Gæld - ingen mulighed for at betale hjælp ~
Fra : Nielsen

Dato : 04-02-02 07:57

Hej!

Jeg har en veninde der for et par år siden havde egen foretning. Foretningen
gik ikke så godt, (for at sige det mildt), og hun måtte til sidst lukke den
med et større underskud.
Hun har hele sin gæld samlet i banken (ca 150.000) og hendes navn er opført
i Ribers!

Hun er i dag arbejdsløs, og har ingen uddanelse.

Alene renterne på gælden gør at hun ingen mulighed har for at betale af på
"lånet", så i øjeblikket vokser gælden.....!

Hvordan er hun stillet?

Har hun nogen mulighed for at slippe af med denne gæld ? Eller kommer hun
til at "slåsse" med den resten af livet?

Er bankerne til at forhandle med i sådan en situation, evt ved at lade
gælden stå "standby" eller evt med en lav rente der så bliver betalt,
således at gælden ikke vokser ydeligere?

Alt hjælp modtages med tak!

Mvh Per

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-02-02 08:08

On Mon, 4 Feb 2002 07:56:30 +0100, "Nielsen" <pmn@digianswer.com>
wrote:

>Har hun nogen mulighed for at slippe af med denne gæld ? Eller kommer hun
>til at "slåsse" med den resten af livet?

Afhængig af opstændighederne kan hun måske få gældssanering. Det kræve
en nærmere gennemgang af hendes forhold (økonomiske og personlige) for
at vurdere om det reelt er en mulighed, men ved henvendelse til den
lokale skifteret kan hun formentlig få lidt indledende oplysninger.

--
Jakob Paikin