Fjerne adgangskode i Excel
Fra : Rita

Dato : 04-02-02 11:55

Hvordan fjerner man en adgangskode i Excel?
Jeg har fået stillet spørgsmålet af min søster, der forgæves har
prøvet at fjerne den på et budget, hun har lagt. Jeg foreslog hende
at gå op i Funktioner / Beskyttelse. Hun skrev tilbage, at der ikke
dukkede nogle stjerner op, de steder hun ledte.
----
M.v.h. Rita

Fra : Rita

Dato : 04-02-02 12:09

Jeg har lige en tilføjelse til ovenstående.

Min søster har lige skrevet følgende:
Når jeg sender budgettet til min bank, får jeg besked fra vores sikkerhedsafd., at jeg har sendt en krypteret mail og det er jo lidt
pinligt, når jeg for at få den videresendt er nødt til at skrive, at det er et budget med adgangskode, som jeg ikke kan finde ud af
at slette
----
Hilsen Rita

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-02-02 12:16

"Rita" <postks@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> at gå op i Funktioner / Beskyttelse. Hun skrev tilbage, at der ikke
> dukkede nogle stjerner op, de steder hun ledte.
Man fjerner adgangskoden, ved at Fjerne Arkbeskyttelsen. Fro at gøre dette
skal man indtaste adgangskoden. Derefter kan man igen beskytte dokumentet
uden at bruge adgangskode.

Hvis problemet er at man har glemt adgangskoden, kan man principielt ikke
fjerne vadgangskoden jf følgende citat fra KB:

There is no way to open a password-protected workbook other than by using
the password with which it is protected. This behavior was designed to
ensure the privacy of the program user.

Der findes forskellige 3. parts programmer, der påstår at de kan cracke et
sådant password, men so skrevet omn emnet i en af de internatinale
nyhedsgrupper:

"Hvem vil give sit kreditkortnummer til en person eller et firma, som lever
af at cracke passwords??"

Jan

Fra : Rita

Dato : 04-02-02 12:31

"Jan Kronsell" skrev:
> [...]
>
> Hvis problemet er at man har glemt adgangskoden, kan man principielt ikke
> fjerne vadgangskoden jf følgende citat fra KB:

Hej Jan
Tak for hjælpen.
Min søster har lige skrevet, at det nu er lykkedes at fjerne adgangskoden.
Hilsen Rita

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-02-02 16:12

Selv tak!

Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-02-02 22:42

"Jan Kronsell" <jkr_remove@lyngbyes.dk> wrote in message

> [...]
> nyhedsgrupper:
>
> "Hvem vil give sit kreditkortnummer til en person eller et firma, som

Der findes _gratis_ programmer til foremålet
Google: Excel + Password

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Rita

Dato : 05-02-02 09:32

"Peter Lykkegaard" skrev:
> Der findes _gratis_ programmer til foremålet
> Google: Excel + Password

Hej Peter
Tak for dit svar.
Hilsen Rita

Fra : Gevaldi

Dato : 04-02-02 12:50

http://www.straxx.com/excel/password.html

Fra : Rita

Dato : 04-02-02 13:05

"Gevaldi" skrev
> http://www.straxx.com/excel/password.html

Hej Gevaldi
Tak for dit svar.
Jeg vil gemme linket, det kunne jo være, at en eller anden
fik brug for det engang.
Hilsen Rita