST_have på 600.. ikke engang de
6stemplede kalibre tog bedre ved en mine 4stemplede.

Lige et sidste spørgsmål, har du nogensinde prøvet en af de rendyrkede 600 ?

-
Morten Dahl
- der selv gerne vil opgradere til 750, men det for kræfternes skyld

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 06-02-02 23:16

> [...]
> og såvidt jeg husker gælder det samme for ZX6, Yamaha YZF600 thundercat(og
> forgående FZR?) så de sidste par år er nok så meget sagt.

Thundercat er vist et alu lookalike udført i stål, hvilket er en af grundene
til at den er relativt tung. Ellers har du ret.

> [...]
nok
> ved sagens kærne, barsnakken og min er større end din....

Helt enig.

> Lige et sidste spørgsmål, har du nogensinde prøvet en af de rendyrkede 600
?

Niks, men min aldeles ydmyge CB500 har sgu bedre køre egenskaber, end jeg er
mand for at udnytte, selv på en bane. For lige at forsvare mig lidt, så er
min pointe ikke, at 600cc maskiner er dårlige, for jeg er helt enig i, at de
er bedre end de fleste førere, mig selv inklusive. Pointen var bare, at jeg
tror 600cc maskiner bygges med større hensyntagen til prisen på gaden, end
åben klasse sportsmaskiner. Nu er det så meget muligt, at gsxr 600 og 750 af
samme årgang er nærmest identiske cykler, og de vil jo så nok køre meget
ens. Men fik jeg valget mellem eksempelvis en RC30 og en CBR600F1 til samme
pris, så blev jeg nok 750' kører . At situationen for suzuki så er en
anden er jeg så efterhånden blevet opmærksom på.
Anders

Fra : origo@earthling.net

Dato : 06-02-02 23:35

> . Men fik jeg valget mellem eksempelvis en RC30 og en CBR600F1 til samme
> pris, så blev jeg nok 750' kører .

Fikk jeg valget mellom en R7 og en R6 til samme pris, var jeg nok heller
ikke i tvil

Men det er ikke sakens kjerne, jeg tror blot det var din kommentar om at
"kjøreegenskapene må forventes å være bedre for 750'eren på grunn av mere
sofistikert avfjedring" som ikke helt holder, og som det blir opponert mot.

JS

Fra : Morten Dahl

Dato : 07-02-02 07:57

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3sau5$5og$1@sunsite.dk...

> "Lisbeth & Anders" <ll_ako@mail1.stofanet.dk> wrote in message

Nu er det jo grundlæggende også en nooget anderledes sammenligning end
mellem 2stk. 2002 sportsmaskiner (savr til anders) Men ok lad nu det ligge

> Fikk jeg valget mellom en R7 og en R6 til samme pris, var jeg nok heller
> ikke i tvil

Høh høh, lige netop Yamaha R6/7 er jo undtagelsen der bekræfter reglen, men
man kan vel også købe både en R6 og en R1 for prisen af en R7 ? Men nøjer
hvor ku den være sjov at prøve, gerne en vis Rene P´´s maskine..

> [...]
> "kjøreegenskapene må forventes å være bedre for 750'eren på grunn av mere
> sofistikert avfjedring" som ikke helt holder, og som det blir opponert

Jeg tror han hr "overgivet" sig.. Men nu er jeg egentlig ret tændt på ideen.
2stk Gixxer SRAD. den ene med 98HK 600cc (tysk drossel) den anden (også 98Hk
tysk model) en 750 af samme årgang. Find en pilot med noget track erfaring,
hmm hvor mon man finder sådan en der vil bruge en eftermiddag? og så en
passende bane, Knustorp måske, og så sammenligne tider..

-
Morten Dahl

Fra : origo@earthling.net

Dato : 07-02-02 08:23

> Høh høh, lige netop Yamaha R6/7 er jo undtagelsen der bekræfter reglen,
Egentlig er sammenligningen nok like relevant som tilfellet RC30 og CBR600?

> [...]
> hmm hvor mon man finder sådan en der vil bruge en eftermiddag? og så en
> passende bane, Knustorp måske, og så sammenligne tider..

På Knutstorp tror jeg ikke 750'eren har noen fordel, heller ikke om den
hadde full effekt.

JS

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-02 19:04

Hej!
Jeg købte i 96 en helt ny gul 750 T. Jeg har også haft problemer med at
stemplerne gik for hårdt i topstykket. Det skete ved ca. 8000 km. men blev
dækket på garantien. Der ud over har jeg været meget tilfreds med min
Suzuki. Den styrer/bremser rigtig godt. Der kommer dog en del vind ind på
føren, men dette kan hjælpes med et lidt højre kåbeglas. Ang. prisen så tror
jeg godt det kan lade sig gøre at finde en der er lidt billigere
(80-85000.-). Jeg har dog ikke min mere, da den blev byttet ud i 2000 med en
helt ny Fireblade, der for mig er den bedste motorcykel jeg nogensinde har
prøvet.

Hilsen Brian

Fra : John

Dato : 05-02-02 19:14

Kender du nogen eksempler på at den er blevet handlet til 80-85.000?? Jeg
mener også at den jeg har kig på bør være lidt billigere når jeg kan finde
en hos en forhandler til lige under 100k.

Og er der nogen, der kender nogen, der kender nogen osv... som har en sådan
mc de vil af med så kunne jeg jo være interesseret.... :)

Tak for svarene forøvrigt

Teo

Fra : Morten Dahl

Dato : 06-02-02 06:37

> [...]
sådan
> mc de vil af med så kunne jeg jo være interesseret.... :)

John prøv lige at smide mg en mail på morten@mekasign.dk

-
Morten Dahl
lige solgt sin 7½ gixxer