Overnatning i Nordtysland
Fra : J W Nielsen

Dato : 03-02-02 13:51

Hej !
Kender nogen til overnatningsmuligheder (billige: gasthaus el.lign) på
strækningen Hamburg > Soltau - langs motorvej A7 / E45....

Mvh
Jørgen

Fra : PHK

Dato : 03-02-02 14:11

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
> Kender nogen til overnatningsmuligheder (billige: gasthaus el.lign) på
> strækningen Hamburg > Soltau - langs motorvej A7 / E45....

Vi har engang overnattet på hotel i Kirchheim. Det ligger 60-100 km på den
anden side af Kassel, tidsmæssigt passer det meget godt, hvis man dapper fra
Jylland efter arbejdstid og så kommer derned over ....

--
_
|_|

Fra : Inger Buchard

Dato : 03-02-02 14:48

Det er et vanskeligt område at finde billig overnatning i - Lüneburger Heide
er et attraktivt ferieområde. Mellem Hannover og Göttingen ligger
landsbyerne derimod på stribe th- og tv. for motorvejen.
Inger

Fra : J W Nielsen

Dato : 03-02-02 15:55

> [...]
> er et attraktivt ferieområde. Mellem Hannover og Göttingen ligger
> landsbyerne derimod på stribe th- og tv. for motorvejen.

----
Hmmm, ja, det anede mig nok...
Vi har også tidligere overnattet - som så mange andre - i Kirchheim - men nu
ville vi prøve noget andet...
Måske skulle jeg regne lidt på det igen, og se om vi kan nå lidt længere
nedaf inden det bliver sengetid !!!

Jørgen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 03-02-02 16:26

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i melding

> [...]
nu
> ville vi prøve noget andet...
> Måske skulle jeg regne lidt på det igen, og se om vi kan nå lidt længere

Hva med Soltau, vi har overnattet to ganger på en campingplass der som har
noen bra rom.
Vi betalte DM 45 for et dobbeltrom med morgenmat.
Priser for 2002 er ? 49.
Det tar kun noen få minutter fra Autobahn og inn til Soltau.
Link:
http://www.roeders-park.de/index.html
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)

Fra : J W Nielsen

Dato : 07-02-02 21:19

Hej Asle !!!
Takker for info... Jeg havde kig på Soltau, som ligger fint i forhold til
vores rejseplan.

> Hva med Soltau, vi har overnattet to ganger på en campingplass der som har
> noen bra rom.
> Vi betalte DM 45 for et dobbeltrom med morgenmat.
> Priser for 2002 er ? 49.

??? Når jeg kigger på linket, finder jeg at en overnatning koster 49 Euro
???
Der er jo betydelig forskel på de 45 DM I har giver og så 49 Euro....
Hvor sidder iøvrigt Euro-tegnet på mit keyboard ???

Mvh
Jørgen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 07-02-02 23:17

> [...]
> Der er jo betydelig forskel på de 45 DM I har giver og så 49 Euro....
> Hvor sidder iøvrigt Euro-tegnet på mit keyboard ???

Som så mange andre i 'Euro-land' ble vel også prisene regulert opp ved
overgangen til Euro'n.
Jeg er enig med deg, vi syntes også at vi betalet lite for rommet i fjor
sommer, da var prisen i øvrig ikke regulert på tre år, så de har kanskje
tatt alt i år ?

Det er kanskje verdt en mail for å spørre om angitte priser er korrekt.
For øvrig har Soltau turistkontor bookingservice på internet. De har linker
også til privat-rom.

Eurotegnet er 'ALT Gr' + E om du har en Windows skrift med tegnet innebygd
(Win 98SE har)
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamfilter '9' for Epost)

Fra : L@rs

Dato : 05-02-02 16:43

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Kender nogen til overnatningsmuligheder (billige: gasthaus el.lign) på
> strækningen Hamburg > Soltau - langs motorvej A7 / E45....

JA se http://www.sonador.com/privatzimmer/map.htm

Mvh

Lars

Fra : L@rs

Dato : 05-02-02 16:43

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-02-02 02:59

> Kender nogen til overnatningsmuligheder (billige: gasthaus el.lign) på
> strækningen Hamburg > Soltau - langs motorvej A7 / E45....

Hvis I vil have nogle gode oplevelser samtidig med overnatningen kan jeg
anbefale at I ser jer om efter et BrauereiGasthof - det er ganske enkelt de
bedste der overhovedet findes i tyskland - og mange af dem til virkeligt
rimelige priser - og overnatning på et lokalt bryggeri er vel ikke det
værste. Prøv at søge på google under brauereigasthof og du får en masse
muligheder. Hvis du bare vil have en seng i et rent værelse er det er god
idé at kigge efter det franske discounthotel-koncept Formule1, som nu osse
er kommet til tyskland nogle få steder - men på din rute skal du altså lige
et par kilometer længere - nemlig til Hannover. Her kan du så til gengæld få
et værelse til maks tre personer for 26 ? pr nat - billigere kan det vist
ikke gøres.
http://www.hotelformule1.com/formule1/JSPView.svlt?pageID=fichehotel/fr_top_
fh.jsp&code_hotel=3068&liste=1
Formulehotellerne er i fin standard - det er klart overnatningshoteller og
derfor placeret i nærheden af motorvejejene - så du får ingen lokal charme
(det nærmeste der kommer er som regel en McDonalds el. lign. i nærheden) -
og værelserne er gode rene med god dobbeltseng, TV og håndvask - men bad og
toilet skal du finde ude på gangen.
Hvis du vil have samme koncept, men lidt mere luksus i form af toilet og bad
på værelset, kan anbefales Etap-hotellerne, der ellers er samme koncept, men
så er prisen osse på 40-46 ? i tyskland. Men der er betydeligt flere af dem
i tyskland.
http://www.etaphotel.com/etaphotel/JSPView.svlt?pageID=reservez/fr_top.jsp&c
arte.y=11&carte.x=69&key_attribute_ecran=liste_localite

mvh ole