OS X på BW G3
Fra : CN

Dato : 03-02-02 21:33

Jeg er i tvivl om hvorvidt det er en god ide at køre OS X på min halvgamle
G3.
Den er udstyret med en 400mhz processor og 384 mb ram.
Kan nogen svare på om det er nok til at køre OS X tilfredsstillende,
eller om det er bedre at beholde OS 9.1 som styresystem?
Er der i øvrigt andre ting man skal tage højde for hvis man ønsker at skifte
til OS X, jeg kender ikke så meget til det?

Troels
troels@tiscali.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-02-02 23:32

CN <cn@noma'am.dk> wrote:

> [...]
> Kan nogen svare på om det er nok til at køre OS X tilfredsstillende,
> eller om det er bedre at beholde OS 9.1 som styresystem?

Den vil køre det OK, men måske med en smule hakken her og der. Der er
ikke andet at gøre, end at prøve det. Hvis det er en B/W G3 (det må det
være, med en 400 Mhz processor), så er grafikkortet understøttet og det
er vigtigt.

> Er der i øvrigt andre ting man skal tage højde for hvis man ønsker at skifte
> til OS X, jeg kender ikke så meget til det?

Du skal først og fremmest sikre dig, at de programmer du bruger til
dagligt kan fås til OS X. Der er ikke rigtigt nogen gevinst ved OS X,
hvis du konstakt kører Classic programmer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen