Runa forsikring
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 04-02-02 01:34

Har lige været inde og beregne, og jeg kan få "min nye" cbr1000
kasko-forsikret til under 9000 med min nuværende anciennitet fra bil. Det er
ok, da den vil falde til 7000 næste år
MEN, så skal man jo være medlem af en af de nævnte grupper. En herinde
foreslog Dansk vintage klub, som koster 250,- om året. Fedt nok. Og man
behøver ikke eje en gammel bil, bare man er "interesseret" i disse *g* .
Men hvad har i så gjort, for der står på Runas side, at man IKKE kan få
andre forsikringer før man har tegnet en veteran-forsikring ???
Har i også gjort det, og hvad koster den så ???

Det kan man vel ikke uden at eje en veteranbil

Hjælp mig nu lidt, så jeg kan komme ud at køre med jer uden at blive flået i
forsikring *s*
--
MVH

Peter Jakobsen
pjakob@stofanet.dk

Fra : AW på TRX

Dato : 04-02-02 09:37

> Men hvad har i så gjort, for der står på Runas side, at man IKKE kan få
> andre forsikringer før man har tegnet en veteran-forsikring ???

Det lader til at Runa har strammet op, det har de snakket om længe. Der var
for mange der havde fundet fidusen med at give 250,- kr. for at spare en
bondegård på MC forsikringen.

Der er andre måder at blive forsikret i Runa/Bauta på.
Gift dig med en sygeplejerske - mit trick - eller tag en uddannelse som
programmør og meld dig ind i PROSA

Allan
TRX850

4300,- pr. år med kasko minus vinterkørsel.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-02-02 12:58

On Mon, 4 Feb 2002 09:37:16 +0100, AW på TRX wrote:

> [...]
>
> Der er andre måder at blive forsikret i Runa/Bauta på.
> Gift dig med en sygeplejerske - mit trick - eller tag en uddannelse som

Det behøver man ikke at være programmør for at være.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : AW på TRX

Dato : 04-02-02 13:44

> Det behøver man ikke at være programmør for at være.

Nej, men et eller andet IT-halløj skal man være.

Allan

Fra : Per Olsen

Dato : 04-02-02 23:30

> Det lader til at Runa har strammet op, det har de snakket om længe. Der
var
> for mange der havde fundet fidusen med at give 250,- kr. for at spare en
> bondegård på MC forsikringen.

Hvad med et veteran-anpartsprojekt

Fra : Ghadaffi

Dato : 05-02-02 13:54

en konto i lån og spar var en mulighed sidste år!

klaus

Fra : Mickey

Dato : 05-02-02 18:05

"Ghadaffi" <snyd@snyder.dk> wrote in message
> en konto i lån og spar var en mulighed sidste år!

Well, men det er det "desværre" ikke længere.

Grunden til at jeg putter det i "desværre" er at jo flere medlemmer der
kommer ind i "klubben", jo flere skader vil der opstå - og dermed flere og
større udbetalinger.

Jeg er selv lige en af dem, som har medlt mig ud af denne ordning - førhen
var jeg medlem af Prosa, men nu er jeg flyttet til udlandet - så her hjælper
de ikke så meget :-/

Ting koster - også forsikringer :)
Så se efter at finde en gylden middelvej, frem for at du vil have partout
det billigste af det billigste.
Det skader netop dig selv - og mange andre - i sidste ende.

så kan du komme ind under ordningen ved at være med i en fagforening, vil
det da helt klart være bedre, end at skulle støtte et eller andet
"anpartsprojekt for en gammel russisk veteran-Ford A"

/Morten C.
-Snart ThunderCat; og allerede forår