motorombytning på Suzuki DR650
Fra : Rasmus Buchwald

Dato : 03-02-02 21:49

Jeg har en Suzuki DR650 type "SP41A" fra 1990 med en smadret motor. Jeg har
fundet en ny (brugt) motor i tyskland men den stammer en Suzuki DR650 type
"SP44B" fra 1992, umidelbart ser de to motore 100% ens ud!

Er der nogen der ved om en "SP44B"-motor passer på mit "SP41A"-stel?
Eller hvorfor de to umidelbart ens motorcykler har forskellig type
betegnlser?

Mvh.
Rasmus Buchwald

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-02-02 17:58

"Rasmus Buchwald" <rasmus_buchwald2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om en "SP44B"-motor passer på mit "SP41A"-stel?

Det ved jeg ikke. Men jeg gætter på at den passer.

> Eller hvorfor de to umidelbart ens motorcykler har forskellig type
> betegnlser?

Der findes to udgaver af DR650 som så vidt jeg ved deler motor, stel og en
masse andre stumper. Den ene er den DR650 som herhjemme er solgt i en
"paris-dakar" udgave med en mikro lille styrkåbe, håndbeskyttere,
gaffelbensbeskyttere og en fancy lakering, i Dyskland blev den primært solgt
i den lidt kedeligere DR500-lignende udgave, og så en DR650S som er i samme
stil som en Pegaso (jeg har haft mulighed for at lære den at kende, for min
romerske veninde har sådan en).

Rittig