Finde fejl på hjemmesiden
Fra : jbw

Dato : 03-02-02 17:54

Hej - Jeg har et problem med FP 2000 som jeg formoder alle andre også har -
og allerede har fundet en løsning på.
Det drejer sig om at finde de fejl der måtte forekomme på min hjemmeside. Fx
manglende baggrunde, døde links o.s.v. - altså fejl som kan relateres
direkte til FP.

For at finde de fejl bliver jeg nød til at benytte en anden computer.
Det er åbenbart nødvendigt fordi når jeg er inde på min hjemmeside er der
ingen fejl at se - men ses hjemmesiden fra en anden computer kan den som
sagt både mangle baggrunde og indeholde døde links o.s.v.
Det ser faktisk ud som om FP i min computer automatisk kompensere for alle
de fejl der måtte forekomme på min hjemmeside.

Er der nogen der kender problemet og kan fortælle hvorledes jeg kan opdage
fejl på min hjemmeside.

Hej fra John

Se også min hjemmeside.
http://www.art-creative.dk

Fra : Carsten C. Jensen

Dato : 03-02-02 19:31

"jbw" <jbw@art-creative.dk> wrote in message
> [...]
Fx
> manglende baggrunde, døde links o.s.v. - altså fejl som kan relateres

Forstår ikke, hvad du mener.. Forklar noget mere!

> For at finde de fejl bliver jeg nød til at benytte en anden computer.

Hvordan? Har du IIS installeret? Ligger du den op på en hjemmeside? Hvordan
ser _du_ din hjemmeside, i "preview" i FP ?
Kan ikke lige forstå problemet, husk at oploade alle filer. Det er jo ens
for alle folk der kigger på din side!

> Det er åbenbart nødvendigt fordi når jeg er inde på min hjemmeside er der
> ingen fejl at se - men ses hjemmesiden fra en anden computer kan den som
> sagt både mangle baggrunde og indeholde døde links o.s.v.

Igen.. hvordan ser _du_ din hjemmeside når den bare er tip top?

Vh
CCJ

Fra : Gevaldi

Dato : 03-02-02 19:47

"jbw" <jbw@art-creative.dk> skrev i en meddelelse news:3c5d6bbb$0$99560$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> manglende baggrunde, døde links o.s.v. - altså fejl som kan relateres

Eller måske et spørgsmål om manglende
kundskaber fsva. brugen af programmet.

Mht. døde links kan det da kun være et
spørgsmål om at du tjekker disse links, for
FP kan da ikke klandres for dine fejl.

/Gevaldi

Fra : jbw

Dato : 03-02-02 20:44

Svar til "Gevaldi"

> Eller måske et spørgsmål om manglende
> kundskaber fsva. brugen af programmet.
>
> Mht. døde links kan det da kun være et
> spørgsmål om at du tjekker disse links, for
> FP kan da ikke klandres for dine fejl.

Svar:
Indrømmet, jeg er langt fra ekspert i FP - men bruger den viden jeg har så
godt jeg nu kan.

Jeg mener selv at ha' tjekket links og på alle måder prøvekørt min
hjemmeside - men alligevel forekommer der fejl - men kun når jeg ser
hjemmesiden fra en anden computer.
Der er selvfølgelig noget jeg ikke gør rigtigt - men hvad?

Tak fordi du hjælper -

Hej fra John

Se også min hjemmeside.
http://www.art-creative.dk

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 03-02-02 23:57

> [...]
> hjemmesiden fra en anden computer.
> Der er selvfølgelig noget jeg ikke gør rigtigt - men hvad?

Hvordan ser du siden fra en anden computer?
Bruger du FP-komponenter, der kræver en server med FP-ext?
Ligger dine billedlinks med absolutte referencer (eks.
c:\fpproj\billede1.jpg) eller relative eks.(\billed1.jpg)?

Venlig hilsen
Peter

Fra : jbw

Dato : 04-02-02 00:38

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@nospam-tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ser du siden fra en anden computer?
> Bruger du FP-komponenter, der kræver en server med FP-ext?
> Ligger dine billedlinks med absolutte referencer (eks.
> c:\fpproj\billede1.jpg) eller relative eks.(\billed1.jpg)?

Svar til Peter

Min hjemmeside set fra en anden computer - ikke noget problem der, den ser
ud som den skal - altså hvis alt virker.
Ja, jeg bruger enkelte FP-komponenter, der kræver en server med FP-ext -
hvilket jeg også har fra min udbyder.
Absolutte referencer - ja, det ved jeg de gør.

Tak for din hjælp
Hej fra John

Se også min hjemmeside.
http://www.art-creative.dk

Fra : jbw

Dato : 03-02-02 20:34

Svar til CCJ

manglende baggrunde, døde links o.s.v. - altså fejl som kan relateres
> direkte til FP.
Forstår ikke, hvad du mener.. Forklar noget mere!

Svar:
Jeg mener fx links som fungere fint når jeg på alle måder efterprøver dem på
min computer, men som ikke fungere når jeg ser på min hjemmeside fra en
anden computer.

> [...]

Hvordan? Har du IIS installeret? Ligger du den op på en hjemmeside? Hvordan
ser _du_ din hjemmeside, i "preview" i FP ?

Nej , jeg har ikke IIS installeret.
Som sagt ser alt ud til at være OK fra min computer - også i "preview" i FP.

> [...]

> sagt både mangle baggrunde og indeholde døde links o.s.v.

Igen.. hvordan ser _du_ din hjemmeside når den bare er tip top?

Tja, så fungere alle links og baggrunde - resten er et spørgsmål om design.

Tak fordi du hjælper - John

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-02-02 22:00

Lyder som det klassiske problem med at glemme at importere billeder
til dit Web inden du bruger dem på en side.

Fra : Poul

Dato : 03-02-02 23:14

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Lyder som det klassiske problem med at glemme at importere billeder
> til dit Web inden du bruger dem på en side.

Ja den tanke har jeg også men, hvad så med linkene?
Venlig hilsen
Poul

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-02-02 23:51

De vil være korrekte når du husker at gøre på den rigtige måde. Import
først og derefter anvend.

Fra : Poul

Dato : 04-02-02 08:06

> De vil være korrekte når du husker at gøre på den rigtige måde. Import
> først og derefter anvend.

Rigtigt... Slog mig også her i morges.
Men hvorfor bruge det der FP ext. Jeg har aldrig anvendt det.

Nå.. arbejde kalder så fortsat god dag.

Venlig Hilsner
Poul