Læplanter og apparat til at lave "jordklum~
Fra : E.Jensen

Dato : 03-02-02 13:44

Jeg har brug for hjælp fra jer:

1) Jeg skal have plantet noget læhegn - det skal være mod nord (bag en
lade) får ikke meget sollys - derimod meget vind - hvad skal jeg
vælge og det skal i øvrigt også være modstanddygtig for "hundetis",
da min hund ofte letter ben i det område.....

2) For efterhånden mange år siden så jeg en haveudsendelse fra TV2
Fyn (regionalprogram), hvor de havde en gartner inde og vise noget
om såning af blomsterfrø mv. - han havde et apparat, som han kunne
lave små klumper at såjorden, således, at man lagde 1-2 frø på hver
klump og dermed undgik at prikle ud - er der nogen her i gruppen, som
ved hvad et sådant apparat hedder og evt. hvor det kan købes.

venlig hilsen
E. Jensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-02-02 14:05

On Sun, 3 Feb 2002 13:43:35 +0100, "E.Jensen" <ejensen@12move.dk> wrote:

> [...]
> vælge og det skal i øvrigt også være modstanddygtig for "hundetis",
> da min hund ofte letter ben i det område.....

Kalifornisk gedeblad (Lonicera tatarica) er halvhøj og tåler både skygge
og vind.
Fjeldribes (Ribes alpinum) er lav, omkring 1 meter og tåler skygge ret
godt.

Med mindre din hund spreder flere liter op ad disse planter hver dag kan
jeg heller ikke forestille mig det skulle være noget voldsomt problem i
det.

http://www.gartneriet.dk