Garanti v/fysisk skade
Fra : Miss April

Dato : 04-02-02 10:37

Hejsa

Jeg har et netkort siddende i min maskine, da jeg skulle tage ledning ud
forleden dag, faldt den connector der sidder på netkortet af, det er første
gang jeg tager ledningen ud, og der blev ikke brugt vold (så der er faktisk
sket en fysisk skade på produktet). Gælder garantien her?, jeg synes jo
selvfølgelig at der er for dårligt at det kan ske.

mvh
Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-02-02 11:35

Miss April <lord@fitness.dk> skrev i artiklen
<a3lklp$1v8r$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> sket en fysisk skade på produktet). Gælder garantien her?, jeg synes jo
> selvfølgelig at der er for dårligt at det kan ske.

HVIS der er garanti - ikke bare reklamationsret - så gælder den formentlig.
Står der nogen steder, at der er *garanti*?

Fra : boe

Dato : 04-02-02 11:41

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> faktisk
>
> HVIS der er garanti - ikke bare reklamationsret - så gælder den
formentlig.
> Står der nogen steder, at der er *garanti*?

Jeg ville da nærmere sige omvendt - det er klart rekalmationsretten, der er
aktuel. Manglen har tydeligvis været der hele tiden, ellers ville stikket jo
ikke bare falde af.

Mvh Bo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-02-02 12:37

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i artiklen
<3c5e652c$0$17383$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>...
> [...]
er
> aktuel. Manglen har tydeligvis været der hele tiden, ellers ville stikket

Men den sad vel på, da han købte kortet...

Fra : boe

Dato : 04-02-02 12:50

> er
> jo
>
> Men den sad vel på, da han købte kortet...

Det må men vel formode. Men hvis der er tale om kolde lodninger, så er det
jo en mangel, som har været der hele tiden. Men jeg ved jo selvfølgelig
heller ikke, om det er kodningerne, der er skyld i fejlen..

Mvh Bo

Fra : boe

Dato : 04-02-02 12:53

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message

> Det må men vel formode. Men hvis der er tale om kolde lodninger, så er det
> jo en mangel, som har været der hele tiden. Men jeg ved jo selvfølgelig
> heller ikke, om det er kodningerne, der er skyld i fejlen..

Jeg skriver ikke særligt godt i dag.
Jeg mente, at MAN må formode, og jeg mente, at jeg ikke ved, om det er
LODNINGERNE, der er skyld i fejlen.

Mvh BO

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-02-02 14:03

In article <3c5e7628$0$17383$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>,
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> Jeg mente, at MAN må formode, og jeg mente, at jeg ikke ved, om det er
> LODNINGERNE, der er skyld i fejlen.

Plastdimsen, som er faldet af, er formodentlig ikke loddet på.

Men jeg kan nu heller ikke forestille mig at reklamationsretten/pligten
ikke skulle være gyldig i dette tilfælde. At tage stikket ud af
netkortet må anses for at være normalt brug.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 04-02-02 11:51

"Miss April" <lord@fitness.dk> skrev i en meddelelse news:a3lklp$1v8r$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sket en fysisk skade på produktet). Gælder garantien her?, jeg synes jo
> selvfølgelig at der er for dårligt at det kan ske.

Har du husket at den lille tap der sidder
på stikket skal "klemmes" sammen, førend
du kan tage stikket ud, for hvis du ikke har
det, så må fejlen være selvforskyldt.

/Gevaldi

Fra : Miss April

Dato : 04-02-02 12:43

> Har du husket at den lille tap der sidder
> på stikket skal "klemmes" sammen, førend
> du kan tage stikket ud, for hvis du ikke har
> det, så må fejlen være selvforskyldt.

Jeg arbejder til dagligt med pc og netværk, så jeg ved hvordan det fungere

Hvor lang er reklamations rettet??

Fra : boe

Dato : 04-02-02 12:52

"Miss April" <lord@fitness.dk> wrote in message

> Hvor lang er reklamations rettet??

1 år, hvis købet er sket sidste år. 2 år, hvis købet er sket i år.

Mvh Bo

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-02-02 21:38

On Mon, 4 Feb 2002 12:51:32 +0100,
boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote:

> "Miss April" <lord@fitness.dk> wrote in message

> 1 år, hvis købet er sket sidste år. 2 år, hvis købet er sket i år.

Forkert. Indtil loven er vedtaget kan du ikke gøre krav på mere
end 1 år, og du kan ikke kræve omlevering ved fejl.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-02 21:50

nospam@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) skrev:

> Forkert. Indtil loven er vedtaget kan du ikke gøre krav på mere
> end 1 år, og du kan ikke kræve omlevering ved fejl.

Så enkelt er det desværre ikke. Dette kan du se af den tidligere debat
omkring dette emne. Men kort sagt bliver det hele mere kompliceret af,
at der er tale om et EU direktiv som den danske stat ikke har
implementeret rettidigt.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk