Suzuki TL 1000 S
Fra : Henrik Zinck

Dato : 03-02-02 22:01

Jeg er på andet år den tilfredse ejer af en tls èr fra
årg. 97. Jeg har på det sidste set en del annoncer hvori
der står: Ny motor isat. Mit spørgsmål er om nogen kan
fortælle hvad der går i stykker, således at jeg måske kan forebygge dette
problem. Hilsen Henrik

Fra : Martin Jensen

Dato : 04-02-02 09:31

Hej

Mail eller ring til den pågældene, hen/hun, kan vel forstå problemmet...

Mvh
Martin

Fra : Armand

Dato : 04-02-02 18:35

Henrik Zinck <Hzinck@post.tele.dk> skrev i en

> Jeg har på det sidste set en del annoncer hvori der står: Ny motor
isat.
> Mit spørgsmål er om nogen kan fortælle hvad der går i stykker,

Det bliver en sand nyhed - Bike har udråbt TL-motoren til "almost
unbreakable"; men det kan måske nu vise sig kun at være på kort sigt :-/

TL havde tidligt problemer med at indsprøjtningsanlægget kørte så fedt
at der ligefrem opstod en stigende oliestand p.g.a. indvasket (fra
cylinderbanen) bensin i olien. Hvis 1.ejer ikke har været opmærksom på
dette problem vil det dels medføre forøget slid på lejer at køre med en
25% bensinopblandet smøreolie, og dels større slitage på cylinderen
p.g.a. smørefilmen nærmest afvaskes
Måske det vil vise sig at det er nedbrud relateret hertil :-/

Anyhow!
Snyd ikke os andre for detaljerne når/hvis du finder frem til noget!!

--
Armand.