S-vhs tv out med ati Rade On
Fra : Jesper D* Mikkelsen

Dato : 04-02-02 12:39

hjælp!

Jeg kan se at mange bruger tv-tool, men findes der noget der kan
bruges til RadeOn?

jeg får kun sort/hvid billede på mit s-vhs udgang pga fjernsynet.

på forhånd tak.

Jesper

Jespermikkelsen@image.dk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-02-02 12:53

Jesper D* Mikkelsen wrote:

> hjælp!
>
> Jeg kan se at mange bruger tv-tool, men findes der noget der
> kan bruges til RadeOn?
<snip>

Her er et par sider du kan få glæde af, jeg ved ikke om de har
et util du kan bruge, men du kan altid prøve at spørge i
Rage3D's forum.

http://www.rage3d.com

http://www.rageunderground.com

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-02-02 14:53

"Jesper D* Mikkelsen" <jespermikkelsen@image.dk>:
> Jeg kan se at mange bruger tv-tool, men findes der
> noget der kan bruges til RadeOn?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, det skal dog
bruges til et VIA ProSavage KN133:
<http://makeashorterlink.com/?T21012F5>

> jeg får kun sort/hvid billede på mit s-vhs udgang pga
> fjernsynet.

Det eneste der umiddelbart hjælper er at invistere i denne:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>
Min bror har ihvertfalt købt en til sin bærbar.

Venligst
Mikael

Fra : [DK]TaReC

Dato : 04-02-02 18:07

Grunden til at du kun kan få sort/hvid billed er at dit fjernsyn ikke
understøtter s-vhs via scart.

Derfor er du tvunget til at bruge din composite-udgang på grafikkortet til
tv-out... og derfor får man en dårlig kvalitet

vh "been there - done that"

Fra : Madsen

Dato : 04-02-02 18:15

[DK]TaReC skrev:

> Derfor er du tvunget til at bruge din composite-udgang på
> grafikkortet til tv-out... og derfor får man en dårlig
> kvalitet

Dårlig ved jeg nu ikke. Jeg kører med et Matrox G400 Max lige for
øjeblikket og da mit tv ikke har s-video-understøttelse, kører jeg
også med composite, men vil da vove at påstå at billedet er noget
flottere end f.eks. almindelige tv-programmer via antennen eller
den analoge parabol er.

S-video _har_ et bedre billede end composite, men ligefrem at kalde
composite-signalet dårligt, er lidt overdrevet IMHO.

Madsen.

Fra : [DK]TaReC

Dato : 04-02-02 22:44

okey. jeg er enig med dig i så langt som at sige at i spil og til film er
composite udemærket, men til general brug er det ikke noget at råbe hurra
for.

derimod synes jeg svhs er en del bedre til at vise tekst. men jeg har
desværre heller ik et tv der kan klare svhs via scart

Fra : Madsen

Dato : 04-02-02 23:01

[DK]TaReC skrev:

> okey. jeg er enig med dig i så langt som at sige at i spil og
> til film er composite udemærket, men til general brug er det
> ikke noget at råbe hurra for.

Nej det kan vi godt blive enige om, men jeg vil heller ikke mene at
et tv er beregnet til normalt computerarbejde, (hvad det så end
dækker over.) Jeg ville nødig sidde og læse alt for meget tekst på
et tv f.eks. Det er opløsningen på et normalt tv alt for lav til
efter mine mening.

> derimod synes jeg svhs er en del bedre til at vise tekst.

Det kommer nok til at stå skarpere end composite ja, men stadig
uldent sammenlignet med en god monitor med en høj opløsning.

Madsen.

Fra : Jesper D* Mikkelsen

Dato : 04-02-02 23:42

Tak for tippene.
Desværre er der slet ikke composite out på kortet. Jeg kan dog ikke
umidelbart finde noget på rage 3d hjemmesiden.

Flere forslag bliver modtaget med kyshånd

Fra : Madsen

Dato : 05-02-02 01:16

Jesper D* Mikkelsen skrev:

> Desværre er der slet ikke composite out på kortet. Jeg kan dog
> ikke umidelbart finde noget på rage 3d hjemmesiden.

Du er helt sikker på at du på fjernsynet ikke kan bestemme om
scart-indgangen skal stå til S-video-signal, ikke?
Det kan man på mange fjernsyn

Du kan muligvis få en converter som går fra S-video til Composite.
En sådan fulgte der f.eks. med til mit grafikkort og ser sådan her
ud: <http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=9>

Jeg tror at denne converter kan løse dine problemer:

Fra : Madsen

Dato : 05-02-02 01:55

Madsen skrev:

> <http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

Hov, jeg havde ikke opdaget at Mikael allerede havde nævnt det i
tråden i <news:3c5e922f$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
Sorry, men jeg tror også at denne converter vil virke som sagt.

Madsen.

Fra : Jesper D* Mikkelsen

Dato : 05-02-02 13:32

Tak for hjælpen allesammen, jeg er nu ved at være på rette spor.

Jeg har lige et enkelt spørgsmål tilbage
vil det være tilstrækkeligt at købe composite konverteren:

http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10

og f.eks. 5 m. s-vhs kabel som går fra grafikkortet til konverteren?

Jeg blev henvist til denne, men den har jeg vel ikke brug for så?
http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=9

-og der blev spurgt om ikke der var nogen s-vhs omskiftning
indstilling på fjernsynet nogen steder. Det er der ikke :(

Jesper
Jespermikkelsen@image.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-02-02 14:43

Jesper D* Mikkelsen skrev:

> [...]
>
> http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10
>
> og f.eks. 5 m. s-vhs kabel som går fra grafikkortet til

Ja, det ville være tilstrækkeligt.

> Jeg blev henvist til denne, men den har jeg vel ikke brug for
> så?
> http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=9

Nej, det var mig der nævnede den og den er ikke nødvendig hvis du
køber denne: <http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>
Som nævnt på ovenstående link får du et bedre billede på den måde,
da du kørere med s-video fra grafikkortet og helt ud til convert-
eren.

> -og der blev spurgt om ikke der var nogen s-vhs omskiftning
> indstilling på fjernsynet nogen steder. Det er der ikke :(

Nå, men så er der sikkert kun
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10> og et 5 meter
s-video-kabel tilbage.

Madsen.

Fra : Jesper D* Mikkelsen

Dato : 05-02-02 15:31

Det var også en fejl at jeg fik startet 2 tråde.. sorry.

Ok, tak for hjælpen gutter, det var sgu fedt!

Jeg prøver at købe en konverter og 5m s-vhs kabel.

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 05-02-02 15:34

Jesper D* Mikkelsen skrev:

> Det var også en fejl at jeg fik startet 2 tråde.. sorry.

Alt forladt.

> Jeg prøver at købe en konverter og 5m s-vhs kabel.

Held og lykke med det og meld gerne tilbage om det virker eller ej,
men det tror jeg nu det gør. Det plejer det at gøre i hvert til-
fælde. :)

Madsen.