Find årsagen i et tidligere liv!
Fra : Line Illum

Dato : 03-02-02 20:16

Jeg ikke bare tror på reinkarnation,- jeg er temmelig overbevist om, at vi
har levet før, og at mange af de mennesker, vi omgiver os med i vores
nuværende liv, har været relateret til os i et tidligere liv. Ligeledes
mener jeg, at mange af de sygdomme eller småskavanker, som forhindrer os i
uhindret at nyde vores livsglæde og velvære, stammer fra oplevelser, traumer
eller måder at dø på i vores tidligere liv. Jeg arbejder med regression
professionelt og guider folk rundt i deres tidligere liv, og jeg har flere
gange oplevet, at erkendelsen og gennemlevelsen af en situation i et
tidligere liv har kunnet forløse en sygdom eller et problem i det nuværende,
ligesom det kan kaste lys over et problematisk forhold til et familiemedlem,
en kæreste eller en kollega. Har I andre nogle erfaringer på dette felt????
Hvad mener I????

Mange hilsner
Line
www.illuminée.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-02-02 21:00

"Line Illum" <line.illum@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
familiemedlem,
> en kæreste eller en kollega. Har I andre nogle erfaringer på dette

jeg tror du har ret i det her... og har længe gerne ville finde ud af noget
om tidligere liv.....
bla hvorfor jeg skal have alle de problemer i mit liv.... har jeg gjort
nogen fortræd i et tidligere?? har jeg gjort noget der gør at jeg fortjener
alle de dårligdomme der rammer mig?? hvornår slutter mine fysiske
problemer??

sådanne ting tumler rundt i mit hovede.. har prøvet healing og zoneterapi
uden held

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Per S.

Dato : 03-02-02 22:42

> [...]
> problemer??

> sådanne ting tumler rundt i mit hovede.. har prøvet healing og zoneterapi

Jeg tror på at vi har et evigt liv altså reinkarnation, men jeg tror det
hænger anderledes sammen end det du tænker på her. Jeg har selv været
igennem al mulig fysisk smerte samt følelsesmæssigt smertefulde oplevelser
bla. mistede jeg tre børn langt henne i graviditeten før jeg fik min yngste
søn. Jeg har idag accepteret at jeg har smerter (slidgigt) at jeg må gøre
alting i mit eget tempo, og det værste: jeg er afhængig af at min mand gør
det grove husarbejde.
Jeg har aldrig mere den tanke at jeg må have gjort noget forkert i et
tidligere liv... jeg har fået en helt anden klarhed over årsagen. Det er
gennem smerten jeg virkeligt har åbnet mit hjerte. Jeg forstår i den grad
hvad det vil sige når mennesker lider. For nogle år siden havde jeg så mange
smerter i hoften, at jeg knapt kunne gå. Det stod på i over et år. Jeg blev
overhalet af alle de gamle med gangstativerne og det er ikke overdrevet. Det
var en pinsel skridt for skridt. Jeg lærte at se ned i jorden og tænke på
noget andet, for hvis jeg så op var vejen uendelig lang og hastigheden var
lig nul. Jeg kunne ikke få hjælp fra min læge, som mente jeg bare skulle
lave nogle øvelser, hvilket var fuldstændigt umuligt, hun forstod bare ikke,
når jeg forklarede at det var inde i mit hofteled den var gal, jeg er
hypermobil, og det føltes som om det gik ud af led, eller forskubbede sig
derinde. Jeg fik til sidst healing istedet, mange gange over et par måneder.
Nogle gange var healingen mere smertefuld end når jeg gik. Det var som om
der blev boret en syl ind i hoften på mig. Til sidst var alle smerter væk og
jeg har ikke haft dét siden.
Da jeg tabte den første graviditet i 21. uge skulle jeg selv føde barnet.
Det var mere smertefuldt end at føde normalt fordi barnet ikke selv hjælper
til. Jeg vidste, at jeg aborterede fordi jeg havde fået fjernet et stykke af
livmoderhalsen i forbindelse med celleforandringer, og at den dermed var
blevet for kort. Jeg kunne mærke at det var det der gik galt, men igen kunne
jeg ikke få lægerne til at forstå det. Jeg måtte igennem det to gange mere
inden jeg slog i bordet og forlangte at tale med den ansvarlige overlæge,
som sendte mig til en fantastisk dygtig overlæge på Hvidovre. Han lavede en
speciel operation, som hjalp.
Det jeg oplevede 3. gang jeg aborterede var en erkendelse af at jeg følte
mig som et offer. Jeg havde meeegeet ondt af mig selv, og hvad havde jeg dog
gjort siden jeg fortjente dette... i samme øjeblik slog det mig: jeg havde
valgt at være et offer, og der valgte jeg, at nu skulle det være slut. Jeg
ville aldrig mere være et offer for noget som helst. Siden oplevede jeg
endnu engang at få følelsen, da jeg ikke kunne magte mit arbejde pga. min
gigt. Jeg prøvede at forklare hvor slemt det var til min læge, men han tog
det ikke særligt alvorligt...der gik lidt tid, og så opdagede jeg at jeg
igen havde givet magten fra mig og forventede at han skulle "redde" mig ved
at sygemelde mig. Jeg kunne ikke lide selv at gøre det, og slæbte mig
istedet på arbejdet. Da jeg fattede det...sygemeldte jeg mig og holdt fast i
det. Jeg har i dag lært at tage det hele i det tempo jeg kan, og ikke blive
irriteret over det jeg ikke kan. Jeg ser det nu som en gave til mig...set på
den måde at jeg nu skal koncentrere mig om at male, og at det er derfor jeg
ikke skal være på et alm. arbejde. Jeg har lært at tage det fulde ansvar for
mit liv...det er ikke karma, det er ikke Gud der straffer. Det er noget der
åbner hjertet for andres smerter og giver en ægte medfølelse som jeg også
fornemmer du har. Samtidig ved jeg næsten med sikkerhed at jeg en dag vil
slippe for disse smerter igen. For nyligt fik jeg spontant en healing
oppefra, og næste dag havde jeg så meget power og energi at jeg havde lyst
til at stå på hænder og lignende. Så jeg vil foreslå dig at se indad, hvad
er dine fysiske problemer et budskab til dig om? Er du ikke god ved dig
selv? Du giver måske andre rigtigt meget, men under ikke dig selv meget.
Jeg har fx. fået et nyt motto: Man skal Nyde før man kan yde...da jeg var
barn lærte jeg det omvendte, men det er ikke sandt. *SS*
Ps..jeg tror også at traumatiske oplevelser i et tidligere liv, kan sætte
sig fysisk i dette, men jeg tror ikke det er en slags straf, nærmere en
slags hukommelse.

Kærlig hilsen
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 00:06

"Per S." <sydel@mail.dk> wrote in message
> [...]
> alting i mit eget tempo, og det værste: jeg er afhængig af at min mand gør

på et eller andet plan ville jeg have nemmere ved at acceptere det hvis det
jeg har haft problemer med havde været noget flere mennesker kunne relatere
til...
jeg havde et godt helbred og et ( synes jeg) godt liv indtil jeg blev
24.....
så fra den ene dag til den anden forlod min kæreste mig for vores 16 årige
guddatter ( som han i dag har et barn med og venter nummer to) og jeg stod
alene med vores 4 årige søn..
et halvt år efter får jeg kronisk tarmbetændelse ( midt under min uddannelse
som ellers bare kørte) jeg kæmpede videre og gjorde det færdigt for et år
siden... undervejs har jeg været udsat for forskellige invasive behandlinger
og bivirkninger af medicin der gjorde sygdommen endnu mere uudholdelig....
og da jeg efter en prednisolon behandling tog ti kg på for at lide under
alle bivirkninger i bogen og få symptomer igen 6 mdr efter... og så brækker
min søn låret... og så går jeg hunde syg til svendeprøve... et halvt år
efter er jeg nødt tila t sygemeldes med depression og derefter gik min tarm
amok igen og nu her har jeg netop fået fjernet min tyktarm og lever med
stomi......

> [...]
> der blev boret en syl ind i hoften på mig. Til sidst var alle smerter væk

alt alternativt jeg har prøvet har ikke hjulpet.... jeg troede jeg ville få
mere ro i tilværelsen da vi flyttede og jeg kunne tage mig tid til at søge
det rette job..... mennej.. så blev jeg bare endnu mere syg... uden at nogen
kan fortælle mig hvorfor....

> [...]
> valgt at være et offer, og der valgte jeg, at nu skulle det være slut. Jeg
> ville aldrig mere være et offer for noget som helst.

jeg føler mig egentlig ikke som offer.... jeg kæmper stadigt videre trods
mine problemer... men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke undrer mig
over HVORFOR alt dette sker...

> [...]
> at sygemelde mig. Jeg kunne ikke lide selv at gøre det, og slæbte mig
> istedet på arbejdet. Da jeg fattede det...sygemeldte jeg mig og holdt fast

tja... jeg har også selv valgt at blive opereret.... ved at sige nej til
medicin som jeg ved jeg vil blive ked af at få..... der var de to
muligheder..... på denne måde ser jeg i det mindste frem til chancen for at
blive rask igen og få et normalt liv..... noget jeg ikke har oplevet i 3
år....

> [...]

for
> mit liv...det er ikke karma, det er ikke Gud der straffer.

jeg tror heller ikke det er gud der straffer... jeg tror på at der er noget
vi skal lære i hvert af vores liv... jeg ville bare ønske jeg kunne finde ud
af hvad det egentlig er jeg skal lære ved alt dette smerte og tristhed....

Det er noget der
> åbner hjertet for andres smerter og giver en ægte medfølelse som jeg også
> fornemmer du har.

jeg prøver.... prøver at hjælpe hvor jeg kan... tror på at man skal behandle
andre som man selv vil behandles..... og at man ikke kommer nogen vejne med
det sure..... jeg har bare måtte lære på den hårde måde at nogen mennesker
ikke ser det som en positiv egenskab og gør deres yderste for at pisse på
mig...... men det forhindrer mig ikke i at blive ved med at prøve....

> [...]
> til at stå på hænder og lignende. Så jeg vil foreslå dig at se indad, hvad
> er dine fysiske problemer et budskab til dig om?

tja det vil jeg jo også gerne vide.....

Er du ikke god ved dig
> selv? Du giver måske andre rigtigt meget, men under ikke dig selv meget.

måske.... men jeg synes også jeg går hvad jeg kan for at holde fast i mig
selv i alt dette....

det er også en måde at se det på....

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 10:19

> [...]
> alene med vores 4 årige søn..

> et halvt år efter får jeg kronisk tarmbetændelse

Det er en grim oplevelse....kan det ikke tænkes at du har fået din sygdom
pga. netop det. Jeg tænker på den komme så forholdsvis kort tid efter, at du
bliver alene.

> [...]
tarm
> amok igen og nu her har jeg netop fået fjernet min tyktarm og lever med
Ja det er en slem sygdom, jeg kender fx. en der ikke tør blive opereret og
hun har stærke smerter og må tage meget stærk medicin, samt er næsten bange
for at spise mad, for det skal jo ud igen..Sejt at du gik til svendeprøven
alligevel!

> [...]

> mere ro i tilværelsen da vi flyttede og jeg kunne tage mig tid til at søge
> det rette job..... mennej.. så blev jeg bare endnu mere syg... uden at

Ja, nissen flytter med, som man siger..

Som du skrev først:
[...]

Det jeg mener er egentlig, at det ikke er noget du har fordi du skulle have
gjort dig specielt "fortjent" til det. Jeg tror altså ikke at vi nu betaler
prisen for at have gjort noget i et tidligere liv.
Men jeg tror du kan have haft et forhold til denne mand i et tidligere liv,
hvor I måske har haft nogle lignende problemer.
men sygdommen er ikke din "straf", det tror jeg ikke.
I mit tilfælde har det handlet om at give magten fra mig og tro på at andre
kunne/skulle hjælpe mig (lægerne).
For dig er det helt sikkert en anden.

> [...]
at
> blive rask igen og få et normalt liv..... noget jeg ikke har oplevet i 3
Ja, man må sige at lægerne i dag kan gøre meget ved operation, og det er
langt at foretrække frem for at skulle tage medicin, hvis bivirkninger er så
stærke, at man risikerer at få flere sygdomme.

> [...]
ud
> af hvad det egentlig er jeg skal lære ved alt dette smerte og tristhed....

Jeg tror at du skal se på den oplevelse med din kæreste der forlod dig...det
lyder som om det er den, der har gjort forskellen, og naturligt nok, for det
er smertefuldt at blive forladt, og det er mere smertefuldt at blive forladt
for en, der er tæt på end en fremmed.

> [...]
> ikke ser det som en positiv egenskab og gør deres yderste for at pisse på
> mig...... men det forhindrer mig ikke i at blive ved med at prøve....

Ja, det er ikke altid man bliver mødt med den samme kærlighed. Dem der ikke
vil dig det godt....må ud! Jeg har været for overhjælpsom engang, det er en
del år siden .... og oplevet at jeg blev udnyttet, så jeg har fundet en
balance, hvor jeg hjælper når jeg har overskud og ikke mindst lyst. Hvis du
først tager dig af dig selv...så får du den styrke . Vi skal ikke være
nogens dørmåtte.

Så jeg vil foreslå dig at se indad, hvad

> tja det vil jeg jo også gerne vide.....

Ja ...det er jo det. Jeg holder på det med din exkæreste, men jeg kender
selvfølgelig ikke hele historien, det gør kun du..

Jeg har haft stor glæde af at læse Guddommelige samtaler med Neale Donald
Walsch...det er tre bøger, kender du dem? Ellers vil jeg anbefale dem varmt.

--
> knus sabina

Tak det varmer...*SS*
Knus Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 11:55

> [...]
> pga. netop det. Jeg tænker på den komme så forholdsvis kort tid efter, at

det troede jeg også i starten.. men faktum er at da jeg blev syg levede jeg
livet og havde det bedre end jge nogen sinde før havde haft det... jeg var
glad og havde det smadder godt lige der....
hvis det virkelig var relateret til hans smutten så ville det være kommet 6
mdr før da jeg var deprimeret og totalt nede i kulkælderen...

> [...]
bange
> for at spise mad, for det skal jo ud igen..Sejt at du gik til svendeprøven

jeg ville hellere opereres end leve med sygdom og bivirkninger.....

> [...]

liv,
> hvor I måske har haft nogle lignende problemer.

måske... på nuværende tidspunkt har vi et godt samarbejde om vores søn og
har et godt venskab.....

> men sygdommen er ikke din "straf", det tror jeg ikke.
> I mit tilfælde har det handlet om at give magten fra mig og tro på at
> [...]

tja... jeg vil såmænd bare gerne have en forklaring....

> Ja, man må sige at lægerne i dag kan gøre meget ved operation, og det er
> langt at foretrække frem for at skulle tage medicin, hvis bivirkninger er

> stærke, at man risikerer at få flere sygdomme.

tja.. binyrebarkhormon er ikke det fedeste..... den rene gift faktisk... og
personligt ville jeg hellere under kniven end at fylde det stads i mig
igen.....

> [...]
det
> er smertefuldt at blive forladt, og det er mere smertefuldt at blive

det har du ret i..... men som sagt så var det lige i en periode hvor jeg
havde det godt og var kommet oven på igen... jeg var stadig vred men jeg
havde det faktisk godt

> [...]
du
> først tager dig af dig selv...så får du den styrke . Vi skal ikke være

det har jeg skam også lært.... jeg hjælper når jeg kan.... men siger bestemt
også fra hvis det ikke passer mig......

> Ja ...det er jo det. Jeg holder på det med din exkæreste, men jeg kender
> selvfølgelig ikke hele historien, det gør kun du..

tja )

> Jeg har haft stor glæde af at læse Guddommelige samtaler med Neale Donald
> Walsch...det er tre bøger, kender du dem? Ellers vil jeg anbefale dem
varmt.

det vil jeg kigge nærmere på

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 14:00

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
6
> mdr før da jeg var deprimeret og totalt nede i kulkælderen...

Ja, men det tager trods alt noget tid før end kroppen kan mobilisere sådan
en sygdom, den opstår ikke akut, eller gør den?. Så måske nåede du at komme
op igen psykisk, men kroppen var godt i gang med at reagere.

> jeg ville hellere opereres end leve med sygdom og bivirkninger.....

Ja, jeg tror også på det er at foretrække. Jeg har hørt folk sige: kan du
ikke bare tage noget smertestillende, men nej det kan jeg ikke, da jeg ikke
kan tåle noget der er stærkere end en alm. panodil.

jeg ved godt at jeg nogle gange udtrykker mig lige ud af posen, men jeg
mente, at du håbede det ville blive bedre når du flyttede, og desværre er
det ikke sådan. Min erfaring siger mig, at det er ligegyldigt hvilke
omgivelser vi har, hvis det er inden i os årsagen skal findes. Så kan vi bo
nok så smukt og dejligt, uden at det hjælper.

> måske... på nuværende tidspunkt har vi et godt samarbejde om vores søn og
> har et godt venskab.....

Det er jo dejligt.
Jeg tænker nu på om det har betydet noget for dig i andre forhold. Om det
fx. har betydet at du har haft sværere ved at have et nyt forhold? Sværere
ved at have tillid til andre, fx. ikke lukker dem helt ind?

> det har du ret i..... men som sagt så var det lige i en periode hvor jeg
> havde det godt og var kommet oven på igen... jeg var stadig vred men jeg
> havde det faktisk godt

Ja, det er klart at du måtte være vred, og jeg tror at det er et godt sted
at søge. Du er sikkert ikke vred mere, men der kan være flere følelser i
det. Eller du kan have oplevet noget tidligere, som minder om det svigt.

Jeg har fx. fundet ud af det at min overdrevne evne til at tilsidesætte mine
egne behov, kommer fra min barndom, hvor konflikter mellem mine forældre
gjorde at jeg blev usynlig. Og når jeg endelig var synlig, var det fordi jeg
lavede sjov (løfte stemningen) eller var dygtig i skolen. jeg havde altid en
føler ude, og kunne mærke hvordan min mor og far havde det. Det kan jeg så
bruge mere positivt i dag, men det har været sejt at være så sensitiv, man
bliver nemt hudløs.

> tja )

*SS*
Knus
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 14:17

> [...]
komme
> op igen psykisk, men kroppen var godt i gang med at reagere.

denne sygdom opstår somregel akut... den består af blodige diarrer med
mavesmerter og ofte vægtab ( det sidste oplevede jeg ikke)... mere generelt
en betændt slimhinde i tarmen....
lægen kan ikke give mig en forklaring på hvorfor det gik i udbrud lige
der... men det er usansyneligt at det habde noget med min ex at gøre...
der er flere faktorer der spiller ind... feks havde jeg tabt 12 kg på 2 mdr
i forbindelse med den efterfølgende depression da min ex skred... men det
havde heller ingen påvirkning på tarmen.... ( det skete i august).. først i
februar fik jeg blødning fra tarmen.. fra den ene dag til den anden.....

> [...]
ikke
> kan tåle noget der er stærkere end en alm. panodil.

folk kan ikke altid forstå at det ikke er nemt at behandle... min sygdom var
kronisk.. kunne kun "helbredes" ved operation... dvs at fjerne det syge fra
min krop...

> [...]
bo
> nok så smukt og dejligt, uden at det hjælper.

mit håb var at når jeg kom væk fra det miliø jeg var blevet syg i til en
mindre stresset tilværelse så ville min tarm gå i ro..... det modsatte var
desværre tilfældet.... sygdommen blev heftigt forværret med ny intens
medicin til følge ( celledræbende) som også gav voldsomme bivirkninger....

> [...]
> fx. har betydet at du har haft sværere ved at have et nyt forhold? Sværere
> ved at have tillid til andre, fx. ikke lukker dem helt ind?

jeg gik ind i et nyt forhold i maj samme år som jeg blev syg... det forhold
er jeg stadig i og har det godt i...... min tillid til min nye kæreste er
stor.. på trods af mine oplevelser med ex'en.... og til trods for at der var
visse lighender i min nye kærestes fortid....
så nej.... jeg mener ikke jeg har haft sværere ved at vise tillid.... hvis
jeg skal sætte en finger på noget så er jeg blevet mere påpasselig mht
veninder.... accepterer ikke bare blindt et kærligt forhold mellem min
kæreste og mine veninder......

> [...]
> at søge. Du er sikkert ikke vred mere, men der kan være flere følelser i
> det. Eller du kan have oplevet noget tidligere, som minder om det svigt.

tjooo*G* min far har skam også svigtet mig groft.... men det er jeg også
afklaret med.... jeg vde hvor jeg kan finde ham og har da også haft kontakt
til ham som voksen men jeg har helt ærligt intet at snakke med manden om....

> [...]
> bruge mere positivt i dag, men det har været sejt at være så sensitiv, man

så langt har jeg ikke tænkt... jeg har altid været hjælpsom... så killinger
med hjem til min mor... tilbragte dage med at hjælpe dyr på et eller andet
plan.... havde veninderne brug for at snakke så slap jeg gerne alt i mine
hænder.... og her de seneste år har jeg også tilbudt husly til en veninde i
nød....
for mig handler det om at hvis jeg har overskuddet så går jeg det gerne....
hvis ikke så siger jeg fra....
den ene hånd vasker den anden ikk? jeg får som regel venskabet tifold igen
når det er... der er blot den enkelte i ny og næ der ikke værdsætter mine
tilbud...

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 16:02

--

> [...]
> februar fik jeg blødning fra tarmen.. fra den ene dag til den anden.....

ok, jeg har bare hørt at der ofte går år inden sygdommen bryder ud, og at
den inden ikke giver særlige symptomer. Så når symptomerne kommer har
sygdommen været undervejs længe.

> [...]
> nød....
> for mig handler det om at hvis jeg har overskuddet så går jeg det

Ja, sådan har jeg også altid haft det, nu er jeg dog nødt til at sige fra
oftere end jeg har lyst til, fordi kræfterne ikke er til det, men det
forstår veninder og familie jo godt.

Kærligst
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 17:09

> ok, jeg har bare hørt at der ofte går år inden sygdommen bryder ud, og at
> den inden ikke giver særlige symptomer. Så når symptomerne kommer har
> sygdommen været undervejs længe.

det er meget forskelligt.... også forløbet i sygdommen er individuelt.....
nogle gange starter det akut (som mit) med et lille område inficeret....
andre gange akut med hele tarmen inficeret....
jeg tror det du snakker om er chrons.... det kan nemlig godt være i kroppen
i mange år uden at man ved hvorfor man reelt har ondt i maven.... chrons er
også uhelbredeligt......

men det sikre symptom for colitis er blod i afføringen.... så kommer der
betændelse og pus ud med afføringen og så starter diarren og de voldsomme
smerter.....
sådan var mit forløb i hvertfald.... jeg har også haft kontakt til nogen
hvor de pludselig begyndte og bløde og så tabte sig mange kg på kort
tid.....
der er ingen gængs forløbsmulighed på chrons og colitis.... der er lige så
mange forskellige muligheder som der er personer der har sygdommene...
mange af dem der får sygdommen har været raske hele deres liv... mange har
ingen i den nærmeste familie der har sygdommen og ikke ret mange kan
forklare hvorfor det starter...... de har en formodning om at psykiske
problemer kan være en udløsende faktor.... og at arveanlæg kan være en
udløsende faktor.... nogle mener sågar at det kan være fordi man har spist
forkert som barn.....
det eneste man kan sige med sikkerhed er at det i visse tilfælde er muligt
at bringe i ro men ikke kan helbredes...

for mig har de kun været i stand til at få det i ro i 6 mdr... derefter var
jeg tilbage til square one..... men at leve 2½ ud af 3 år med konstant blod
i afføringen og betændelse i kroppen det dræner en for kræfter.....
som jeg har fortalt... inden jeg begyndte at bløde havde jeg ingen
problemer.... festede til ud på de små timer og klarede en travl hverdag
uden problemer....

> Ja, sådan har jeg også altid haft det, nu er jeg dog nødt til at sige fra
> oftere end jeg har lyst til, fordi kræfterne ikke er til det, men det
> forstår veninder og familie jo godt.

uha.... der er en enkelt af mine veninder der ikke forstår det..... men det
nærmeste hun har været på alvorlige sygdomme er også en ødelagt knæ..... hun
kunne ikke forstå de fysiske problemer jeg havde og kunne aldrig se tid til
at støtte mig..... det måtte jeg vælge fra.... jeg kunne ikke klare i
længden at skulle være der for hende men at hun ikke kunne være der for
mig...

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-02 17:34

> [...]
være i kroppen
> i mange år uden at man ved hvorfor man reelt har ondt i

Folk der kan se aura - kan se tegn på sygdommes opstån 10-20 år
før de kommer til udbrud, i æterlegemet.

Mit bud er at du har arbejdet på denne sygdom meget længere -
altså psykisk.

Ingen sygdomme kommer ud af den blå luft - der er altid en årsag.
Det er bare ikke altid patienten er parat til selv at tage
ansvaret for at have tiltrukket den.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 17:42

"J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> wrote in message
> Folk der kan se aura - kan se tegn på sygdommes opstån 10-20 år
> før de kommer til udbrud, i æterlegemet.

jamen det tror jeg da gerne..... nu snakker jeg jo bare ud fra hvad jeg
kender til dette... og tro mig.. jeg har læst alt jeg har kunnet komme i
nærheden af om disse sygdomme.....
jeg kender børn på 5 år der har fået den.... men den gængse alder er mellem
15 og 30 år..... lægerne kan ikek sige hvorfor.... men sådan er det....
men igen regel uden undtagelse.... har læst om et barn på 2 mdr der fik
det..... og om ældre mennesker der har fået sygdommen.....

> Mit bud er at du har arbejdet på denne sygdom meget længere -
> altså psykisk.

nu har du jo haft mig i hænderne.... og "set" min krop..... og mine
energier.... eller mangel på flow var det vist rettere.....
det eneste der er sket for mig inden min sygdoms udbrud er min fars svigt og
min ex der skred.... det eneste der påvirkede mig psykisk var min ex....
eller rettere.. hende han rendte til... det var ting som jeg var afklaret
med og længe er kommet over....

> Ingen sygdomme kommer ud af den blå luft - der er altid en årsag.
> Det er bare ikke altid patienten er parat til selv at tage
> ansvaret for at have tiltrukket den.

jeg kan bare ikke forklare hvorfor jeg har fået den..... ingen kan.....
derfor forsøgte jeg at søge svar i et tidligere liv..... det var jo da en
mulighed.... for som jeg selv ser mit liv kan jeg i det nuværende ikke se
hvordan jeg har tiltrukket sådan et heftigt sygdomsforløb.... måske der er
et svar i et tidligere??

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-02 18:09

> [...]
nuværende ikke se
> hvordan jeg har tiltrukket sådan et heftigt sygdomsforløb....

Du skal følge op på de fornemmelser du får.......så jeg vil mene
det er en god ide, enten at prøve regression eller NLP - terapi.
Men en gang er ikke nødvendigvis nok. Ofte - som med mange andre
former, deriblandt healing - skal der flere behandlinger /
sessions til. Jeg kan varmt anbefale en hvis du er intesseret.

> knus sabina

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 20:57

> [...]
> former, deriblandt healing - skal der flere behandlinger /
> sessions til. Jeg kan varmt anbefale en hvis du er intesseret.

gerne... men jeg tror ikke jeg vil gøre noget seriøst ved det før jeg er
færdig med den sidste operation.....

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 20:44

--
> [...]

kroppen
> i mange år uden at man ved hvorfor man reelt har ondt i maven.... chrons

Ja det er nok rigtigt...for ud over hende jeg kender der ikke vil have
stomi, så har jeg en ven og han har morbus crohn, og han siger at det ikke
kan helbredes, så det er nok fordi jeg har blandet de to ting sammen

> [...]
> at støtte mig..... det måtte jeg vælge fra.... jeg kunne ikke klare i
> længden at skulle være der for hende men at hun ikke kunne være der for

Ja, sådan er det, man er nødt til at have gode venner om sig, og det viser
sig i sådanne situationer om de er det.

kærlig hilsen
Charlotte

www.heartnsoul.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 21:04

> Ja det er nok rigtigt...for ud over hende jeg kender der ikke vil have
> stomi, så har jeg en ven og han har morbus crohn, og han siger at det ikke
> kan helbredes, så det er nok fordi jeg har blandet de to ting sammen

morbus chron er uhelbredeligt... det kan i visse tilfælde afhjælpes en
periode med at fjerne det angrebne tarm....
colitis kan reelt heller ikke helbredes.... men igen fjernes sammen med
tyktarmen... fjerner man det sted er er angrebet så er man jo reelt
"rask"...
hvilket jo også er fordelen ved colitis frem for morbus chron..... ulempen
er så at ved colitis er der kun en vej.... og det er fuld kolektomi (
fjernelse af tyktarmen) man kan så på et senere tidspunkt få lagt tyndtarmen
ned til endetarmen og derved få normal "afgang!" igen
med chron fjerner man kun det angrebne stykke... men der risikerer man så at
man skal under kniven flere gange.....
bla kender jeg en pige med chron der har minimalt at tyndtarm tilbage og
intet tyktarm..... hun er 23 år.....

> Ja, sådan er det, man er nødt til at have gode venner om sig, og det viser
> sig i sådanne situationer om de er det.

yup.. i høj grad.....

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 23:16

> [...]
> man skal under kniven flere gange.....
> bla kender jeg en pige med chron der har minimalt at tyndtarm tilbage og

Ja det er jo afsindigt hårdt at få sådan en sygdom i så ung en alder.

Jeg ønsker at din operation skal gå perfekt. Ja, jeg har godt hørt at man
får et normalt liv og er rask efter den operation, så det er jo godt.
kærlig hilsen
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-02-02 13:47

> Ja det er jo afsindigt hårdt at få sådan en sygdom i så ung en alder.
>
> Jeg ønsker at din operation skal gå perfekt. Ja, jeg har godt hørt at man
> får et normalt liv og er rask efter den operation, så det er jo godt.

tak

Fra : Line Illum

Dato : 04-02-02 21:34

Hej Sabina.
Jeg tillader mig lige at kommentere din diskussion med Charlotte omkring din
tarmkomplikation, som opstod ½ års tid efter dit brud med kæresten. I følge
den indiske kost- og livsfilosofi Ayur Veda starter ethvert fysisk symptom
som en emotionel/psykisk tilstand, og gennemgår derefter adskillige faser,
før den langt om længe bryder ud som sygdom. Fysiske fordøjelsesproblemer af
enhver art hænger ofte sammen med metafysiske årsagsforhold, dvs. problemer
med at "fordøje" de indtryk eller oplevelser, vi får. erfor kan det sagtens
være, at en ubehagelig situation, som ikke bliver bearbejdet til fulde,
manifesterer sig som fysisk sygdom lang tid efter. Ligesom man siger, at
kræft hænger sammen med lang tids undertrykt vrede eller lungeproblemer med
evnen til at "ånde livet ind i fulde drag".
Blot til overvejelse..........
Mange hilsner
Line.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 23:02

> [...]
med
> evnen til at "ånde livet ind i fulde drag".

tja.... jeg mener jo selv det er bearbejdet.... jeg har accepteret det og er
kommet videre... har ingen følelser i klemme der mere.... og alligevel blev
min sygdom værre og værre..... kan han også forklare det?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-02 08:53

"Per S." <sydel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror på at vi har et evigt liv altså reinkarnation, men jeg
tror det
> hænger anderledes sammen end det du tænker på her.

[Snip en hel masse]

Smukt skrevet - jeg har selv været igennem samme proces. Min gigt
er dog næsten helbredt. "Næsten" fordi jeg indimellem falder
tilbage i gamle mønstre. Min opgave er at hjælpe andre, jeg er
healer - men jeg maler også.

> [...]
kan sætte
> sig fysisk i dette, men jeg tror ikke det er en slags straf,

Ja, ligeså snart man har "lært lektien" behøver man ikke længere
hænge fast i gammel karma - så kan man få den tilgivet.

> Kærlig hilsen
> Charlotte

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 10:38

"J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er dog næsten helbredt. "Næsten" fordi jeg indimellem falder
> tilbage i gamle mønstre. Min opgave er at hjælpe andre, jeg er

Ja vi falder jo alle i ind imellem, men der går så ikke ret lang tid, før
man bliver opmærksom på det, og kan stoppe det igen.

> [...]
>
> Ja, ligeså snart man har "lært lektien" behøver man ikke længere
> hænge fast i gammel karma - så kan man få den tilgivet.

Ja det er altså her, jeg ikke længere tror at det er "karma". At vi bliver
tilgivet for noget vi har gjort i et tidligere liv...
Jeg troede på det førhen, men jeg har efterhånden fået den opfattelse at det
ikke er i den betydning. Man kan nærmere sige at jeg tror på karma i
betydningen: hvad vi gør, tænker og siger nu, har en indflydelse på hvad vi
oplever i morgen. Især hvordan vi tænker...Jeg tror ikke at det overhovedet
handler om at vi bliver tilgivet, måske snarere at vi tilgiver os selv, og
andre mennesker for hvad de har udsat os for. Jeg synes det er svært at
sætte ord på, men som jeg skrev til Sabina, så er det beskrevet så godt i
bøgerne: Guddommelige Samtaler

Kærlig hilsen
Charlotte

www.heartnsoul.dk

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-02 17:29

> "J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ja vi falder jo alle i ind imellem, men der går så ikke ret lang
tid, før
> man bliver opmærksom på det, og kan stoppe det igen.

ja, det sker hurtigere og hurtigere :) heldigvis

> [...]
karma i
> betydningen: hvad vi gør, tænker og siger nu, har en indflydelse
Netop! og det du tænkte eller gjorde forrige år........eller
forrige liv - hænger fast i / på dig nu
> Især hvordan vi tænker...Jeg tror ikke at det overhovedet
> handler om at vi bliver tilgivet, måske snarere at vi tilgiver
os selv, og
> andre mennesker for hvad de har udsat os for.
Som jeg ser det - er det ligesom en der skal gå klassen om, fordi
vedkommende ikke har lært lektien. Ligesådan bliver vi ved med at
hænge fast i uløste problemstillinger indtil vi en dag åbner
øjnene og lærer. Så kalder jeg det at få tilgivet karma, kald det
hvad du vil......men så behøver vi ikke længere de negative ting
vi har siddet fast i - selv om vi måske har sendt en hel del
dårligt ud, så behøver vi ikke fortsætte i samme rille. Vi kan
komme videre
> Jeg synes det er svært at
> sætte ord på, men som jeg skrev til Sabina, så er det beskrevet
så godt i
> bøgerne: Guddommelige Samtaler

Jeg har ikke læst bøgerne - jeg har selv mødt "LYSET" under en
session - og det var en utrolig stærk oplevelse, der totalt
ændrede mit liv. Under samme session fik jeg meget dårlig karma
tilgivet.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 18:53

> [...]
> vi har siddet fast i - selv om vi måske har sendt en hel del
> dårligt ud, så behøver vi ikke fortsætte i samme rille. Vi kan

Ja, jeg forstår godt, hvad du mener, og det er præcis sådan jeg selv mente
det var førhen, men jeg har altså ændret lidt på vinklen på det. Altså at vi
ikke slæber rundt på karma fra tidligere liv, men har valgt at arbejde med
et specielt problem fordi vi ønsker at gøre det bedre. Jeg tror forskellen i
vores opfattelser kan koges ned til, at jeg mener det er vores egen sjæls
ønske at tage samme problemstilling op, fordi man selv ønsker at blive
bedre.
Mens at din, hvis jeg har fat i det... er at det er en nødvendighed, at
livet er en skole vi er sat i?

> [...]
> session - og det var en utrolig stærk oplevelse, der totalt
> ændrede mit liv. Under samme session fik jeg meget dårlig karma

Jeg har også haft sådan en oplevelse, en uge efter jeg aborterede første
gang. Jeg var alene og ked af det, men pludselig kunne jeg mærke det og så
kom glæden og en utrolig energi, og så denne klarhed, som satte alt på plads
igen, jeg vidste "Alt" i den tid det varede, jeg kunne spørge og få svar på
alt...ja det er en oplevelse der ændrer alt. Jeg har haft mange andre
fantastiske oplevelser, men denne her var unik og betyder meget for mig.
Alle kunne se det på mig, selvom jeg ikke fortalte det, men de kommenterede,
at det var utroligt når man tænkte på hvad jeg lige havde været igennem, og
aldrig havde jeg set så godt ud,

Men alligevel vil jeg sige at de bøger er skønne, de kan ikke sammenlignes
med andre bøger, de er på et plan for sig.
kærlig hilsen
Charlotte

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-02 22:27

> [...]
blive
> bedre.
> Mens at din, hvis jeg har fat i det... er at det er en

Nej - ligesom aftenskole/ videreuddannelse - du vælger selv. Men
du kan ikke komme længere end din tidligere udvikling tillader,
ligesom du ikke kan komme på universitetet hvis ikke du har en vis
forudgående skoling.

Sjæle der ikke er så langt i indvielserne, bliver hjulpet på den
anden side - til at vælge hvilket liv de ønsker at gå ned i og
til...altså hvilken lektie de ønsker at arbejde med. Men alt er
frivilligt. Nogle sjæle er så mørke at de hænger fast i
traumatiske oplevelser og gennemlever dem igen og igen - dette kan
kaldes helvede. Bønner og kærlige tanker hjælper dem videre.

Fra : Line Illum

Dato : 04-02-02 20:23

Hej Charlotte.
Det er nogle utrolig flotte erkendelser og erfaringer, du har gjort dig,-
hatten af for det!!!
Som jeg lige har skrevet til Sabina, tror jeg heller ikke på straf, hverken
guddommelig eller karma-tisk, se mit svar til Sabina for nærmere forklaring.
Men nogle gange skal der virkelig barske ting til, før vi indser, hvad vi
egentlig er her for.
Mange hilsner
Line.

Per S. <sydel@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5dad7d$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 21:08

"Line Illum" <line.illum@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forklaring.
> Men nogle gange skal der virkelig barske ting til, før vi indser, hvad vi

Ja nogle gange har jeg haft en følelse af at jeg skulle igennem alle
oplevelser i ét liv
Jeg har fået at vide af flere clairvoyante, at jeg har noget med engle og
devaer at gøre, og at min opgave skulle være at transformere energi derfra
og til jorden og på en måde være et filter, men det er ikke noget jeg tænker
på til dagligt eller har sat mig dybere ind i. Måske har det alligevel noget
med det at gøre, at det kræver en del af en menneskekrop at klare det,
ligesom healere nogle gange kan blive udslidt, hvis de ikke sørger for at få
tilført energi selv.
Nå men jeg synes det er et spændende emne og en givende diskussion, selvom
det er meget svært at fatte sig i nogenlunde korthed *SS*

Jeg har ikke gjort det særligt meget i tidligere liv, men jeg har fået at
vide at jeg har været ung pige i grækenland af bedre familie. Jeg vakte
forargelse, fordi jeg uanset familiens penge alligevel altid rendte rundt
med bare fødder...og så var jeg forelsket i en romersk soldat.
Sjovt nok har min nuværende mand været romersk soldat...
Kærlig hilsen
Charlotte

Fra : Line Illum

Dato : 04-02-02 20:17

Kære Sabina.
Regressions-terapi ville så afgjort kunne give dig svar på, hvorfor du har
så mange ting at slås med i dit liv,- men tænk på, at der pålægges ikke
mennesker opgaver, som de ikke kan klare. Desuden tror jeg, at vi FØR vi
inkarnerede til dette liv, selv var med til at planlægge de opgaver og
udfordringer, som vi kommer til at møde. Vi har valgt dem udfra dét sted, vi
er nået i vores udvikling som sjæle, også selvom vi ved, at det vil medføre
kriser og stor smerte. Jeg tror, at vi alle skal erfare ALT, alle former for
glæde, alle former for smerte, alle former for personlige relationer, alle
måder at dø på, alle (læs: begge) køn, alle former for psykisk tilstand.
Dét er måden, vi lærer at føle empati for andre mennesker, og det er sådan,
vi som sjæle udvikler os optimalt. I karma-diskussionen er det en almindelig
betragtning, at du i dine liv optjener points jvf. en slags regnskab, dvs.
hvis du i et tidligere liv har været et rigtigt dumt svin - leder af den
spanske inkvisation for eksempel - og i dén grad påført andre mennesker
ulykke og smerte, får du lov til at opleve andre gøre det samme mod dig,
indtil du FATTER, hvad det handler om. Jeg tror ikke på straf, hverken
guddommelig eller sjælelig straf, jeg tror på en kærlig tilrettelæggelse af
opgaver (læs: vanskelige livssituationer), som udvikler os. Og jeg er
overbevist om, at hvis vi kryber udenom, nægter at erkende, hvad vi står
midt i, nægter at gribe til handling, nægter at komme igennem problemerne
men istedet søger udenom, ja, så har vi vundet en tilværelse mere med
nøjagtig samme situationer indtil vi lærer lektien. Kender du ikke dét med,
at du render ind i den samme type partner hele tiden, eller at der viser sig
de samme mønstre i en række forhold??? Dette er et banalt, men klart
eksempel på, hvor konsekvent vi bliver holdt fast på vores lektier, indtil
vi lærer dem.
PUHA, sikken en smøre,- skønt emne :)
Mange hilsner
Line.

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FEg78.15667$Eu2.1146626@news010.worldonline.dk...

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 04-02-02 22:30

> [...]
klart
> eksempel på, hvor konsekvent vi bliver holdt fast på vores

NEMLIG!

> Mange hilsner
> Line.

Vær sød at klippe det resterende væk....du ikke svarer på

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-02-02 23:00

"Line Illum" <line.illum@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Kære Sabina.

hej line

> Regressions-terapi ville så afgjort kunne give dig svar på, hvorfor du har
> så mange ting at slås med i dit liv,- men tænk på, at der pålægges ikke
> mennesker opgaver, som de ikke kan klare.

det tror jeg såmænd heller ikke... med det jeg har været igennem så ville
jeg for længe siden være brudt sammen og have sagt farvel til dette liv,
hvis jeg på nogen måde havde været en svagere person... tanken har skam
strejfet mig... det vil jeg blankt indrømme.... men ikke mere end det.....
jeg kunne ikke drømme om at gøre det...

> [...]
vi
> er nået i vores udvikling som sjæle, også selvom vi ved, at det vil

uh... grim tanke at jeg selv har valgt mine problemer*G*

> [...]
> spanske inkvisation for eksempel - og i dén grad påført andre mennesker
> ulykke og smerte, får du lov til at opleve andre gøre det samme mod dig,

det tror jeg du har ret i.... men ikke i den forstand at man skal "fatte"
hvad det er man har gjort mod andre mennesker.... men i den forstand at man
skal lære af de handlinger man er udsat for og udsætter andre for i sit
liv.....

> [...]
> men istedet søger udenom, ja, så har vi vundet en tilværelse mere med
> nøjagtig samme situationer indtil vi lærer lektien.

jeg har jo netop gjort en masse i mit liv.. ting som mange ikke troede var
muligt for mig....
feks at starte på en 4 årig uddannelse med et lille barn, blive enlig midt i
det hele og stadig kæmpe sig igennem til en svendeprøve hvor det var småting
der afgjorde resultatet...
jeg har yderst sjældent søgt uden om mine problemer men derimod mødt dem med
oprejst pande....
ligesom jeg forsøgte at få min guddatter i tale da hun "tog" min ex ( man
kan ikke tage en person der ikke vil tages....) men jeg har aldrig fået en
forklaring på det..... alligevel har jeg besluttet mig for at lægge det bag
mig fordi de nu har fået barn sammen og min søn er storebror i deres
hjem.... og hvordan ville han ikke have det hvis hans mor hader hans
lillebrors mor??

> [...]
> de samme mønstre i en række forhold??? Dette er et banalt, men klart
> eksempel på, hvor konsekvent vi bliver holdt fast på vores lektier, indtil

jo jeg kender det godt.... heldigvis er det eneste mønster i mænd jeg har
opretholdt deres øjenfarve og højde*G* min ex og min nuværende kæreste er
utrolig langt fra hinanden psykemæssigt.....

> PUHA, sikken en smøre,- skønt emne :)

meget interessant*S*

Fra : Finn Jensen

Dato : 03-02-02 21:32

"Line Illum" <line.illum@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mange hilsner
> Line
> www.illuminée.dk

Mon ikke det skulle være : www.illuminee.dk ??. det é virker ikke.
Dog syntes jeg at det som står under Andre rejser i underbevistheden minder
for meget om det som Ron L. Hobbard siger og så står jeg af.

Men ellers intersant læsning.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Line Illum

Dato : 04-02-02 20:32

Hej Finn.
DU HAR RET!! - Sorry :)
Jeg kalder min klinik Illuminée, men det går ikke på hjemmesiden, så dér er
det uden accent'en.
Jeg vil meget nødig i bås med Ron L. Hobbard, som jeg engang prøvede at læse
en bog af, den hed vist "Dianetik", men jeg kom aldrig forbi første side, så
meget modstand havde jeg på den. Intet i hverken min uddannelse eller mit
virke har noget som helst med Scientology at gøre, men jeg skal da ikke
kunne udelukke, at også de har en god idé om, hvad det hele handler om,
omend deres metoder er afskyelige :)
Hvad er dine erfaringer med R.L.Hobbard? Når du kan finde ham i mine absolut
selvopfundne og selvinspirerede skrifter, må han have efterladt et temmelig
kraftigt indtryk???
Mange hilsner
Line.

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5d9e34$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Finn Jensen

Dato : 04-02-02 23:27

> [...]
absolut
> selvopfundne og selvinspirerede skrifter, må han have efterladt et

Hej Line,

Det var det du skrev på siden med at komme tilbage til fosterstadiet der fik
mig til at tænke på Ron L. Hobbard for det nævner han mange gange at man kan
komme tilbage til ved hjælp af noget han kalder somatikstrimlen. Her nævner
han mange gange at man kan mærke smerter fordi man har været udsat for
abortforsøg enten ved slag i maven eller ved strikkepinde !. Ja det lyder
åndsvagt men sådan som han udlægger det i Dianetik så forledes man til at
tro at det er hele verdens befolkning der har været udsat for dette.

Ron L. Hobbard kører / kørte faktisk sine teorier og meninger på noget som
ligger meget tæt op af det som du skriver på din hjemmeside, dog "mangler"
da at sige at man skal "Cleares" for at blive et godt menneske der kommer op
i himlen for kun de mennesker som er "Clear" er et godt menneske som skal
have ondt af alle de stakkeler som ikke er "Clear"

Personlig er min mening at folk må tro hvad de vil og leve som de vil om de
så er Mormoner, Scientologer, Jehovas Vidner eller tror på spøgelser eller
UFO´er og hver især kan de have en spændende udlægning af deres meninger.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Per S.

Dato : 03-02-02 23:06

--

> [...]
familiemedlem,
> en kæreste eller en kollega. Har I andre nogle erfaringer på dette

Hej Line,
Jeg er også overbevist om at reinkarnation er en realitet, og jeg tror du
har ret i at man kan tage et traume med sig. Fx. kan man forestille sig at
angst for højder kan hænge sammen med et fald ud over en klippe i et
tidligere liv. Jeg har en søn på 3 år, som er meget bevidst. Han har en
uforklarlig panik , hvis nogen klatrer op på fx. et hegn på en bro når der
er vand nedenunder, også selvom vandet er en lille bæk og broen en meget
lille bro, så går han i panik. Det er altså kun i kombinationen klatre op +
vand. Han er ellers selv klar til at klatre op i tårnet på legepladsen og
flere gange på ferie, men hans skrækslagne gråd kan altså få en hel
børnehave til at gå væk fra vandløbet alene af hensyn til ham. Jeg har talt
med ham om, hvad det er han er bange for, og han svarer at han tror de
falder ned og drukner. Han er selv glad for at bade, han har taget en
rutchebane ned i en svømmepøl flere gange, og han har ikke oplevet noget der
ligner det han snakker om. Derfor har vi tænkt på at det må være noget han
har med sig. I børnehaven siger de, at de aldrig har oplevet noget lignende,
de har haft børn der har været bange for forskellige ting, men aldrig nogen
der var så panikslagne, når det gælder andres sikkerhed.
Har du et bud på det?

Kærlig hilsen
Charlotte

Fra : Line Illum

Dato : 04-02-02 20:42

Hej Charlotte.
Et lille barn gennemlever i sit første leveår sin seneste inkarnation. Hvis
jeg bare kunne overbevise nybagte mødre med såkaldte kolikbørn om dette,
ville mange slappe mere af :) I sit andet leveår gennemlever barnet så den
næst-seneste inkarnation, og i det 3. den tredie-seneste osv indtil omkring
12-årsaldren, hvor man åbenbart manifesterer sig kraftigere i denne
tilværelse og kommer længere fra de forrige. Dette kan muligvis give dig en
forklaring på din søns angst for at klatre op over vand. Han har
sandsynligvis oplevet for 3 inkarnationer siden at dø eller komme voldsomt
til skade ved netop at klatre op over vand og falde ned, og i denne periode
af sit nuværende liv, gennemlever han den angst / det traume, som han på én
eller anden måde har taget med sig. Det vil sikkert gå over, når han nærmer
sig de 4. Jeg kender en mand, som virkelig undrede sine forældre, da han i
en alder af 8 pludselig byggede altre allevegne, opstillede gamle bøger som
bibler, lagde sin mors pæneste kniplingsdug på, stillede to gamle lysestager
op osv., -da han blev talt ned oplevede han en inkarnation som munk, hvor
dette netop havde været hans mest betydningsfulde virke, hans livsopgave,
hans eneste lidenskab............
Nu kan din søn jo altså ikke gennemgå regressions-terapi, fordi han er alt,
alt for ung. Jeg praktiserer ikke dén slags terapi på mennesker under 18,
fordi deres identitet i dette liv ikke er fastlagt nok til, at de kan rumme
at opleve sig selv med andre identiteter. Men historier om børn, som klarer
klatreture over vand eller som falder ned, og der IKKE sker noget, ville
måske være en idé, efterfulgt af bittesmå, forsigtige klatreture med dig i
hånden. Meget forsigtigt og meget trin-for-trin. Hvis altså du synes, at du
vil gøre noget ved det, ellers er jeg ret sikker på, at det aftager om et
års tid.
Håber, at dette har givet dig svar på din undren.
Mange kærlige hilsner
Line.

Per S. <sydel@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5db32b$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 23:01

> [...]
> 12-årsaldren, hvor man åbenbart manifesterer sig kraftigere i denne
> tilværelse og kommer længere fra de forrige.

Det er meget interessant synes jeg, og får mig straks til at tænke på min
ældste søn og tilbage på min egen barndom....

> [...]
én
> eller anden måde har taget med sig. Det vil sikkert gå over, når han
Ja det var det vi selv tænkte, og spændende at se om det bare forsvinder
igen, det er noget der er kommet pludseligt, det vi synes var meget pudsigt,
var at det gik ham så meget på, når andre klatrer op. Jeg har ikke oplevet
at han har været bange for at gå over en bro (over vand) fx. men de andre
må ikke klatre op, så måske er det fordi han har mistet en han holdt af på
den måde..

Det
> [...]
> hans eneste lidenskab............

Det er meget interessant synes jeg.

> Nu kan din søn jo altså ikke gennemgå regressions-terapi, fordi han er

Ja selvfølgelig.

> [...]
> vil gøre noget ved det, ellers er jeg ret sikker på, at det aftager om et
> års tid.> Håber, at dette har givet dig svar på din undren.

Ja det er rigtigt, jeg havde allerede planlagt at skulle lave nogle små
ture...
Og det er nogle meget brugbare informationer du giver her, netop fordi det
er et felt jeg ikke har sat mig så meget ind i.
Kærlig hilsen
Charlotte

www.heartnsoul.dk

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 04-05-02 22:30

Hej med dig -
1. Jeg kan ikke komme igennem til din hjemmeside.
2. Ja, jeg har en del erfaring - er der noget som du har specielt brug for
at debatere?
KH Sj

--
Med Venlig Hilsen