Ny MC-Portal er så småt startet!... www.mc~
Fra : Brian Charles D. Chr~

Dato : 03-02-02 16:29

Bemærk venligst! Siden er stadigvæk i test-facen, og det du ser er ikke det
endelige resultat, men maget tæt på.

Denne MC-Portal er mit forsøg på at skabe en dynamisk udveksling af viden
med mere, mellem MC ejere. Artiklerne på MC-Portalen må du sammen med de
andre medlemmer selv levere.

Du bliver som medlem automatisk en del af redaktionen.

Du kan 'poste' artikler, links, downloads, datoer på træf og andre MC
relaterede begivenheder. Du kan se den lokale vejrudsigt, og deltage i Tele
Danmarks Newsgroups her fra denne Portal.

Der er ligeledes et Debatforum til rådighed for medlemmerne, og så kan du
selvfølgelig anmelde MC'er. Om det er din egen eller naboens er ligegyldigt,
om du kører med knæet i asfalten eller sidder som på en kontorstol når du
tager svinget - Alt dette spiller ingen rolle, det er altid sjovt at læse om
andres erfaringer med diverse MC'er.

Har du oploadet dit billede af din 'kværn' til galleriet? Hvis ikke så husk
at gøre det, så de andre medlemmer kan se hvad du er i besiddelse af.

Der er mange muligheder, så det er bare at komme i gang. Som nævnt tidligere
er det Jer der leverer indholdet, og jeg sørger for den daglige drift af
MC-Portalen.

Rigtig god fornøjelse, og endnu en gang hjertelig velkommen.

Med venlig hilsen
Brian Charles D. Christensen
webmaster, MC-Portalen.com
www.mc-portalen.com

Fra : Jens Didriksen

Dato : 03-02-02 19:42

Fint website, men hvor er den dog laaaangsom! Selv med Stofanet kan jeg ikke
åbne siderne før der er gået 15-20 sekunder. Er det serveren der er
overbelastet eller hvad?

Held og lykke fremover

Jens

Fra : origo@earthling.net

Dato : 03-02-02 20:04

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
> Fint website, men hvor er den dog laaaangsom! Selv med Stofanet kan jeg
ikke
> åbne siderne før der er gået 15-20 sekunder. Er det serveren der er
> overbelastet eller hvad?

Det virker glimrende fra min DSL hos Cybercity. Ca. 3 sekunder fra jeg
klikker på et link til sidene er hentet . Forøvrig synes jeg sitet er godt
designet, omend det store antall menyer kan virke litt forvirrende.

JS

Fra : Claus Kenberg

Dato : 03-02-02 20:10

> Det virker glimrende fra min DSL hos Cybercity. Ca. 3 sekunder fra jeg
> klikker på et link til sidene er hentet .

Det samme her...
Kanon site, hvis opbakningen er rigtig, kan det blive et super godt info
forum...
Ideen med at hver enkelt kan lave permanente opslag m.m. er jo fantastiks,
hvis blot folk benytter sig af det, og gider lave indlæggene...

Jeg skal i hvert fald gøre hvad jeg kan, når jeg har noget informativt at
sprede

Mvh
Claus Kenberg
Yamaha XS400 Seca
Cz derude, med poten i vejret...

Fra : Jens Didriksen

Dato : 04-02-02 01:21

Det virker ok nu - har åbenbart lige ramt et uheldigt tidspunkt

Jens

Fra : Robert

Dato : 03-02-02 20:23

Det er ikke for ingenting det hedder Sofanet ......
- det virker når det virker.. eller som Sofanet selv siger:
"vi garanterer dig 10 gange hastigheden"..... af hvad ?
- nå, hører ikke hjemme her, men kunne ikke lade det ligge

~Robert

Fra : Søren Jim

Dato : 03-02-02 21:16

> ikke

Jens

Hejsa jeg har samme problem med Orange1024/512

Men det ser ud til at der er noget godt på vej...
Jeg vil da bestemt prøve at oversætte nogle af alle de artikler fra de UK
MC- blade jeg abbonnerer på....

Mvh Søren Jim
CBR1K
(Gad vide om det er lovligt sådan at kopier oversætte tests osv)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-02-02 21:30

Så småt startet??????????!

Jeg synes det ser imponerende ud ! En rigtig flot side. Og med et vaskeægte
MC board (signer op efter denne mail).
Men jeg må slutte mig til kritiken af serverhastigheden, den er hyper
langsom. 25 sekunder ca. Jeg har cybercity 386/128. Men du kan jo bare få
opgraderet forbindelsen når der kommer mere gang i den.
Held og lykke

Mvh Thomas

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-02-02 22:36

On Sun, 3 Feb 2002 21:30:03 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Jeg synes det ser imponerende ud ! En rigtig flot side.
Enig. Designet er nydeligt.
Men hvorfor er det at der bliver ved med at skyde MC-boards op? Nå ja,
hvor er du dum Thomas, det er selvfølgelig pga reklamer...
Bevares, det er godt at se MC-initiativ på nettet! Men i mine øjne
findes der kun et rigtigt sted til MC-debat, og det er her på DFM. Og
derfor skal anmeldelser og lign. samles på DFM's officielle webside,
www.dmcn.dk, som er reklamefri og udelukkende baseret på frivillig
indsats. Jo flere MC-sites der findes, jo mere rodet for de der søger
information.
Kommercielle sites afhænger som regel af en enkelt person. Hvis denne
ikke gidder mere, nedlægges siten med al dens indsamlede viden. Synd
for MC-isterne. Tja, jeg kan kun sige: DMCN

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-02-02 22:52

> [...]
> ikke gidder mere, nedlægges siten med al dens indsamlede viden. Synd
> for MC-isterne. Tja, jeg kan kun sige: DMCN

Jeg kan godt se at du har en pointe. Men hvorfor er der ikke noget board på
dmcn?

Thomas

Fra : Thomas Makro

Dato : 03-02-02 23:50

On Sun, 3 Feb 2002 22:52:00 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Jeg kan godt se at du har en pointe. Men hvorfor er der ikke noget board på
>dmcn?
Tja, ret mig hvis jeg misforstår dig:
Det der er brug for på DMCN er en FAQ. Og hvorfor så det? Jo, det vil
aflaste denne gruppe, og samtidig gøre det nemmere og hurtigere at
finde information.
F.eks. hvis man finder ud af at man skal købe ny jakke. Hvad er det nu
lige fordele og ulemper er ved læder kontra kunststof. Det emne har jo
(ligesom så mange andre emner) været vendt og drejet her på NGen flere
gange. For at finde information, skal man til at søge, det tager tid
og er besværligt. Så er det nemmere at spørge på NGen, vel vidende at
emnet har været vendt mange gange før. Så sker der det, at mange ikke
gidder svare (mig selv inklusiv) fordi det emne har været debatteret
så mange gange før. Spørgeren får et tyndt svar, og det er synd.
Og så er der det med antallet af indlæg. Jeg har indtryk af at de
fleste gør som mig: skimter headers, og springer alt over der ikke ser
nyt ud.
Disse problemer vil en FAQ/OSS eliminere. Der er kun et problem: Der
er ingen der gidder forestå en OSS på DMCN. Det er jo ulønnet.

Jeg har overvejet om ikke man kan dele en OSS op i emner, således at
f.eks.:
Bruger Jensen er frivillig redaktør (samler trådene) om tøj,
Bruger Hansen er frivillig redaktør (samler trådene) om motorer,
Bruger Olsen er frivillig redaktør (samler trådene) om dækvalg,
osv...
Men uden frivillig arbejdskraft...
Så kom nu og meld jer, det gør ikke ondt!

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-02-02 20:37

> Tja, ret mig hvis jeg misforstår dig:
> Det der er brug for på DMCN er en FAQ.

Du misforstår mig. Jeg synes da ikke at en faq ville være en dårlig idé, men
hvad med et board? Det er mere personligt end en nyhedsgruppe (efter min
mening). Hver bruger oprettet med egen profil. Mulighed for at vedlægge
billeder osv. Jeg tror man skal have prøvet at være tilknyttet et board for
at forstå hvor fedt (og vanedannende) det er.
Jeg synes dfm er rigtig god og jeg har fået masser af hjælp her siden jeg
startede som MC'ist (og før med råd om køb af bike osv), men det ene
udelukker ikke det andet.

Mvh Thomas

Fra : Foo Bar

Dato : 04-02-02 22:07

> Men uden frivillig arbejdskraft...
> Så kom nu og meld jer, det gør ikke ondt!

Endelig en lidelsesfælle!

Du kan notere mig som værende svært interesseret i at deltage i
fremstillingen/redaktion/hva'-ved-jeg-hvordan-jeg-kan-hjælpe af en FAQ for
DMCN. (- Bryds' mig altså ikke om "OSS"...) Jeg tillader mig at gå ud fra
som givet at den på det nærmeste vil blive dækkende for DFM også?! Send evt.
en mail på crufty@FJERNESsol.dk

Claus m. CBR600F2 der er ved at 'vågne' i det tidlige forår

Fra : Jakob Barfod

Dato : 04-02-02 19:15

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt se at du har en pointe. Men hvorfor er der ikke noget board

> dmcn?
>
> Thomas

Hæ, det skrev du bare ikke. Hvad synes du, at dfm er?

--
Jakob

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-02-02 19:34

> Hæ, det skrev du bare ikke. Hvad synes du, at dfm er?

Hvad skrev jeg bare ikke???

Og hvad mener du med hvad jeg synes dfm er?

Thomas Hjort

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-02-02 10:41

> Hvad skrev jeg bare ikke???
>
> Og hvad mener du med hvad jeg synes dfm er?

Hej Thomas -

synes du ikke, at dfm er et "board", da? Nemlig det forum, der hører til
dmcn.dk?

--
Jakob

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-02-02 21:27

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej Thomas -
>
> synes du ikke, at dfm er et "board", da? Nemlig det forum, der hører til

DFM er IKKE et Message Board, men en nyhedsgruppe. Et Message Board ser f.
eks sådan ud: http://www.motorcycle-usa.com/messageboardindex.asp?z=8
Og selv om det går ud på det samme, nemlig at hjælpe andre med samme
interesse, dele erfaringer osv, osv, er det ret forskelligt fra en
nyhedsgruppe. JS har været inde på hvor forskellen ligger.
Men du kan da godt kalde DFM for et forum. Ligesom du kan kalde et Message
Board for et forum.

Mvh Thomas

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-02-02 19:43

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message
> Hæ, det skrev du bare ikke. Hvad synes du, at dfm er?

DFM er ikke et board. På et board har man mulighet for å vedhefte filer og
bilder sammen med sitt innlegg. Man har mulighet for å redigere sitt hvis
man taster feil, man har mulighet for å se personlige opplysninger om de
enkelte brukere og en hel del annet.

OK, de fleste ting kan løses ad oveie på en nyhetsgruppe, men det samme er
det ikke på godt og ondt. Hva man foretrekker er så en individuel sak. Jeg
har sans for boards, men kan godt se argumentet om at en nyhetsgruppe er
mere praktisk for dem som satdig sitter med en modemforbindelse.

JS

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-02-02 21:29

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3mkji$tr$1@sunsite.dk...

> [...]
> har sans for boards, men kan godt se argumentet om at en nyhetsgruppe er
> mere praktisk for dem som satdig sitter med en modemforbindelse.

Jeg synes ihvertfald boards er røvsyge at bruge iforhold til Ng'er..
de fleste er så langsome så man ikke gider sidde og glo og surfer videre!
så er Ng'er lidt mere geniale, offline hentning, det er relativt nemt at
finde en meddelse hvis folk overholder nogle simple regler..
Okay boards har også de fordele du nævner, som nem vedhæftning, personlig
profil osv..
glæder mig til der kommer bredbånd ind i hytten herhjemme...

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-02-02 21:49

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> Jeg synes ihvertfald boards er røvsyge at bruge iforhold til Ng'er..
> de fleste er så langsome så man ikke gider sidde og glo og surfer videre!
Det er så ikke boardets skyld, men serveren det hostes på.

> så er Ng'er lidt mere geniale, offline hentning, det er relativt nemt at
> finde en meddelse hvis folk overholder nogle simple regler..
Hver sin smak. Faktum er dog at boards har en stor tilhengerskare rundt om,
hvorfor det ikke gir mening kategorisk å forkaste det.

JS

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 04-02-02 21:54

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a3ms0j$nmo$1@sunsite.dk...

> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> Det er så ikke boardets skyld, men serveren det hostes på.

hmm ja, det er vel egentlig logisk nok... men nogle af dem har også _alt_
for meget grafik

> Hver sin smak. Faktum er dog at boards har en stor tilhengerskare rundt
om,
> hvorfor det ikke gir mening kategorisk å forkaste det.

jeg forkaster det skam ikke, jeg bruger til selv af og til! når jeg får
noget fast opkobling af en eller anden art så bruger jeg det nok lidt mere!

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-02-02 10:46

> [...]
> har sans for boards, men kan godt se argumentet om at en nyhetsgruppe er
> mere praktisk for dem som satdig sitter med en modemforbindelse.

Du sparede os lige for en diskussion med >50 indlæg. God opsummering, tak

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 04-02-02 17:35

Thomas Makro <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en
> [...]
indsats.
> Jo flere MC-sites der findes, jo mere rodet for de der søger

For de der ikke tror at jeg kan udtrykke mig kort, så se lige her:

HØRT!!!

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-02-02 19:12

> For de der ikke tror at jeg kan udtrykke mig kort, så se lige her:
>
> HØRT!!!

En ting som DMCN kunne ha godt av, var en generel oppdatering, sitet virker
etter hvert meget utdatert. Det burde som minimum være:
* Mulighet for å poste anmeldelser, nyheter m.v., og etterfølgende redigere
i dem.
* Mulighet for å poste små kommentarer til nyheter eller anmeldelser, uten å
måtte skrive en ny anmeldelse.

Ovenstående diskuterte vi så lang tilbake som i '99, men en av kommentarene
den gang var at koding av dynmiske sider var så besværlig(!!) at det ikke
var innsatsen verdt. Siden den gang har det oppstått dynamiske sider, men de
benyttes kun til administrasjon såvidt jeg kan bedømme.

Innhold er klart det viktigste, men man skal ikke undervurdere betydningen
av de visuelle aspekter. I så måte fremstår mc-portalen som et mere
attraktivt og moderne tilbud, hvor alt man kan tenke seg er samlet på et
sted. Hvis DMCN skal tiltrekke et stor publikum fremover, nytter det ikke å
beklage seg over at nye hjemmesider blomstrer opp og nærmest mane til
boykot. Konkurranse oppstår de fleste steder, og trofaste brukere finnes det
få av. Funksjonalitet, brukervennlighet og "fresht" design er viktige
parametre for å holde på de besøkende.

(Ovenstående er ikke ment som en kritikk av de ildsjeler som legger tid og
krefter i å holde DMCN kjørende).

JS

Fra : Thomas Makro

Dato : 05-02-02 00:30

On Mon, 4 Feb 2002 19:11:35 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>En ting som DMCN kunne ha godt av, var en generel oppdatering, sitet virker
>etter hvert meget utdatert. Det burde som minimum være:
Designet er måske ikke det nyeste og smarteste, og jeg er enig med dig
i at et løft ikke vil gøre noget. Som det er nu er det enkelt og
funktionelt. Og er der egentlig brug for andet end det? Nå ja, det gør
absolut intet at det også ser smart ud, men det vigtigste er
funktionaliteten og overskueligheden. Jeg gidder f.eks. ikke bruge
timer på at lave smart design, den slags har jeg ikke tålmodighed til.
Men jeg skal absolut ikke stå i vejen for andre.
Når det er sagt skal jeg nævne, at netop et større løft sludrede jeg
med Peter Hasselbalch om for et års tid siden, så når nu sæsonen
begynder, og vi får mulighed for at mødes, kan det være der sker
noget.

>* Mulighet for å poste anmeldelser, nyheter m.v., og etterfølgende redigere
>i dem.
Jeg er ikke enig med dig. Jeg foretrækker at anmeldelser,
turbeskrivelser mv. styres/kontrolleres af en redaktør, for at undgå
rod og uoverskuelighed.

>* Mulighet for å poste små kommentarer til nyheter eller anmeldelser, uten å
>måtte skrive en ny anmeldelse.
Den slags mener jeg DFM er til. Konklusionerne fra DFM skal samles på
DMCN. Kort og kontant, ikke lange debatter og kommentarer.

> [...]
>var innsatsen verdt. Siden den gang har det oppstått dynamiske sider, men de
>benyttes kun til administrasjon såvidt jeg kan bedømme.
Tja, for dig er det åbenbart funktionalitet og frihed der er vigtigst
på DMCN, for mig er det overskuelighed og struktur. Debatter og
kommentarer er jo her på DFM.

> [...]
>få av. Funksjonalitet, brukervennlighet og "fresht" design er viktige
Enig. Og dit syn har givet mig et friskt syn på DMCN. Tak for det.

>(Ovenstående er ikke ment som en kritikk av de ildsjeler som legger tid og
>krefter i å holde DMCN kjørende).
Det er altid rart med noget konstruktiv kritik, bliv ved med det...

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-02-02 08:06

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> wrote in message
>Som det er nu er det enkelt og
> funktionelt. Og er der egentlig brug for andet end det?
Nei, men hvis det får folk til å søke andre steder hen, er det nødvendig med
en oppdatering, og det var min pointe. Det nytter ikke å oppfordre til å
bruke DMCN, hvis de fleste synes f.eks mc-portalen er mere brukervennlig, og
mere interessant å besøke.

> Jeg er ikke enig med dig. Jeg foretrækker at anmeldelser,
> turbeskrivelser mv. styres/kontrolleres af en redaktør, for at undgå
> rod og uoverskuelighed.
Det ville jo stadig være behov for en redaktør, men jeg kan tildels være
enig med deg omkring det punktet.

> Den slags mener jeg DFM er til.
Ikke nødvendigvis. Gode kommentarer relatert til en anmeldelse vil bli
stående, På DFM forsvinner den etter et par dager. Det er det dynamiske
islett på en hjemmeside som gjør den interessant.

>Konklusionerne fra DFM skal samles på
> DMCN. Kort og kontant, ikke lange debatter og kommentarer.
Ja, sådan har det vært, men kanskje det er behov for nytenking? For et par
år siden lå DMCN på en førsteplass på Chart.dk, i dag ligger den på 7. DMCNs
besøkstall har i de siste par år ligget konstant på omkring 100 besøkende om
dagen. Hvorfor har det ikke vokset i takt med stigningen i internetbrukere -
og motorsykkeleiere? Det er spørsmål man må stille seg. Det er nok brukere
til å få det ti dobbelte beøkstall eller mere. Hvis man er ligeglad med
disse ting er det naturlig nok ikke et argument, men som jeg har vært inne
på tidligere; det er ikke godt nok kun å oppfordre til bruken av DMCN.

> Tja, for dig er det åbenbart funktionalitet og frihed der er vigtigst
> på DMCN, for mig er det overskuelighed og struktur. Debatter og
> kommentarer er jo her på DFM.
Ja, jeg kan selvsagt kun svare for meg selv, men som jeg allerede har vært
inne på, kan det være behov for nytenking. Internettet utvikler seg med
rasende hastighet, men DMCN har ikke tilpasset seg nevneverdig. Kanskje det
er det som skal til for å få folks oppmerksomhet?

JS

Fra : Thomas Hjort

Dato : 03-02-02 21:33

Mand søger Kvinde på MC boardet? Hvad er nu det for noget. Er du ved at
oprette et kontaktbureau;)?
Hvad med Mand søger MC i stedet???

Mvh Thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-02-02 23:04

> Hvad med Mand søger MC i stedet???
>
> Mvh Thomas

Eller - CBR954 søger ejer...

hæ hæ

Fra : Søren Lindholt

Dato : 04-02-02 15:05

Henrik Steen Larsen <hsl@adslhome.dk> wrote in article
<3c5db3d6$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Eller - CBR954 søger ejer...

Eller hvad med: MZ-ejer søger motorcykel
--
Søren
s@motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-02-02 00:06

Søren Lindholt <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c1ad84$fad117e0$b07610ac@pc4148>...
> Henrik Steen Larsen <hsl@adslhome.dk> wrote in article
> <3c5db3d6$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Eller hvad med: MZ-ejer søger motorcykel

Det siger jeg til den du har sagt. Så drypper den endnu mere på gulvet i
værkstedet...

--
Mikkel
MZ soon-to-be MZ-XXX

Fra : Søren Lindholt

Dato : 05-02-02 08:37

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c1add0$70c29e10$ca0b12ac@pc4814>...

> Det siger jeg til den du har sagt. Så drypper den endnu mere på gulvet i
> værkstedet...

HAHA, den drypper da ikke så meget som mine yamahaer. De har vist rottet
sig sammen om at dumpe et par tønder olie om året..

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-02-02 20:00

I et anfald af ekstremt overmod skrev Brian Charles D. Christensen:
> Denne MC-Portal er mit forsøg på at skabe en dynamisk udveksling af viden
> med mere, mellem MC ejere. Artiklerne på MC-Portalen må du sammen med de
> andre medlemmer selv levere.

Nåeh, ligesom dmcn.dk? :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-02-02 18:24

Med alle de forsikringsspørgsmål her på dfm tænkte jeg om ikke man kan lave en lille
forsikringsoversigt, hvor alle herindefra kan indtaste forsikringsselskab, cykel, anciennitet (er
det sdavet rigtigt?:), kasko/ansvar, evt medlemsskab af forening, selvrisiko og præmie?

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

- elite, kasko og lidt over 6,2 kkr. om året i top med alt for stor selvrisiko

Fra : Foobar

Dato : 06-02-02 09:53

> [...]
cykel, anciennitet (er
> det sdavet rigtigt?:), kasko/ansvar, evt medlemsskab af forening,

Det ville da være en oplagt ting at skrive anmeldelser af
forsikrings-selskaber i lighed med andet 'mc-tilbehør'!? - Og stedet hvor
den slags hører til? DMCN naturligvis..!

Claus.